شهرک سازی

وزیر خارجه ایرلند در سخنرانی در مجلس این کشور به شدت توسعه شهرک سازی از سوی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دولت ایرلند از طرح پارلمانی که اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال و غصب اراضی فلسطین را محکوم می کند، حمایت کرد.

به نوشته وبگاه «العربی» «سایمون کانوی» وزیر امور خارجه ایرلند در سخنرانی در مجلس این کشور گفت: «مقیاس، سرعت و ماهیت راهبردی اقدامات اسرائیل در گسترش شهرک سازی و اهدف پشت سر آن ما را به جایی رسانده که باید درمورد آنچه که واقعاً در این سرزمین زمین اتفاق می‌افتد صادق باشیم.»

وی افزود: «ما اولین کشور اتحادیه اروپا هستیم که چنین کاری انجام داده ایم. اما این نشان دهنده نگرانی بزرگی است که در مورد این اقدامات و البته تاثیر آنها داریم.»

رژیم غاصب اسرائیل از سال ۱۹۶۷ بیت المقدس شرقی را اشغال کرده و بر خلاف قوانین بین‌المللی شهرک‌های منطقه را گسترش داده است. بیشتر کشورها ادعای این رژیم  در مورد منطقه را که به عنوان مانعی برای صلح شناخته می شود، به رسمیت نمی‌شناسند. فلسطینی‌ها قدس شرقی را به عنوان پایتخت کشورآینده فلسطین می‌دانند.

چندی قبل اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها و تخریب منازل آنها را محکوم کرد. «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت: «ما ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را رد می‌کنیم زیرا طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند».

استانو با اشاره به حملات نظامیان اشغالگر صهیونیست به روستای «شیخ جراح» و اخراج فلسطینیان از منازلشان، تصریح کرد: «افزایش تخریب منازل در سرزمین‌های اشغالی و تحولات در محله شیخ جراح باعث نگرانی است».

استانو همچنین افزود: «اتحادیه اروپا موضع خود را مبنی بر اینکه که همه شهرک‌ها در خاک فلسطین اشغالی طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند، تکرار می‌کند و هیچ تغییری در مرزهای قبل از ۱۹۶۷، از جمله در بیت‌المقدس، به غیر از موارد مورد توافق هر دو طرف را به رسمیت نمی‌شناسد. اتحادیه اروپا درخواست خود از اسرائیل برای متوقف ساختن شهرک‌سازی و لغو این تصمیمات اخیر را به صورت اضطراری تجدید می‌کند».

سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد: «افزایش اخراج [فلسطینی‌ها از منازلشان] و تخریب [خانه‌های فلسطینیان] در سرزمین‌های اشغالی، به ویژه اوضاع در شیخ جراح و سلوان، در قدس شرقی و تخریب احتمالی منازل در روستای الولجه نیز نگران کننده است».

پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته بود شهرک سازی را در سرزمین‌های فلسطینی متوقف کند اما مقام‌های صهیونیستی کماکان به نقض حقوق فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس