پسکوف

سخنگوی کاخ کرملین در نشست مطبوعاتی اش اعلام کرد که مسئله حملات صوتی موسوم به «سندروم هاوانا» ارتباطی به روسیه ندارد و رئیس سازمان سیا نیز در سفرش به مسکو به آن اشاره ای نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که مسکو تمامی اتهامات مبنی بر دست داشتن روسیه را در آنچه گفته می شود حملاتی صوتی علیه دیپلمات های آمریکایی است که تحت عنوان «سندروم هاوانا» شناخته می شود، رد می کند.

پسکوف در این باره گفت: این موضوع به‌هیچ ‌وجه توسط ویلیام برنز (رئیس سازمان سیا) در گفتگو با طرف‌های سیاسی اینجا در مسکو مطرح نشد و در دیدار وی با رئیس جمهور (ولادیمیر پوتین) نیز به آن اشاره نشد. در مورد محتوای گفتگوی برنز با همکارانش در سرویس های ویژه، من در اینجا چیزی برای گفتن ندارم. این اطلاعات، عمومی نیست. تنها نکته این است که در اینجا ما مطمئناً می توانیم هرگونه اشاره، فرض یا اظهارات در مورد دخالت ادعایی طرف روسی در این موارد را رد کنیم. این مسئله به ما مربوط نمی شود.

اظهارات پسکوف در حالی مطرح می شود که روز گذشته ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به روسیه در مورد عواقب این مسئله که اگر این کشور با حملات صوتی احتمالی موسوم به سندروم هاوانا مرتبط باشد، هشدار داده بود.

علائم سندروم هاوانا که مجموعه‌ای اسرارآمیز از بیماری‌ها شامل میگرن، تهوع، نقص حافظه و سرگیجه است، در میان دیپلمات‌های آمریکایی و افسران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» هر روز بیش از پیش گزارش می‌شود.

سندروم مذکور اولین بار توسط مقامات سفارت آمریکا در شهر هاوانا پایتخت کوبا در سال ۲۰۱۶ گزارش شد و وجه تسمیه آن نیز به همین دلیل است.

سال گذشته، یک هیئت آکادمی ملی علوم آمریکا دریافت که محتمل‌ترین نظریه این است که «انرژی فرکانس رادیویی هدایت شده و پالسی» باعث ایجاد این سندروم می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس