روسیه

منابع خبری از رونمایی روسیه از یک جنگنده جدید تاکتیکی رقیب محتمل اف-۳۵ آمریکا در روزهای آتی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری شنبه گزارش دادند که روسیه تا چند روز دیگر در نمایشگاه بین‌المللی هوا-فضا در شهر مسکو یک فروند جنگنده چند منظوره جدید رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بخش صنایع هوایی روسیه اعلام کرده که در نمایشگاه بین المللی هوایی در مسکو یک جنگنده جدید رونمایی می‌کند. این هواپیمای جنگی جدید که زیر پارچه برزنتی پنهان شده بود، به یک پارکینگ در فرودگاه «ژوکوفسکی» نزدیک شهر مسکو، مکانی که روز سه شنبه نمایشگاه هوانوردی و فضایی بین المللی MAKS-۲۰۲۱ افتتاح می‌شود، انتقال داده شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قرار است از افتتاحیه این نمایشگاه بازدید کند.

رسانه‌های روسی اعلام کردند که این جت جدید توسط شرکت سازنده هواپیماهای «سوخو» در برنامه توسعه یک جنگنده تاکتیکی سبک ساخته شده است.

برخلاف جدیدترین جنگنده پنهانکار دو موتوره «سوخو-۵۷ روسیه»، این هواپیمای جدید کوچکتر و دارای یک موتور است. سوخو-۵۷ برای مقابله با جنگنده پنهانکار «اف-۲۲ رپتور» آمریکایی ساخته شده است.

سوخو-۵۵ جنگنده چند منظوره برای نابود ساختن انواع اهداف هوایی، دریایی و زمینی طراحی شده و مجهز به فناوری رادر گریزی و پیشرفته ترین تجهیزات مخابراتی و رایانه  است که به اصطلاح خلبان دوم نامیده می شود. این جنگنده قرار است به موشک‌های فراصوت مجهز شود. سوخو-۵۷ با موفقیت در سوریه آزمایش شده است. گفته می‌شود که این جنگنده رقیب اصلی جنگنده‌ «اف-۲۲» ساخت آمریکاست و در صورت صادرات این جنگنده، وضعیت بازارهای بین‌المللی برای فروش این محصول به نفع روسیه تغییر می‌یابد.

به گزارش این منبع خبری، نام هواپیمای جنگی جدید روسیه ناشناخته است و از قابلیت ‌های آن اطلاعاتی در دست نیست. به نظر می‌رسد هواپیمای جنگنده احتمالی روسیه قصد دارد با جنگنده ذاف-۳۵ لایتنینگ ایالات متحده رقابت کند که از سال ۲۰۱۵ وارد خدمت شد. روسیه امیدوار است که در نهایت هواپیمای جدید را به مشتریان خارجی ارائه دهد.

«روستک» شرکت سازنده هواپیماهای روسی اعلام کرده که هواپیمای نظامی جدید روز سه شنبه در نمایشگاه هوایی مسکو رونمایی می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «روسیه یکی از معدود کشورهای جهان است که دارای ظرفیت چرخه کامل برای تولید سیستم‌های پیشرفته هواپیما و همچنین یک روند شناخته شده در ایجاد هواپیماهای جنگی است.»

به دنبال اعلام این شرکت برخی، به فرودگاه ژوکوفسکی هجوم بردند تا از این هواپیمای جدید عکس بگیرند.  

 رئیس جمهور روسیه  اخیرا بر تجهیز نیروهای هوا فضای روسیه  تاکید کرد و افزود که علاوه بر این جنگنده‌ها، ۱۶ هواپیمای نظامی جدید نیز تا سال ۲۰۲۷ خریداری خواهند شد. رئیس جمهور روسیه همچنین از تجهیز نیروهای مسلح این کشور به ۱۰۰ فروند بالگرد «Mi-۲۸NM» تا سال ۲۰۲۸ اشاره کرده است.

رئیس جمهور روسیه، چندی قبل جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ را به عنوان «بهترین هواپیمای جنگی جهان» توصیف کرد. ولادیمیر پوتین در مراسمی با حضور جمعی از منتخبان روسیه گفت: «سوخو-۵۷، بهترین هواپیمای روز جهان است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    21 27
    اگر قلدر بازی تحریمی آمریکا نبود روسه سالیانه میلیارد ها دلار درامد از فروش سلاح بدست می اورد . اما حیف ... نمونش ایران که می تونست کلی سلاح و تجهیزات از جت و تانک و هیلیکوپتر و پهباد بخره
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 2
      قراره روش قویترین موتور ساخته شده دنیا استفاده بشه موتور ساترن
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 14
      آخه دانشمند مگه نمیگید روسیه از آمریکا قویتره؟؟؟؟!!!! چرا نمیتونه این تحریمها رو روسیه رو آمریکا پیاده کنه؟؟؟؟روسیه از شوروی که گنده تر نیست. وقتی اونو پوکوند اینم می پوکونه فقط صبر کن و ببین. الان محاصره شده به موقعش.
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      21 19
      خخخخخخخخخدلم واسه شرقگداها میسوزه. روسیه فعلا یه جنگنده در حد اف16 رونمایی کنه اف35 پیش کش . شرقگداها به بزرگی خودشون ببخشن اگه به ارباب توهین کردم
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      3 7
      روسیه بزرگترین صادر کننده سلاح به دنیاست
    • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      10 5
      اقتصاد روسیه به اندازه یک ایالت آمریکا قدرت نداره
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 2
      اونوقت چی به تو میرسید شرقگدا؟ یه جوری گفنی حیف تا حالا در مورد تحریمهای خود ایران اینجوری نگفتید حیف. پس ببین ایالات متحده چه قدرتی داره که حتی برای ارباب شما شرقگداها هم اون تعیین تکلیف میکنه
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    42 23
    خودم بشخصه فکر می کنم ایران با این همه پیشرفت فناوری نظامی و ساخت موشک های قاره پیما و پهپاد های پیشرفت و فناوری فضایی خوب ، استحقاق این رو داشته که یک جت جنگنده نسل چهار ++ مانند اف 16 یا جی 10 تک موتوره بسازد یا با مهندسی معکوس فالکروم میگ 29 نمونه تمام ایرانی بشدت پیشرفته آن را بسازد . یا یک جنگنده با طرح و آیرودینامیک زیبا و ایرانی نه کپی
    • شهریار IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      25 42
      شتر در خواب بیند...
    • علیرضا IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      18 6
      باز شتر خواب میبینه. ولی تو وطن فروش دوزاری خوابشو هم نمیبینی. میدونی چرا؟ چون توو واقعیت، پیشرفتهای عظیم ایران و ایرانی رو با توجه به تحریمات گسترده میبینی و خواهی دید.... و کور شود آنکه نتواند دید.
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 1
      منم . اما پاره ای وقت ها . به این فکر میرسم که بعضی چیزها را همه نباید داشته باشند . و یک توافق باصطلاح نانوشته بین قدرت های بزرگ هست . مگر در پاره ای از موارد. . شما الان مطلب هسته ای را دقت گنی . همه شرکاء در بحث میگن که درست نیست ایران بسمت ساخت سلاح هسته ای برود . دیروز گفته شد آمریکا موتور موشک های فضاپیما از روسیه خریداری میکنه . یا این دنیای غرب دانسته یا نادانسته . بعنوان کارگر ارزان تکنولوژی را بردند چین . الان چین با بهره بردن از میلیونها دانشجو و دانشمند که در آمریکا و اروپا در دانشکده ها و صنایع معظم تحصیل و کار کردند و بکشورشان برگشتند . با شروع به کپی کاری در کنار تولیدات اصلی و طی مسیر با آزمون و خطا مثل تولیدات معروف چینی که قبل از یک دهه پیش ببازار میداد و اکنون میبینیم امثال تولیدات متعدد مهم با تکنولوژی بالا را به جهان صادر میکند . نشانگر یک خط ظریف و تقریبا نامرئی در این سازگاری های این بازی نامتجانسی که مردم عادی مشاهده میکنند و مسئولان و تحلیلگران در موردشان بحث و جدل میکنند . اما در نهایت از آن خط باصطلاح نامرئی عبور نمیکنند و بقیه دنیا را با نمایشات خود سامان میدهند و دوباره برهمش میزنند و بعد از مدتی یک فرم دیگر و از جای دیگر .
    • افشین IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      9 3
      شهریار خان احتمالا منظورت از شتر خودت هستی. والا کشور ما در هر فناوری که سرمایه گذاری کرده و تاکید داشته اونو بدست آورده.نیاز به مثال هم نیست چون فراوان هست البته برای آدمی که سهمش رو داشته باشه. ساخت جنگنده در اولویت اول نيروهايرمسلح نیست اما با سرعتی متوسط رو به رشد هست. شما سرچ کن ببین چندتا کشور در دنیا توان ساخت همین موتور توربوجت اوج یا توربو فن جهش رو دارن؟؟ یه نگاه به کابین کوثر بنداز تا سطح الکترونیک رو ببینی.چقدر تو سر خودتون ميزنيد؟؟ خسته نشديد؟؟
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      5 3
      در جواب شهریار باید بگم انشاالله به زودی در علم از همه پیشی خواهیم گرفت طبق روایت از پیامبر اکرم (ص) و شما ابوسفیان صفتان اونوقت است که همانند آفتاب پرست باز رنگ عوض می کنید که البته سیرت منافقین این است
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      8 2
      هاجی این کارت ملی ما رو اول بدین بعدش برید تمام جنگنده ها رو مهندسی معکوس کنید
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    25 24
    دم روسیه گرم ، ان شاالله یه روز ماهم مثل اینو بسازیم...
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    28 20
    خوش بحالشون ما باید فعلا با اف ۵ مانیتور دار سر کنیم.
    • بختیاری IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      16 19
      عزیزم لازم نیست با ۲۰۶ صندوقدار سرکنی.قطعا عزیزان ما بیکار ننشستن و بزودی خبرهای خوبی خواهیم شنید. اصلا مقایسه درستی نیست مقایسه شماها هیچ کشور در جهان مثل ایران وجود نداره از نظر هوش نظامی !منصفانه با توجه به تمام شرایط مقایسه کنید.*****خصوصاااااااااااااااااااااااا بادقت به وطن فروشان خائن غربگدای داخلی بنظر من هیچ انقلابی نمیتونست باچنین شرایط و وجود اینهمه خائن از سال ۵۷ تابحال دوام بیاره جز با معجزه!
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      3 5
      خداوند عیسی در جنگ چه مهیب است .
    • BE ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      3 2
      فعلا که ردنکستان جانت با بادبادکهای ما هم درگیره و مثل سگ حساب می‌بره سگتوله آلبانیایی
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    10 15
    هند تو ساخت سوخو 57 شریک بود اما هند اعلام کرد سوخو 57 اون چیزی نیست که روسیه ادعا می کنه از برنامه ساخت سوخو 57 هند انصراف داد روسیه هنوز نتونسته مشکل موتور سوخو 57 رو حل کنه
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    9 16
    فقط می تونم بگم زارررت
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    27 19
    از قاهر خودتون چه خبر؟ هنوز داره تاکسی میره یا پریده؟
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 2
      اینکه ظاهرش. شبیه همون قاهره
    • ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      8 5
      بدبخت تو اگه دونستی مرحله تاکسی یعنی چی بعد بیا واسه ما از البانی تز بده که وقتی تازه از اشرف رسیده بودید البانی تا شش ماه کنترل تلوزیون رو میپرستیدین و میگفتین این معجزه خداست و میتونه از دور شبکه هارو عوض کنه،حالا اومدی درباره جنگنده نسل پنج تز میدی؟؟؟خخخخ اربابات برای هرجنگنده شون بالای سی سال وقت گذاشتن و تمام کشورهای دنیا بهشون کمک کردن،،ولی کشور ما طی ده سال یک جنگنده نسل پنج رو با پایین ترین هزینه به مرحله تاکسی رسوند،اونم بدون کمک هیچ کشوری،،پس اگه حرف نزنی اینجوری سوژه خنده نمیشی،،،راستی اخرش نگفتی هفته دیگه چند شنبه و ساعت چند جمهوری اسلامی رو چنج میکنید؟؟؟؟خخخخخخ
    • سعید IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      5 2
      همینقدر که ذهنتو مشغول کرده خوبه.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    11 2
    رئیس جمهور اونا کجا و مال ما کجا!
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 6
      شرف داشته باش. رییس جمهور ایران دخالتی در قوای مسلح داره؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      3 1
      آقای باشرف مگه نمی دونی بودجه نظامی را دولت تصویب می کنه؟
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      2 1
      وقتی دستاوردی باشه افراطیا میگن ربطی به دولت نداره و ایکاش بقیه جاها هم دست سپاه بود و وقتی خرابی به بار میاد میفته تقصیر دولت و میگن مگه نمیدونی بودجه رو دولت اختصاص میده.
    • افشین IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 1
      جالبه. این یارو از واژه افراطيا استفاده کرده. افراطی شما هستید که نمی فهمید بدون مایه فتيره. افراطی شماييد که هشت سال اويزون یه توافق نامه شدید که بقول خودتون دستاوردش تقریبا هیچ بوده.افراطی شما ئید که از پیشرفت دشمناتون هر کیف می شید و از پیش رفت دوستاتون ناراحت و از پیشرفت کشورتون شرحه شرحه می شید.افراطی شما هستید که به سه تا کشور میگید جهان.و از همه بدتر افراطی شما هستید که وقتی ملت دور میز راهتون نمیدن میزنید زیر،میز.خلاصه مطلب افراطيترين بشرهای خلق شده تا حالا افساد طلبان جیره خوار عرب هستید که بهتون میگن محور شرارت و شما به اون دوران تازه افتخار هم میکنید.
  • مصطفی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 3
    برای سوخو ۵۷ هم از موتور جدید و پیشرفته که احتمالاً مدل جدیدی از موتورهای جنگنده است استفاده شده. اسمش Izdeliye 30 است. ای کاش ایران مشترکا با روسیه جنگنده و تانک و بالگرد بسازه.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    12 10
    همه هواپیماهای روسیه امنیت و اعتبار ندارند
  • بهنام IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    42 15
    روسیه فقط قدرت هسته ای داره و در سایر موراد قابل مقایسه با آمریکا نیست.
    • ناشناس IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 3
      دقیقا . اقتصاد روسیه به اندازه اقتصاد کالیفرنیا هم قدرت نداره
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    20 14
    روسیه فعلا اون پکفا که زاییده رو بزرگ کنه بااون تعداد تولید تا بعد
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 9
      دین اونا کجا و دین ما کجا
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 3
      پس ذارت اف۳۵ خوبه با ۹۵۰ مشکلی که داره!!!! و خود آمریکا رسماً اعلام کرد طرح اف۳۵ لایتنینگ کلا ذارتش دراومده. یخرده سواد و مطالعه بد نیست جیگرررر
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    5 4
    تمام صنایع امریکا ابهت پوشالی و خالیوودی هستن و هیچ وقت اونطور که تبلیغ میشه نیستن... جنگ افزارهای امریکا اگه بدردبخور بودن تا حالا دنیارو روزی 1000 بار فتح کرده بودن.
    • US ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 3
      تو جنگ های خاورمیانه کشورهای که تسلیحات امریکایی در اختیار داشتن پیروز شدن تسلیحات روسی در برابر اروپا و امریکا ضعیف عمل کرد سیاست امریکا فتح خاک کشورهای دیگه نیست سیاست امریکا وابسته کردن دولت ها به امریکا و تجزیه کشورهاست اگه امریکا بخواهد کشورگشایی بکنه اقتصادش فرو می پاشه شوروی هم به خاطر همین فرو پاشید
    • BE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 3
      دکتر دوزاری با پرچم فیک از آلبانی ببینم اقتصاد آمریکا قویه که بیست تریلیون دلار بدهی داره و داره مدام پول بی پشتوانه کاغذی چاپ می‌کنه خخخخخخخ ماله کشه دوزاریه غرب زده آمریکا پرست
  • جِغتای IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 3
    کدخدا همه رو یه قلاده بسته.حتی ایران.
    • BE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      کدخدا رو با اردنگی از افغانستان انداختن بیرون
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 1
    یا ولادیمر
  • بوشناس IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 5
    وطن فروش مساوی است با ناموس فروش
    • سگ روس IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 5
      چه ربطی به وطن فروشی داشت هرکی خالف روس ها باشه وطن فروش محسوب میشه ؟ وطن شما روسیه است یا ایران
    • BE ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 1
      ربظش اینکه چون روسیه با ایران رابطه داره بهش بد می‌کند وگرنه اگر برزیل هم هواپیما بسازه این همه هجمه بهش نیست اونم برزیل مفنگی
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 1
    ۲۱:۳۶ وراجی زیاد از ملیت و کارت ملی دم نزن ، کارت هوشمند ملی واسه هر کسی و ناکس احمق و دیوونه ماننده شماها داده نمیشه ، اون برگ سفیده ک در اختیار دارید همان حکم کارت ملی را داره......
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 1
    یا ولادیمیر کبیر ( فرصت طلب نامرد)
  • افشین IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 1
    خبر علمی و نظامی رو ببینید چجوری به خبر سیاسی تبدیل میکنند و بحث الکی راه میندازن.جالبتر اینکه یک مشت غربگداي اويزون به بقیه میگن شرقگدا. انگار شرق یا غرب به ما مال مفت میدن.زنده باد ایران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس