کد خبر 1242599
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
عذرخواهی باشگاه بارسلونا بابت جنجال گریزمان و دمبله/ «کونامی» مقابله به مثل کرد، راکوتن تهدید

باشگاه بارسلونا بابت جنجال‌آفرینی دو بازیکن این تیم که به نژادپرستی متهم شده‌اند عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار یک کلیپ ویدئویی متعلق به تور تابستانی باشگاه بارسلونا در ژاپن در سال ۲۰۱۹ که در آن دو بازیکن این تیم اظهاراتی نژادپرستانه را بیان می‌کنند، باشگاه اسپانیایی به صورت رسمی از هواداران خود و تمامی کسانی که از تماشای این کلیپ در فضای مجازی آزرده خاطر شده‌اند عذرخواهی کرد.

در این کلیپ دو بازیکن فرانسوی بارسلونا، آنتوان گریزمان و عثمان دمبله دو تکنسین که ژاپنی برای برطرف کردن مشکل تلویزیون آنها وارد اتاق‌ هتل‌شان می‌شوند را مسخره می‌کنند و یکی از آنها می‌گوید: «این چهره‌های زشت را فقط باید برای یک بازی [کامپیوتری] تحمل کنیم».

انتشار این فیلم موجی از خشم را از سوی کاربران فضای مجازی به خصوص در شرق آسیا به همراه داشته است. تحمل این رفتار دو بازیکن بارسلونا برای ژاپنی‌ها اما از همه سخت‌تر بوده است چرا که دو شرکت این جزو حامیان مالی اصلی بارسلونا و بازیکنانش هستند؛ شرکت بازی‌های رایانه‌ای کونامی (تولید کننده بازی معروف PES) و راکوتن اسپانسر پیراهن آبی‌واناری‌ها. در همین راستا شرکت کونامی اعلام کرد که به همکاری خود با آنتوان گریزمان پایان داده است و راکوتن نیز به باشگاه بارسلونا هشدار داده که به موضوع رسیدگی کند.

در پی این اتفاقات اکنون باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای رسمی مراتب تأسف و عذرخواهی خود را ابراز کرده است. در این بیانیه آمده است: در یک ویدئوی که چند روز پیش منتشر شد، دو تن از بازیکنان تیم اصلی باشگاه، جملاتی را بیان و رفتارهایی نادرست را درقبال کارکنان هتلی که میزبان ما بود نشان دادند. متأسفانه این کلیپ باعث آزردگی خاطر هواداران و اعضای ژاپنی و آسیایی باشگاه ما شد. ما معتقدیم که ارزش‌های یک باشگاه‌ و اعضای آنها یک باور است که در هر شرایط و در هر سطحی باید به آنها احترام گذاشته شود و این موضوع شامل همه اعضای باشگاه از مدیران گرفته تا ورزشکاران می‌شود. باشگاه بارسلونا همواره خودش را به ارتقای آموزش درباره مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نژادی متعهد دانسته است. در باشگاه بارسلونا هیچ جایی برای نژادپرستی نیست. از این رو باشگاه بارسلونا به صورت رسمی از تمام هواداران و آن دسته از اعضایش که آزرده خاطر شده‌اند عذرخواهی می‌کند. مدیریت باشگاه حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد. ضمناً هر دو بازیکن نیز عذرخواهی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس