کد خبر 1243631
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
چین

شبکه خبری NHK ژاپن از وورد دو کشتی چینی به آب های سرزمینی این کشور و حضور چند ساعته آنها در نزدیکی جزایر سنکاکو خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NHK ژاپن از رصد چهار کشتی چینی در نزدیکی جزایر سنکاکو این کشور و در مجاورت آب‌های مورد مناقشه میان چین و ژاپن خبر داد.

بر اساس این گزارش، شبکه تلویزیونی NHK در گزارش خبری ویژه خود اعلام کرد که حوالی ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی، چهار کشتی چینی از آب‌های منطقه سنکاکو، در نزدیکی آب‌های سرزمینی ژاپن عبور کردند. پس از آن، دو کشتی چینی وارد آب‌های سرزمینی ژاپن در نزدیکی جزایر سنکاکو شده و قصد تماس با کشتی‌های ماهیگیری ژاپنی حاضر در منطقه را داشته‌اند.

به گفته این تلویزیون ژاپنی، دو کشتی چینی مذکور تا حوالی ساعت ۳ عصر به وقت محلی نیز در آب‌های ژاپن حضور داشته‌اند.

لازم به ذکر است، توکیو آب‌ها و جزایر سنکاکو را که از سال ۱۸۹۵ به تسخیر نیروهای ژاپنی در آمده را متعلق به خود دانسته و این در حالیست که پکن معتقد است این جزایر تا سال ۱۷۸۵ در مالکیت چین بوده‌اند.

در جریان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده آمریکا کنترل جزایر سنکاکو را به دست گرفته و در سال ۱۹۷۲ آنها را مجدداً به ژاپن پس داد.

این درحالیست که پکن معتقد است مالک اصلی این جزایر، چین بوده و ژاپن به صورت غیر قانونی آنها را غصب کرده است.

توکیو می‌گوید پکن تنها از دهه ۷۰ میلادی به این جزایر علاقمند شده و تنها دلیل آن هم، احتمال کشف ذخایر نفتی در سنکاکو است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    دم چین گرم تازه داره یاد میگیره!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس