کد خبر 1245079
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
توطئه

توطئه‌ سفرای عربستان، آمریکا و فرانسه در لبنان همزمان با اعلام تحریم مقام‌های لبنانی تا پایان ماه ژوئیه از سوی اتحادیه اروپا آغاز شد.

به گزارش مشرق، ولید بخاری سفیر عربستان در بیروت میزبان دوروتی شیا و آن گریلو سفرای آمریکا و فرانسه برای گفتگو درباره آنچه آینده لبنان ادعا می‌کنند بود و می توان از آن توطئه‌ سفرای عربستان، آمریکا و فرانسه در لبنان همزمان با اعلام تحریم مقام‌های لبنانی تا پایان ماه ژوئیه از سوی اتحادیه اروپا نام برد.

علی حمود کارشناس سیاسی در این باره اظهارداشت: فکر نمی‌کنم این آینده‌ ادعایی جز ویرانی بیشتر ثمره‌ای داشته باشد این نشست ادامه توطئه‌ وزرای خارجه این سه کشور در رم، و جلسه سفیران آمریکا و فرانسه در ریاض است تصمیم برای لبنان بدون حضور لبنانی‌ها به طور حتم محکوم به شکست است.

رسانه‌های لبنانی خبر دادند؛ اتحادیه اروپا بر سر تدوین ساز و کاری به منظور اعمال تحریم علیه مقام‌های کشور لبنان تا پایان ماه ژوئیه به توافق رسیده است.

این رسانه‌ها اضافه کردند؛ هدف از این اقدام اعمال فشار بر لبنان برای تشکیل دولتی باثبات بعد از گذشت تقریباً یکسال از بحران ایجادشده در اثر انفجار بیروت است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه بعد از دیدار با وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «لحظاتی پیش، توافق شد تا پایان ماه جاری و قبل از فرا رسیدن سالگرد انفجار بندر بیروت، یک چارچوب قانونی برای اعمال تحریم تدوین کنیم.»

لودریان مدعی شد: «چندین ماه است که لبنان خودش را در وضعیت خودتخریبی قرار داده است. حالا برای جمعیتی که پریشان احوال است، یک وضعیت اضطراری وجود دارد.»

رسانه‌های لبنانی به نقل از منابع اگاه نوشتند؛ تحریم‌های اتحادیه اروپا مواردی مانند منع مسافرتی و انسداد دارایی‌ها را شامل می‌شود که می‌تواند به بهانه‌هایی نظیر فساد، کارشکنی در تشکیل دولت، تخلفات مالی و نقض حقوق بشر علیه مقام‌های لبنانی اعمال شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس