نظرسنجی؛ تقریبا ۶۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند رسانه‌ها دشمن مردم هستند - کراپ‌شده

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، تقریبا ۶۰ درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند که رسانه‌ها دشمن مردم هستند.

به گزارش مشرق، بر اساس نظرسنجی که موسسه «راسموسن» انجام داده، ۵۸ درصد از رای دهندگان آمریکایی با این موضوع موافق هستند که رسانه‌ها «واقعا دشمن مردم» هستند.

در گزارش راسموسن آمده است: «۳۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی قاطعانه با این موضوع اعلام موافقت کرده‌اند که رسانه‌های آمریکا دشمن منافع مردم هستند».

در این نظرسنجی، شرکت کنندگان با اجماع گفته‌اند که اعتقاد دارند «اخبار جعلی» یک چالش به شمار می‌آید و اغلب آنها با گفته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا موافق هستند که رسانه‌ها به دشمن مردم تبدیل شده‌اند.

راسموسن گزارش داد تنها ۳۶ درصد از شرکت کنندگان این اعتقاد را نداشتند که رسانه دشمن مردم نبوده و ۲۳ درصد از آنها نیز قاطعانه با این موضوع مخالف بودند.

این نظرسنجی میان ۱۰۰۰ فرد بزرگسال آمریکایی و در بین روزهای هفتم و هشتم جولای انجام شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود بارها رسانه‌های کشورش را «فاسد» خواند و از نبود آزادی رسانه در این کشور انتقاد کرده بود.

ترامپ در پیامی توییتری نوشته بود: «آمریکا آزادی رسانه ندارد، ما سرکوب روایت‌ها یا فقط اخبار جعلی داریم. طی دو هفته گذشته چیزهای زیادی در مورد اینکه چقدر رسانه‌هایمان فاسد هستند و اکنون درباره غول‌های فناوری که شاید حتی بدترند، معلوم شده است. بخش ۲۳۰ [قانون اینترنت] را لغو کنید!».

بخش ۲۳۰، قسمتی از قانون استفاده از اینترنت در آمریکاست که ایمنی در برابر محتواهای شخص ثالث برای ناشران وب‌سایت‌ها را فراهم می‌آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 1
    یک نظر سنجی از مردم ایران کنید..ببینید نظرشون در خصوص صدا وسیما و سایر منابع خبری چیه؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس