کد خبر 1242931
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
ناو

نیروی دریایی آمریکا گزارش داد ناو هواپیمابر یوما برای انجام تمرینات نظامی با متحدان و ناتو به سمت دریای سیاه حرکت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا ضمن انتشار بیانیه‌ای در صفحه توییتر خود اعلام کرد: ناوگان حمل و نقل نیروی آمریکا موسوم به «یوما» با عبور از مرزهای شمالی به سمت دریای سیاه حرکت کرده است تا با متحدان و ناتو در این دریا رزمایش نظامی اجرا کند.

حرکت این کشتی به سمت دریای سیاه به دلیل شرکت در رزمایش نظامی «نسیم دریا ۲۰۲۱» است که از ۲۸ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه با حضور اوکراین، آمریکا، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه و لتونی در دریای سیاه برگزار می‌شود.

در مجموع حدود ۴۰۰۰ سرباز، ۴۰ کشتی نظامی، یک قایق نظامی و یک کشتی کمکی علاوه بر ۳۰ واحد جنگنده و بالگرد و بیش از ۱۰۰ واحد خودروی زرهی در این رزمایش نظامی شرکت می‌کنند.

سفارت روسیه در واشنگتن پیش از این از آمریکا و متحدانش خواسته بود که انجام رزمایش نظامی در دریای سیاه را کنار بگذارند و هشدار داد که این رزمایش خطر حوادث ناخواسته را افزایش داده و جاه طلبی‌های نظامی کی‌یف (اوکراین) را تقویت می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس