وزارت خارجه ایالات متحده تحریم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده به منظور دسترسی ایران به بخشی از دارایی‌های مسدود شده‌اش در کره جنوبی و ژاپن، برای تبادلات نفتی با جمهوری اسلامی، معافیت تحریمی صادر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری فری بیکن، وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه سه شنبه به کنگره اطلاع داد که بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را لغو می‌کند. با لغو این تحریم‌ها، تهران این امکان را می‌یابد که به دارایی‌های بلوکه شده خود در کره جنوبی و ژاپن دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

فؤاد ایزدی: آمریکا دنبال پیچیده کردن مذاکرات وین است

این معافیت که توسط «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده امضا شد، «انتقال وجوه ایران به حساب‌های محدود را به صادرکنندگان در ژاپن و کره جنوبی» اجازه می‌دهد.

در واقع، این معافیت به دارایی‌های ایران که در نتیجه تحریم‌های آمریکا بلوکه شده است، امکان می‌دهد که بدون نقض قوانین آزاد شوند.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که بلینکن این معافیت تحریمی را امضا کرد تا به ژاپن و کره جنوبی یک مهلت ۹۰ روزه دیگر برای تکمیل معاملات خود با ایران بدهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: «وزارت خارجه پیش‌تر معافیتی را صادر کرد که به وجوه مالی مسدود شده در حساب‌های محدود ایران در ژاپن و کره جنوبی اجازه می‌دهد برای پرداخت به شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی که کالاهای غیر تحریمی به ایران صادر کرده‌اند، مورد استفاده قرار گیرند. این معاملات پرداخت مجدد گاهی اوقات زمان بر است و وزیر [خارجه] معافیت را به مدت ۹۰ روز دیگر تمدید کرد».

وزارت خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد که این معافیت «انتقال هرگونه وجه به ایران را اجازه نخواهد داد».

وزارت خزانه داری ایالات متحده هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    6 0
    چه ذلتی. 90 روز اجازه دارید زیر نظر ما به ایران کالایی که ما تایید کنیم را بدهید.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 1
    خیلی جالبه پولتو میگیرن، هرچی دلشون خواست بهت میدن، اونم فقط نود روز وقت داری، منت هم سرت میزارن تازه بعضیام میشن قهرمان دیپلماسی!!! قدیما میگفتن خرو میدم کره خر میگیرم، از خوشحالی پرمیگیرم حکایت ایناست!!!
  • رامین IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 2
    نباید قبول کنیم رفع تحریمها رو.... امریکا سگ کی باشه تحریمهای مارو برداره... ملت ایران پشت نظام هستش و خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس