نماینده پوتین

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک و با رسیدن سوریه به ثبات، نیروهای آمریکایی و ترکیه از این کشور خارج شوند.

به گزارش مشرق، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه در نشست خبری خود پس از شانزدهمین نشست روند آستانه درباره سوریه که از روز گذشته(چهارشنبه) با حضور روسیه، ترکیه و ایران و همچنین دولت سوریه و معارضه در قزاقستان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک، وضعیت سوریه به استقرار و ثبات برسد و در آن زمان ترکیه و آمریکا نیروهای خود را از این کشور خارج کنند.

وی با اشاره به دیدارهای بسیار خوب، هم با مخالفین و هم دولت سوریه گفت: بین مخالفین و دولت سوریه اعتماد تدریجی در حال افزایش است. این یک روند طولانی است و طرفها را وادار می کند که به سمت یکدیگر گام بردارند. یقین بسیاری داریم که این امر محقق خواهد شد.

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه ادامه داد: امیدواریم ششمین نشست تدوین قانون اساسی در زمانی بسیار کوتاه شکل بگیرد.

نشست دو روزه روند آستانه درباره سوریه امروز پنجشنبه به پایان رسید.

در این دیدارها تلاش‌ها در زمینه ثبات سیاسی در سوریه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تلاش برای برگزاری ششمین نشست کمیته قانون اساسی در ژنو، موضوع گذرگاه‌های مرزی، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و نیز موضوع بازداشت‌شدگان و سایر موارد ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: گفت‌وگوهای بسیار خوبی با هیئت‌های روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه داشتیم. بر روی تداوم حمایت این کشورها برای پیشبرد روند سیاسی سازمان ملل به منظور حل بحران سوریه حساب باز می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    5 0
    روس منفعت طلب !!میشه بگی اونجا چیکار میکنی؟؟ روس کودک کش بیناموس متجاوز ؟؟مسیحیان معبدی از خاورمیانه دست بکشند والله بالله و تالله همه چیز حل میشود ولی اینان دست بکشند از گشنگی میمیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس