تخریب

نظامیان رژیم صهیونیستی روستای فلسطینی العراقیب، واقع در منطقه النقب را برای یکصد و نودمین بار متوالی ویران کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه القدس العربی، عزیز الطوری، عضو کمیته محلی دفاع از العراقیب اعلام کرد که مقامات صهیونیست امروز (چهارشنبه) روستای العراقیب را برای یکصد و نودمین بار تخریب کردند.

الطوری تأکید کرد: شهروندان فلسطینی ساکن این روستا، بار دیگر روستای خود را بازسازی خواهند کرد.

این در حالی است که خانه‌های العراقیب از چوب، پلاستیک و حلبی ساخته شده اند و در این منازل ۲۲ خانواده فلسطینی سکونت دارند.

بنابراین گزارش، مقامات صهیونیست برای نخستین بار در ژوئیه ۲۰۱۰ این روستا را تخریب کردند و از آن زمان هر بار که ساکنان این روستا، آن را بازسازی می‌کنند، صهیونیست ها دوباره آن را تخریب می‌کنند.

رژیم صهیونیستی روستای العراقیب را به رسمیت نمی‌شناسد، اما ساکنان فلسطینی آن، برخلاف تخریب مکرر، اصرار دارند در زمین خود باقی بمانند.

سازمان «ذاکرات» که شامل فعالان صهیونیست و عرب است در گزارش قبلی خود نوشت: العراقیب برای نخستین بار در زمان حکومت عثمانی، در زمین‌هایی که ساکنان آن خریداری کرده بودند، ساخته شد.

این سازمان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ده‌ها روستای دیگر را نیز در منطقه النقب به رسمیت نمی‌شناسد، اعلام کرد: مقامات اسرائیلی در حال اخراج ساکنان این روستا هستند و از ارائه خدمات به آن‌ها خودداری می‌کنند تا زمین‌های این روستاها را مصادره کنند.

رژیم صهیونیستی با اشغال اراضی فلسطینی به دنبال توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین خود است و برای این کار فلسطینیان را همواره تحت فشارهای گوناگون می گذارد تا خانه های خود را ترک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس