کد خبر 1314857
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
آمریکایی‌ها چقدر به رسانه‌های خود اعتماد دارند؟

نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از ۷۶ درصد از مردم آمریکا معتقدند رسانه‌های جریان اصلی این کشور بر پیشبرد دستورکارهای سیاسی خود تمرکز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، نتیجه نظرسنجی «ترافالگار» نشان می‌دهد ۷۶.۳ درصد از آمریکایی ها بر این باورند که تمرکز اصلی رسانه های جریان اصلی «پیشبرد نظرات و دستورکارهای سیاسی خودشان» است، در حالی که ۲۳.۷ درصد می گویند تمرکز رسانه ها «کشف و گزارش واقعیت ها» است.

پاسخ دهندگان جمهوریخواهان بدبین ترین بودند و بیش از ۹۰ درصد از آنها بر این باور بودند که رسانه ها برنامه های سیاسی خود را پیش می برند. ۷۶ درصد مستقل ها نیز همین احساس را داشتند.

دموکرات‌ها بیشترین اعتماد را به رسانه ‌ها داشتند، اما فقط اندکی بیشتر؛ ۳۷.۳ درصد آنها به رسانه ها در ارائه حقایق اعتماد داشتند و ۶۲.۷ درصد آنها را به پیشبرد حزب ‌گرایی متهم کردند.

 نظرسنجی موسسه مطالعه روزنامه نگاری رویترز در تابستان امسال نشان داد که از بین ۴۶ کشور مورد بررسی، ایالات متحده در رتبه آخر از نظر اعتماد به رسانه ها قرار دارد.

نتیجه نظرسنجی دیگری از موسسه گالوپ در ماه اکتبر نشان داد که فقط ۳۶ درصد از مردم آمریکا اعتماد «زیاد» یا «مناسبی» به رسانه های خبری ابراز کرده اند که این پایین ترین رقم از سال ۲۰۱۶ و تقریبا ۲۰ درصد کمتر از سال ۲۰۰۰ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس