بازداشت شهروند انگلیس به جرم هک کردن توئیتر «اوباما» و «بایدن»

پلیس اسپانیا یک شهروند بریتانیایی ۲۲ ساله به نام «جوزف اوکانر» را در ارتباط با هک ۱۳۰ حساب‌توییتر متعلق سیاستمداران و چهره‌های مشهور از جمله «باراک اوباما» و «جو بایدن» خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، پلیس اسپانیا یک شهروند بریتانیایی ۲۲ ساله به نام «جوزف اوکانر» را در ارتباط با هک ۱۳۰ حساب‌توییتر متعلق سیاستمداران و چهره‌های مشهور در تابستان سال ۲۰۲۰ بازداشت کرده است.

این حساب‌های توئیتر به چهره‌های مشهوری چون ایلان ماسک، جو بایدن و باراک اوباما تعلق داشته‌اند و هکرها با انتشار توییت‌هایی دنبال‌کنندگان این افراد را تشویق می‌کردند مبلغی را به شکل بیت‌کوین به آدرس کیف پول خاصی واریز کنند تا دو برابر آن را پس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

سناتور آمریکایی: حساب ایمیل‌های خزانه‌داری هک شده است

جوزف اوکانر همچنین به هک اسنپ‌چت و تیک‌تاک هم متهم شده است.

دستگیری این هکر به درخواست پلیس فدرال و وزارت دادگستری آمریکا صورت می‌گیرد که رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشته‌اند.

پیش از این سه فرد دیگر هم در ارتباط با این هک متهم شده بودند.

در نتیجه هک حساب‌های توییتری این چهره‌های مشهور در ژوئن ۲۰۲۰، توئیتر ناچار شد به گونه‌ای بی‌سابقه امکان توییت زدن حساب‌های تأیید شده را برای مدتی به حالت تعلیق در بیاورد.

شرکت توئیتر مدتی بعد اعلام کرد که این هکرها برای سرقت اطلاعات دسترسی به این حساب‌ها، تعدادی از کارمندان توئیتر را هدف قرار بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس