کد خبر 1246958
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
قول عبدیان برای اهدای پاداش به بازیکنان استقلال

طبق برآورد هزینه‌ها استقلال برای میزبانی از الهلال باید ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه کند

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، ۲۲ شهریورماه به مصاف تیم الهلال عربستان می‌رود و از آنجا که رویارویی نمایندگان ایران و عربستان در زمین یکدیگر از سوی AFC منع شده است، استقلال باید در یک کشور دیگر از الهلال میزبانی کند. باشگاه استقلال کشور امارات را برای این دیدار انتخاب کرده است و این تیم در زمین زعبیل باشگاه الوصل با الهلال بازی می‌کند.

چندی پیش روزنامه «الاقتصادیه» عربستان با تاکید بر اینکه هزینه برگزاری مسابقه در زمین بی‌طرف کاملا برعهده باشگاه میزبان است، جزئیاتی از شرایط میزبانی و هزینه‌های آن به ترتیب زیر شرح داد:

* پرداخت هزینه محل اقامت و وعده‌های غذایی از زمان ورود به کشور بی‌طرف تا یک روز بعد از مسابقه یا همان روز بازی.

* اسکان در هتل پنج‌ستاره.

* جدا بودن هتل میزبان از میهمان و مسئولان و داوران مسابقه.

* سه وعده غذا در روز، یک میان‌وعده و یک وعده اضافه در روز مسابقه.

* روزانه حداقل ۶ لیتر آب برای هر نفر.

* ارائه یخ در محل اقامت، تمرین تیم‌ها، تمرین داوران و ورزشگاه.

* حداقل سه اتومبیل در اختیار مسئولان AFC باشد.

* حضور یک مقام رسمی مسلط به زبان انگلیسی و یک نماینده رابط هنگام پذیرش، حمل‌ونقل و اسکان در فرودگاه برای همه مسئولان مسابقه.

با این شرایط و با توجه به میزبانی استقلال در کشور امارات، می‌توان از همین حالا پیش‌بینی کرد که هزینه این میزبانی برای نماینده ایران تا چه اندازه بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بازتاب مصدومیت شدید مدافع استقلال در عربستان

 برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی در منطقه غرب:

با تعیین‌تکلیف مکان بازی النصر و تراکتور در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا زمان و مکان تمام بازی‌های این مرحله در غرب آسیا مشخص شد. روز بازی و مکان برگزاری بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

۲۲شهریور(دوشنبه)

استقلال-الهلال عربستان (ورزشگاه زعبیل دبی)

شارجه-الوحده (ورزشگاه خانگی باشگاه شارجه)

۲۳ شهریور(سه‌شنبه)

استقلال تاجیکستان-پرسپولیس (ورزشگاه خانگی باشگاه استقلال)

النصر عربستان-تراکتور (ورزشگاه جاسم بن‌حمد باشگاه السد قطر)

نکته قابل‌توجه اینکه چند روز پیش باشگاه استقلال در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا از آنها درخواست کرده بود مهلت معرفی محل برگزاری بازی‌ها تمدید شود؛ چراکه تا آن زمان باشگاه ایرانی نتوانسته بود محلی را برای برگزاری میزبانی از تیم الهلال پیدا کند که درنهایت در یک اقدام دقیقه نودی ورزشگاه زعبیل دبی که مختص باشگاه الوصل امارات بوده و این تیم اماراتی تمرینات و دیدارهای خود را در این ورزشگاه انجام می‌دهد به‌عنوان میزبان دیدار استقلال و الهلال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد.

 هزینه سرسام‌آور میزبانی در اوج بی‌پولی

هزینه‌های دقیق میزبانی استقلال از باشگاه الهلال در امارات همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما مطمئنا طبق برآورد هزینه‌ها چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار یعنی بین ۴ تا ۵ میلیاردتومان استقلالی‌ها باید در این بی‌پولی برای میزبانی از الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هزینه کنند و این درحالی است که برخلاف برخی شایعات هزینه‌های میزبانی باشگاه الهلال برعهده نماینده عربستان بود و این موضوع به استقلال ارتباطی ندارد و در همین خصوص کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هزینه‌هایی را از سفر تیم‌هایی که میهمان هستند، پرداخت کرده و این حق برای نماینده میزبان محفوظ است که از بین هتل‌های واجد شرایط یک هتل را به نماینده کشور میهمان معرفی کند که مطمئنا باشگاه استقلال نیز همین اقدام را در امارات با نماینده عربستان انجام داده و هتل‌های واجد شرایط برای اقامت این تیم را به آنها معرفی خواهد کرد، این درحالی است که استقلالی‌ها باید هزینه‌های مربوط به زمین تمرین، محل برگزاری مسابقه، امور امنیتی، ترانسفر از فرودگاه تا هتل و محل تمرین و ورزشگاه و امور پزشکی را در امارات پرداخت کنند و طبق برآورد اولیه حداقل چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه‌های اجاره زمین تمرین و محل مسابقه خواهد شد که عمده هزینه میزبانی به همین امر مربوط می‌شود، ضمن اینکه هزینه اقامت کاروان حدود ۵۰نفره استقلال برای پنج‌شب در یکی از هتل‌های پنج‌ستاره دبی چیزی حدود یک تا یک و نیم میلیارد هزینه دربرخواهد داشت و مشخص نیست در این بی‌پولی آبی‌ها چطور می‌خواهند این هزینه‌ها را تامین کنند.

استقلال امید زیادی داشت که در تهران از الهلال پذیرایی کند اما خواسته این باشگاه رد شد و طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا باید بازی در زمین بی‌طرف برگزار شود و نماینده ایران تصمیم گرفت که دبی را به‌عنوان میزبان انتخاب کند. البته چندی پیش این خبر منتشر شد مبنی‌بر اینکه باشگاه استقلال برای تامین منابع مالی برای میزبانی از تیم الهلال عربستان دست به دامن کنفدراسیون فوتبال آسیا شده و این باشگاه درنظر داشت از منابع مالی خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت هزینه میزبانی را در دستورکار داشته باشد. البته طبق شنیده‌ها گویا کنفدراسیون آسیا زیر بار این موضوع نرفته و درخواست استقلالی‌ها را قبول نکرده تا ضمن تحمیل یک میزبانی ناخواسته در کشور ثالث برای نماینده ایران دردسرهای مالی را نیز برای این باشگاه در اوج بی‌پولی به وجود بیاورد، البته از آنجا که فرهاد مجیدی سال‌ها در باشگاه الوصل عضویت داشته و با مدیران این باشگاه ارتباط مطلوب و صمیمانه‌ای دارد شاید این موضوع درنهایت به سود باشگاه استقلال تمام شود و در روزهایی که مجیدی شخصا پاداش استقلالی‌ها را پرداخت می‌کند چه‌بسا او نیز در این خصوص هم دست به‌کار شده و با وجود ارتباطاتی که دارد بتواند این قضایا را حل‌وفصل کند.

 باز هم ضعف دیپلماسی ورزشی؛ تیم ملی متضرر نشود

چندی پیش باشگاه استقلال در نامه خود برای کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص میزبانی از الهلال آمادگی صددرصدی خود را اعلام و صراحتا تاکید کرد با توجه به اینکه باشگاه از تصمیم اخیر این کنفدراسیون برای برگزاری رقابت‌های مرحله گروهی تمکین کرده و برخلاف برخی مصالح قبلی، استقلال در مرحله گروهی رقابت‌ها در کشور عربستان به میدان رفته پس این حق باشگاه استقلال است تا در این مرحله از الهلال میزبانی کند. اما درنهایت این اتفاق نیفتاد تا مشخص شود ضعف دیپلماسی ورزشی کشورمان به فوتبال نیز رسوخ کرده و با وجود آنکه استقلال برای بازی‌های مرحله گروهی راهی عربستان شد اما فدراسیون فوتبال ایران این توانمندی را نداشت تا با استدلال‌های لازم بتواند از حقوق باشگاه‌های ایرانی دفاع کند و آنها از امتیاز میزبانی کشورمان در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا به نحو احسن استفاده کنند. فدراسیون فوتبال در گرفتن حق میزبانی تیم ملی نیز کوتاهی به خرج داده و اهمال مسئولان اجرایی باعث شد این میزبانی به کشور بحرین برسد؛ بااین‌حال ندادن میزبانی به باشگاه‌های استقلال و تراکتور به بهانه دیدار آنها مقابل نمایندگان عربستان، که سال‌هاست در کشور ثالث برگزار می‌شود، می‌تواند یک زنگ خطر برای فدراسیون فوتبال در قبال رفتار کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد؛ چراکه تیم ملی کشورمان دقیقا ۱۰ روز قبل‌تر از بازی‌های استقلال و تراکتور باید مرحله اول گروهی مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا را برگزار کند و اگر قرار به ندادن میزبانی به ایرانی‌ها مثل سابق باشد مطمئنا این موضوع برای تیم ملی نیز تبعاتی را در پی خواهد داشت و دردسرساز خواهد شد.

نمایندگان ایران و عربستان از سال ۲۰۱۶ به این‌سو تابه‌حال از یکدیگر میزبانی نکرده بودند و با برگزاری مرحله گروهی رقابت‌های فصل جاری در کشور عربستان با حضور تیم‌های ایرانی این کورسوی امیدواری برای میزبانی از سعودی‌ها در ایران نیز به وجود آمد؛ اما با اعلام برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون آسیا رویای میزبانی ایرانی‌ها از نمایندگان عربستان نقش بر آب شد و به نظر می‌رسد این موضوع فراتر از این اتفاق باشد و احتمالا تیم ملی را هم درگیر خواهد کرد.

در هر صورت این ابهام به وجود می‌آید که چطور تیم‌های ایرانی برای برگزاری دیدارهای خود می‌توانند راهی کشور عربستان شوند اما آنها همچنان با حمایت و پشتیبانی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران نخواهند آمد.

 میزبان فینال چه زمانی مشخص می‌شود؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا یازدهم مردادماه، میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا در این فصل را اعلام خواهد کرد. میزبان قطعا از میان کشورهای غرب آسیا خواهد بود. البته درحالی این خبر منتشر شده است که طبق آخرین اخبار گفته می‌شود کنفدراسیون آسیا تا لحظه آخر منتظر خواهد ماند تا تیم‌های فینالیست مشخص شده و سپس از بین کشورهایی که خواستار میزبانی فینال شده‌اند یک کشور را در غرب آسیا انتخاب کند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    استقلال بايد قایدی را همراه با چند الاق های تیم همچون مطهری وغلامپور وفرزاد مجیدی رابفروشد تاهزینه های این بازی را جورکند
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    خیانت مسلم دولتی که عرضه تامین اب و برق مردم را ندارد ولی با گشاده دستی برای اوباش تحت پوشش فوتبالیست میلیاردها تومان به باشگاه ها میدهد ! فوتبال آفت اجتماعی که سیاستمداران سعی میکنند با تزریق پول و پیروزی احتمالی گند کاری های خودشان را پنهان کنند. حالا هی بگوئید شیعه علی هستیم که میگفت خلخال از پای زن یهودی و .... بیداد فقر نداشتن امکانات درمان کپر نشینی تورم بی پایان را مسئو لان نمیبینند ؟ یک روز استراماچونی یک روز ویلموتس حالا هم تحمیل میلیاردها تومان پول به مردم که رمقی برایشان نمانده. الملک یبغی مع الکفر ولا یبغی مع الظلم.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    پنی چی؟ من قرمزم ولی چرا باید با این قانون ظالمانه کنار اومد؟ خوب میزبانی و بدن چطور اونجا مشکلی نداره ولی تو ایران نمی شه؟ حالا که قراره تو ایران نباشه پس پول گرفتنشون دیگه چیه؟ فدراسیون؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس