آمریکا

خبرگزاری «یونهاپ» از توافق وزرای دارایی کره جنوبی و خزانه‌داری آمریکا برای همکاری دوجانبه در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد که «هونگ نام-کی» وزیر دارایی کره جنوبی و «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته (جمعه) طی دیدار دوجانبه در «ونیز» ایتالیا توافق کردند در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند.

طبق این گزارش، وزیر دارایی کره جنوبی و وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته طی نشستی در خصوص همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و موضوعات بین‌المللی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزارت دارایی کره جنوبی امروز (شنبه) در این خصوص اعلام کرد که نشست یلن و هونگ نام-کی در حاشیه نشست مقام‌های ارشد مالی و اقتصادی گروه موسوم به گروه ۲۰ (G۲۰) در ونیز ایتالیا برگزار شد.

طبق گزارش یونهاپ، یکی از موضوعات مورد بحث دو طرف، مسئله دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول بود و دو نماینده ایالات متحده و کره جنو بی توافق کردند در خصوص این موضوع با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی به دنبال استفاده از کانال سوئیس به منظور استفاده از بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران برای فروش اقلام بشردوستانه شرکت‌های سوئیسی به جمهوری اسلامی ایران هستند.

پیش از این در فروردین ماه امسال، «جون سای کیون» نخست‌وزیر سابق کره جنوبی در سفر خود به ایران بر لزوم آزادی سریع دارایی‌های مسدود شده ایران تأکید کرده بود.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

مقام‌های ایران در این مدت به صراحت به کره‌ای‌ها گفته بودند که بهانه تراشی آنها برای عدم پرداخت بدهی‌شان به مردم ایران اصلا پذیرفتنی نیست؛ چرا که ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت قرار نداشته و فقط تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعمال شده و کره هم به عنوان یک دولت مستقل موظف به اجرای این تحریم‌ها نیست.

از طرف دیگرف اواخر اسفندماه سال ۱۳۹۹ نیز وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اطلاع داده بود که دارایی‌های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 2
    ایران هم میتواند اقدام به تصرف داراییهای کره کند.
  • خسرو IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 3
    رئیس جمهور آینده که مستقر شد آمریکا خودش دو دستی پولها را تقدیم میکند چون دولتی فشل و غرب گرا روی کار نخواهد آورد و اعضای دولت وی حسابهای دلاری در غرب ندارند که گردنشان کج باشد
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    فقط باید با حفظ احترام روابط بین المللی را گسترش دهیم. و دست دلالان و اختلاسگران را و مدیران بی کفایت را عزل کرد
  • کمال IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    فرصت خوبی است که تا 100 سال فیلم کره ای بخریم. جومونگ میشود کارمند صدا وسیما.این نتیجه فروش بدون فکر نفت است.پولش را می بردیم کره شمالی از اینها بهتربود
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    احتمالاً به جاش سریال کره ای بهمون می دن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس