ویژه ها

دولت آقای روحانی، آمریکا را «کدخدا» قلمداد کرده و مدعی بود که آنچنان رونقی ایجاد می کند که دیگر هیچکس به پول یارانه نیازی نخواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شیرزاد: رئیسی در پست وزیر خارجه از کارآموزان استفاده نکند

«احمد شیرزاد» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم که پشت تریبون مجلس مدعی شده بود  «ایران درباره برنامه هسته‌ای خود ۱۹ سال به دنیا دروغ گفته و اکنون دم خروس بیرون افتاده است» و آمریکا را به تحریم علیه ایران ترغیب کرد در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «وزارت خارجه جای کارآموزان نیست» نوشت:«عده‌ای نفع‌شان در تخاصم ایران با قدرت‌های جهانی است و از این راه بیشتر سود فکری یا سود مادی می‌برند و تحت هیچ شرایطی تن به مذاکره و گفت‌وگو نمی‌دهند و حتی اگر بهترین قرارداد دنیا را هم مقابل‌شان بگذارند غرغر خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد که دولت(رئیسی) ناچار به امضای برجام منتها با شکل جدید از آن خواهد بود و مجلس نیز ناچار است که مهر تایید آن را بزند و این سرنوشت محتوم خواهد شد؛ چرا که جز این راه‌حل، کشور اداره نخواهد شد».

شیرزاد در ادامه نوشت:«برای وزارت خارجه و مذاکرات از آقای باقری کنی صحبت به میان می‌آید...چنانچه عناصر ناشی، نابلد کار و کارآموز سیاست وارد این عرصه شوند، قطعا کار دست ایران داده و مذاکرات را کش خواهند داد...امید می‌رود که آقای رئیسی دنبال کارآموزان سیاست برای وزارت امور خارجه نباشد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان نوشت:«اکنون هر دو طرف ایران و آمریکا منافع خیلی جدی در برجام دارند. لغو تحریم‌ها به خصوص فروش نفت و تحریم‌های بانکی برای ایران حیاتی است و برای آمریکا نیز توقف توسعه برنامه هسته‌ای ایران خیلی حیاتی است. این توافق  قطعا انجام خواهد شد، اما ممکن است که جزئیات شکلی آن تفاوت کند».

شیرزاد: رئیسی در پست وزیر خارجه از کارآموزان استفاده نکند/ ربیعی:دولت روحانی از اصول ناب «خودباوری» الهام گرفت

احمد شیرزاد- آذر 93- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«هیچکس در ایران نمی‌داند که ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته‌ایم و این امر دقیقاً به مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر بود در حالیکه برخی افراد شعارهایی مانند راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان می‌کردند... از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید، مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید، افزود: از سال ۸۲ تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور».

وی مدعی شده بود که از چاه هسته ای، آبی در نمی آید. این ادعا در حالی است که تأمین داروی بیماران خاص و از جمله کودکان ایرانی و همچنین تأمین برق از طریق نیروگاه های هسته ای برای پیشگیری از قطعی برق، تنها دو نمونه از کاربردهای صنعت هسته ای است. در حال حاضر بیش از 70 درصد برق در کشور فرانسه از طریق نیروگاه های هسته ای تأمین می شود.

به همین خاطر بود که چندی پیش «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفته بود «صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است»، اما در این سو، جریان غربزده در ایران در یک «خودتحقیری حاد» مدعی است که صنعت هسته ای برای ایران، هزینه زا و بی فایده است و از چاه هسته ای آبی درنمی آید.

اصلاح طلبان اشخاصی همچون ظریف و زنگنه و آخوندی را ژنرال نامیده و با تکبر و خودبرتربینی، دیگران را کارآموز و گروهبان خطاب می کنند. به این نقل قول توجه کنید؛ «سید محمود نبویان» نماینده مجلس- 25 آذر 94- در دانشگاه کاشان گفته بود:«فردای روز توافق، دکتر ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق/ suspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم".»

شیرزاد در یادداشت مذکور، منتقدان برجام را «کاسبان تحریم» نامیده است. برخلاف این ادعا، اتفاقا کاسب و کاسبان تحریم آن جماعتی است که ایران را به امتیازدهی یکطرفه تشویق کرده و مدعی است که «ایران درباره برنامه هسته‌ای خود به دنیا دروغ گفته و دم خروس بیرون افتاده است»!

** ربیعی:دولت روحانی از اصول ناب «خودباوری» الهام گرفت

«علی ربیعی» سخنگوی فعلی دولت و وزیر استیضاح شده تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سال 88 نیز عضو ستاد انتخاباتی موسوی بوده است، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:«دولت دوازدهم در سرانجام مسئولیت خود با خون دل خوردن و در پیش گرفتن سکوت به‌خاطر منافع بلندمدت ملت، مذاکرات احیای برجام را به آخرین مرحله موفقیت‌آمیز خود رسانده... دولت یازدهم با الهام و ارجاع به‌همان اصول ناب خودباوری و با درس آموزی از شرایط بدیع بین‌المللی... تصمیم گرفت که شعار و مشی عمل خود را به همان ریلی بازگرداند که عالی‌ترین ارزش‌های انقلاب چه در زمان حیات امام راحل و چه ذیل چهارچوب‌های نظری رهبر معظم انقلاب منعکس‌کننده آن بوده است

ربیعی در ادامه نوشت:«دولت‌های یازدهم و دوازدهم باوجود پدیده ویرانگر ترامپ در عرصه بین‌الملل، در مسیر همبسته رفاه اجتماعی و آزادی داخلی و اقتصاد مقاوم همراه با تعامل با جهان قدم گذاشتند. البته این رویکرد نه منحصر به دولت‌های یازدهم و دوازدهم است و نه امروز با جابه‌جایی دولت‌ها باید مهر پایانی بر آن نهاد. بین جامعه‌ای خودتداوم دهنده و پیش رونده تفاوت است. این همان راه انقلابی است که چهار دهه پیش آغاز کردیم و اکنون تداوم آن هم می‌تواند هویت و استقلال ملی را حفظ کند و هم روند توسعه کشور و راه اجتماعی را تداوم بخشد».

شیرزاد: رئیسی در پست وزیر خارجه از کارآموزان استفاده نکند/ ربیعی:دولت روحانی از اصول ناب «خودباوری» الهام گرفت

آقای ربیعی در این یادداشت تاکید کرده که «دولت روحانی از اصول ناب خودباوری الهام گرفته است». برخلاف این ادعا، مقامات ارشد دولت روحانی بارها با کوچک نمایی توان و قدرت داخلی و بزرگنمایی توان طرف مقابل، این پیغام را داد که تیر تحریم‌ها و فشارها و عهدشکنی‌ها به هدف خورده است و طرف مقابل را به تشدید تحریم و فشار تشویق کرد.

برای نمونه، روحانی- مهر 92- گفت:«دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با یک خزانه خالی و انبوهی از بدهکاری رو به روست». وی مرداد 95 در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«نباید مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاد، آن هم با شعارهایی که بعضاً توخالی است».

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت روحانی- آذر 92- گفت:«آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعاً به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی‌آید؟». وی در اوج مذاکرات هسته ای و در مقطعی که باید از موضع قدرت در پی امتیازگیری حداکثری بود در اظهارنظری عجیب گفت «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است».

مدریان ارشد دولت روحانی مدعی بودند که جوانان عزیز کشورمان توان رقابت در هیچ صنعتی جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی را ندارند! وزیر دولت روحانی مدعی بود که باید از خارج مدیر وارد کنیم، دیگر مقام ارشد دولت روحانی مدعی بود که خودکفایی مزخرف است و...

دولت آقای روحانی، آمریکا را «کدخدا» قلمداد کرده و مدعی بود که اگر با کدخدا ببندیم آنچنان رونقی ایجاد می شود که دیگر هیچکس به پول یارانه نیازی نخواهد داشت.

برخلاف ادعای آقای ربیعی، یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی، عدم خودباوری و همچنین عدم اعتماد به توان عظیم داخلی و عدم اجرای اقتصاد مقاومتی بود.

**حاشیه سازی برای دولت رئیسی به بهانه چینش کابینه

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «کابینه رئیسی را کدام جریان می چیند؟» نوشت:«شورای وحدت یا شورای ائتلاف؟ کدام‌یک سهم بیشتری در چینش کابینه ابراهیم رئیسی دارند؟ درحالی‌که اخبار حاکی از این بود که سهم شورای ائتلاف در ستادهای رئیسی بیش از سهم شورای وحدت بود تا جایی که صدای برخی اعضای این شورا مانند محمدرضا باهنر را هم درآورده بود؛ اما حالا به نظر می‌رسد که این فشار و حضور در ماجرای چیدن کابینه هم خودش را نشان داده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«درحالی‌که برخی اخبار و روایت‌ها هم از فشار مجلس به رئیسی برای چینش کابینه حکایت دارد؛ اما نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس هم این ادعا را رد کرده و گفته که مجلس به گزینه‌های تحمیلی رأی اعتماد نخواهد داد؛ زیرا رئیس‌جمهور منتخب نمی‌تواند نسبت به عملکرد وزرای تحمیلی پاسخ‌گو باشد».

شیرزاد: رئیسی در پست وزیر خارجه از کارآموزان استفاده نکند/ ربیعی:دولت روحانی از اصول ناب «خودباوری» الهام گرفت

رسانه های جریان اصلاح طلب در مواجهه با دولت رئیسی چند دستور کار را به طور ویژه در پی گرفته اند. یکی ایجاد اختلاف میان تیم آقای رئیسی و نمایندگان مجلس است. دیگری القای هرج و مرج در ستاد رئیسی و القای دعوای جریان انقلابی برای تصاحب کابینه است.

علاوه بر این، برخی رسانه های اصلاح طلب در پی آن هستند تا اینگونه القاء کنند که رئیسی در 100 روز اول دولت باید تحول عظیم اقتصادی ایجاد کند. این در حالی است که این وعده روحانی در سالهای 92 و 96 بود که هیچگاه به آن عمل نکرد و ضمنا آقای رئیسی هیچگاه این وعده را بیان نکرد.

انتظار افکارعمومی این است که دولت رئیسی با پرهیز از تکرار اقدامات منفی دولت روحانی موجب بهبود شرایط و به ویژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور شود. این روند مستلزم تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی است.

برهمین اساس مطالبه اصلی جامعه، تغییر ریل گذاری در مدیریت امور اجرایی و گره گشایی از مشکلات مردم است. در این میان نه باید وقت کشی کرد و بهبود اوضاع را مثلا به 4 سال بعد حواله داد و نه وعده های فریبنده مانند وعده 100 روزه را مطرح کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 1
    وزیر خارجه باید هم ارتباط با جهان را بداند هم اقتصاد را بفهمد سفیری را که تعیین می کند مثل تاجر باشد نه سیاستگرا. بتواند با بخش های اقتصادی کشور هدف ارتباط داشته باشد در جمهوری اسلامی همچین کسی هست؟
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      8 0
      شرایطی بحرانی ای که اکنون به لحاظ وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی در کشور ما از یک دولت به دولتی دیگر به ارث گذاشته است فقط در عصر قجر سابقه داشته است!
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      9 0
      حتما همچین کسی در جمهوری اسلامی هست ولی اول اسمش جواد ظریف نیست!!!!!
  • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    14 0
    شیرزاد: رئیسی در پست وزیر خارجه از کارآموزان استفاده نکند زیرا حالیشون نیست میرن برجام را خراب میکنند بعد امریکا مجبور میشه به تعهداتش عمل کنه بعد دیگه بهونه ای برای ناکارآمدی ها نا لایقی ها سوء مدیریت ها ...رانتخواریها و.... نمیماند بعد مجبور میشن برای مردم کار کنند چیزی که اصلاح طلبها الفبای آنرا هم نمیدانند// ربیعی:دولت روحانی از اصول ناباب «خودناباوری» الهام گرفت
  • سید IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    11 0
    امثال شیرزاد و سایر دلواپسان خیال شان راحت راحت راحت! ظریف الممالک و اعوان و انصارش برای شهرفرش و مهدفرش و این جور جاها شاید به کار آیند اما دوران شان در وزارت امور خارجه را دیگر تمام شده بدانند!
  • مهماندار هواپیما DE ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    12 0
    شیرزاد اشتباه کرده
  • یوسف GB ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 1
    یک سوًال از مشرق ، چند در صد احتمال روزه گرفتن روحانی را میدهید
    • DE ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      7 0
      با اجازه مشرق.چند در صد احتمال روزه گرفتن روحانی را میدهید . روزه سکوت اگر منظور باشد صفر درصد کم است صفر در میلیون را هم کم حساب کنید او .. کلام دارد .. مقام دارد .. ارتباط با کدخدا دارد از علاقه و عشق پا را فرا تر گذاشته.فقط چرا اینقدر دیر تموم میشه. ولی مناظر فریدونکنار چقدر زیباست ملت جشن میگیرند.
  • محمدایوب IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    11 0
    جناب ناطق نوری بازی را کسانی بردند که در خیابان فرشته وولنجک. وسعد آباد ولواسان ویلاهای آنچنانی گرفته اند. وروحانی را به مردم تحمیل کردند ....
  • سید محسن IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    8 0
    احسنت. خودباوری به شرطی خوبه که کنارش خداباوری باشه نه کدخداباوری!
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 1
    حتما باید اون ظریف ××××××××× بیاد تا شما دهنتونو ببندید ؟
  • محمدایوب IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    6 0
    دوستان عزیز مشرق مشکل ربیعی و.. این و آن نیستند. آب وقتی سربالا برود قورباغه هفت تیر کش میشه. وقتی رسانه ملی دربست در اختیار دولت قراردارد وهرحرفی را دولتیان خصوصا رییس آن از روی شکم سیری میزند پخش میکند. اما دریغ از یک انتقاد ازجانب مردم. اینها باید طلبکار باشند اگر رسانه ملی. در چند مستند وعده‌ها وحرفهای روحانی. را از زمان تبلیغات. انتخابات تاکنون وحرفهای الان اورا پخش کند. ویا حرفها وحمایتهای اصلاح طلبان وسلبریتی های درپیتی وهنرگدان را پخش کند. اینها که الان آلزایمر گرفته اند. شاید البته بعید است خجالت بکشند. وهم چنین حرفهای منتقدان آن روز را با امروز دولت مقایسه کنند. این رجاله های سیاسی را رسوا هستند رسواتر کنند
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 0
    ربیعی گفته : دولت دوازدهم در سرانجام مسئولیت خود با خون دل خوردن و در پیش گرفتن سکوت به‌خاطر منافع بلندمدت ملت، مذاکرات احیای برجام را به آخرین مرحله موفقیت‌آمیز خود رسانده... خدا وکیل مزخرفتر و مضحکتر از این ادعا ها میتوان سراغ داشت ؟! سکوت بخاطر منافع بلند مدت ! روحانی تقریبآ در هفته حداقل 5روز را به بهانه های مختلف ولو افتتاح یک پاساژ در فلان منطقه آزاد یک ساعت آنتن شبکه خبر را در اختیار داشته و زمین و زمان وحتی نهاد قانونگذار مجلس را زیر تازیانه حملات خود قرار داده است که چرا نگذاشته اند او برجام را تمام کند ... در مورد مذاکرات احیای برجام و رساندن آن به آخرین مرحله موفقیت‌آمیز هم هرکس که کمترین اطلاعات از اخبار و گزارشات رسانه های داخلی و خارجی داشته باشد بخوبی به گزافه گوئی و نادرستی ادعای علی ربیعی پی خواهد برد .
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 0
    خوبه رای نیاوردند.نه تو مجلس ونه دولت ونه توشوراها اینقدر از چپ وراست توصیه می کنن. باباجان شکست خوردین.شکست. حالیتون نیست ساکت شین.وبذارین مردم از دست شما نفس بکشن. به امید اینکه......
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 0
    سوال اینه که چرا تنها یکسال گذشته این اصول ناب اجرا شده و 7 سال قبلش چرا بی اعتنا بودید جناب ربیعی؟
  • DE ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 0
    اقای ا..ش... شما وکیل مدافعانه امریکا! با این مواضع خائنانه تون در مورد تحریم ایران با معاندین و ضد انقلاب منافقین علیه مردم ایران ونظام مواضع مشترکی تخریبی داشتید. لازم نکرده برای اقای رئیسی از حالا دستورالعمل و بخشنامه صادربفرمائید! اگر کاربلد بودید گلیم خودتون رو از اب بیرون می کشیدید و حداقل چند قلم تحریم رو ملغیو بخشی ازمنابع مالی ایران رو نقد به حزانه کشور برمیگردونید. پس رویه ذلت بارشما از بیخ و بن نقص اساسی و فنی داشته که تاکنون جواب نداده. پس بهتره سکوت کنید و بیشتر از این کارنامه تون رو سیاه نفرمائید! درطول چند دهه هم ریش و قیچی دستتون بود و اختیارات بی شمار داشتیدو نشون دادید کفایت لازم رو ندارید! حرفهای تکراری تون بسه!
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    نجومیبگیران وخرابکاران قبلی گروه برجام همه بازخواست شوند.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    این وقاحت نجومی.....
  • DE ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 0
    اقای شیرزاد دلواپسان غرب ! اگر این همه جوش وخروش رو دراینهمه سالها برای مردم میزدیدو دلسوزانه درپی حل مشکلات مردم بودید، امروز نه مشکل قیمت های نجومی مسکن بود نه تورم ، نهمشکل معیشت و مرغ و دام و دون..............
  • تندیس IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 0
    سخنگوی دولت از الهام و ارجاع به‌همان اصول ناب خودباوری سخن گفته اما بنظر من این دولت بیشتر از اصول خودشیفتگی الهام گرفته است .
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    شیرزاد اشتباه کرد!
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    واجبترین کاردولت۱۳ممنوع الخروجی کلیه عوا مل دولت کذاب،وقوه قضائیه رسیدگی به۶۴ تن طلا،۳۰میلیاردارزجهانگیری ویک دهم شدن قدرت خریدملت ایران است علهذا
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 0
    ببخشید این آقای شیرزاد برادر اون خانم شیرزاد توی سریال ساختمان پزشکان نیست احیانا؟!!
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    این شیرزاد ... همانی نبود که قضیه هسته ای ایران رالوداد فضولی موقوف جایگاه خود را بشناسیدزیادی حرف نزنید شماها بازنده ومردودین درپیشگاه ملت ایران هستید جای شما زباله دانی تاریخ است
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    از کوزه همان بر برون تراود که در اوست اقای ربیعی مشکل همان خود بیخود شده است کهتخلیه شده وغرب گرایی ولجن در ان ریخته شده واز ان الهامو تراووش میگردد
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    فرمایش ربیعی ازخودباوری روحانی .تفسیر بسیار قشنگی ازیک دیکتاتوری شیخی که بهیچ ناصحو خیرخاهو کارشناسی گوشش بدهکار نبو.دقیقا مثل اون جمله ای که گفتند .فقط شیطان بود که غیرخدارو سجده نکرد =موحد وخداپرست واقعی
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    کار کشته مثل خود شیرزاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!درجه یک برای اسرائیل وآمریکا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    اقای ربیعی نعل وارونه نزنید خلاف هم نگویید تمام مستندات موجود است که دولت اقای روحانی و تفکر غربگرای حاکم بر ان به خود باوری و تکیه به داخل و " ما میتوانیم " اعتقاد و باور نداشت تا جایی که اب مردم و ازدواج جواناان و... را به گفتگو با کدخدا ( امریکای جنایتکار ) گره زد !!از طرفی سیاست خارجی دولت روحانی به تعامل با جهان بزرگ اعتقاد نداشت بلکه به تعامل با غرب مخصوصا امریکا و انگلیس متمرکز شده بود . از طرفی دولت غربگرای شما به عدالت و رفاه اجتماعی محرومیت زدایی از اقشار ضعیف و اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد با تکیه به منابع و قدرت داخلی هیچ باور و اعتقادی نداشت . نتیجه اش هم الان ملت دارند میبینند . ان از فرجام تلخ و تاسف بار برجام و این وضعیت بحران اقتصادی و اجتماعی و امنیتی در کشور !
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    اقای ربیعی " کد خدا باوری " یا "خود باوری " ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس