کد خبر 1239158
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: حسن یزدانی از قهرمانان نامی کشور است و بعید می دانم از ما گلایه مند باشد.

به گزارش مشرق، سید رضا صالحی امیری در جشن بیست و سومین سالگرد رادیو ورزش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رکن چهارم ورزش، رسانه است و بدون رسانه امکان انعکاس صدای ورزش وجود ندارد و حلقه ارتباط ما با ملت از طریق رسانه ملی است. در المپیک تلاش چهارساله ورزشکاران از تمامی رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی به همه جهان منعکس می‌شود. در این راه رسانه ملی و رادیو ورزش از قهرمانان ما در المپیک پشتیبانی می‌کنند.

وی در مورد بدرقه کاروان المپیک ایران گفت: چهارشنبه هفته بعد کاروان را بدرقه خواهیم کرد و قبل از آن هم مراسم رونمایی از لباس کاروان برگزار خواهد شد و در روز بدرقه هم اعضای کاروان لباس‌ها را می‌پوشند.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد دوپینگ یک ورزشکار کشورمان گفت: ما هر روز جلساتی داریم و در جلسه‌ای هم  که در این مورد داشتیم این مسئله را بررسی کردیم و متوجه شدیم دوپینگ آگاهانه نبوده است و اکنون نمی‌خواهم ابعاد قضیه را باز کنم اما ایشان به دلیل دارویی که به خاطر جراحی مصرف کرده آزمایشش مثبت شده و در تلاشیم تا سازمان نادو را قانع کنیم که این عمل سهوی بود. به خصوص اینکه تست دومش هم منفی بوده است. ایشان یکی از قهرمان با اخلاق ما است و تعمدی در این کار نداشته است.

صالحی امیری در مورد اینکه ممکن است یک سهمیه ایران در المپیک به خاطر این مسئله از بین برود، گفت: بحث جایگزینی نداریم ما با وزارت ورزش به صورت روزانه جلساتی را برگزار می‌کنیم. امروز هم جلسه‌ای داشتیم و یک وکیل حقوقی انتخاب کردیم تا فدراسیون جهانی و نادو را قانع کنیم.

وی در مورد اینکه چرا جذب اسپانسر میسر نشده است، عنوان کرد: سه اسپانسر قطعی شده بودند و یکی به مرحله امضای قرارداد رسید اما به خاطر شرایطی که کرونا به وجود آورد اسپانسرها تضمین می‌خواستند که زمان و فضای تبلیغاتی‌شان مشخص باشد اما ما نمی‌دانستیم چه زمانی المپیک قطعی می‌شود و شرایط کرونایی فضایی را تحمیل کرد که امکان توافق را از ما گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تمرین استقلال در سالن بدنسازی آکادمی ملی المپیک خاطرنشان کرد: من اطلاعی از این مسئله ندارم اما هر فدراسیون و هر باشگاهی می‌تواند از امکانات آکادمی ما رایگان استفاده کند. بسیاری از این امکانات بهره‌برداری می‌کنند و ما محدودیتی برای تیم‌ها و فدراسیون‌ها در این خصوص قائل نشده‌ایم. استقلال در مجموعه ورزشی انقلاب تمرین می‌کند و درخواست کرده بود که روزی ۲ ساعت هم بدنسازی داشته باشد و مانند بقیه تیم‌ها و فدراسیون‌ها از این امکانات استفاده می‌کند.

صالحی امیری در مورد وضعیت احسان حدادی عنوان کرد: احسان قهرمان ما است و تلاش ما و فدراسیون پزشکی ما این است که در المپیک بدرخشد.

وی در مورد اینکه حسن یزدانی گلایه‌هایی را از کمیته ملی مطرح کرده و گفته حرفش خریدار ندارد، گفت: بعید می‌دانم حسن‌آقا از ما گلایه‌مند باشد او یکی از قهرمانان نامی ما است و من با او در تماس هستم. ایشان می‌داند چه حمایت‌هایی از او انجام داده‌ایم. فکر نمی‌کنم ایشان از ما گلایه‌مند باشد من به صورت تلفنی و حضوری مسائل او را دنبال می‌کنم و هر میزانی که در توان ما و وزارت ورزش بوده برای حمایت ورزشکاران کوتاهی نکرده‌ایم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: قبل از ورود به المپیک نمی‌خواستیم بحث تبلیغاتی داشته باشیم. در فروردین ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها داده شده و به همه قهرمانان ۵ میلیون تومان حقوق می‌دهیم. فدراسیون‌ها هم به آنها حقوق اختصاصی می‌دهند. ۱۰ نفر از ورزشکاران ما ۵۰۰ دلار بورسیه ارزی IOC را می‌گیرند. پارسال ۲.۵ میلیارد و امسال ۳.۵ میلیارد کمک کرده‌ایم. هرآنچه در توان کشور و توان ما است کوتاهی نکرده‌ایم و کم نگذاشته ایم.

صالحی امیری در مورد وضعیت استقلال گفت: این مسائل را از جناب سلطانی‌فر وزیر ورزش که می آیند بپرسید.

وی در مورد امضای تفاهم‌نامه با فدراسیون فوتبال عنوان کرد: به زودی تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون فوتبال امضا خواهیم کرد تا به صورت مشترک سرمربی و سرپرست تیم امید ایران را انتخاب کنیم و در مصاحبه مطبوعاتی هم آن را اعلام خواهیم کرد. ما تا امروز تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون امضا نکرده‌ایم اما در آینده این کار را خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس