ایران

یک هیات دیپلماتیک ایران برای شرکت در دور دیگر مذاکرات آستانه عازم پایتخت قزاقستان شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسی از سفر هیات دیپلماتیک ایران به شهر «نورسلطان» در قزاقستان برای ادامه مذاکرات سوریه موسوم به «روند آستانه» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان سه شنبه به خبرنگاران گفت، هیات های روسیه و سوریه برای شرکت در شانزدهمین نشست بین المللی سوریه موسوم به روند آستانه وارد پایتخت نور سلطان قزاقستان شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان گفت: «هیات‌های روسیه و سوریه پیشتر وارد قزاقستان شده اند.»

نمایندگان دولت ترکیه و مخالفان سوریه نیز وارد شهر نور سلطان شدند. انتظار می رود که اواخر سه شنبه «گیر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه وارد شود.

به گزارش تاس، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی که ریاست هیات ایرانی حاضر در این نشست را برعهده دارد ساعات اولیه صبح چهارشنبه وارد نور سلطان می‌شود.

در روزهای هفتم و هشتم ژوئیه  شهر نورسلطان میزبان شانزدهمین نشست بین‌المللی سوریه در قالب آستانه است که در آن هیات‌هایی به نمایندگی از روسیه، ایران و ترکیه، دولت سوریه و معارضان سوریه شرکت خواهند کرد.

نمایندگانی از سازمان ملل، اردن، لبنان و عراق نیز به عنوان ناظر در این رویداد شرکت می‌کنند. مذاکره کنندگان در مورد وضعیت سوریه، کمک‌های بشردوستانه بین المللی به این کشور، چشم انداز از سرگیری فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو و اقدامات اعتماد ساز، از جمله مبادله زندانیان، آزادی گروگان‌ها و جستجوی افراد گمشده گفت‌وگو خواهند کرد.

بهمن ماه سالی گذشته پانزدهمین نشست کارشناسی روند آستانه در شهر  «سوچی» در روسیه برگزار شد.

علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران چندی قبل با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا، دیدار و در خصوص مسائل خاورمیانه به ویژه سوریه و یمن، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به رایزنی‌های اخیر به عمل آمده با دولتمردان  سوریه و همچنین نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره اهمیت موضوع گفت‌وگوهای ملی سوریه در قالب کمیته قانون اساسی، بر ضرورت استمرار آن تأکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس