بشار اسد نمایه

بشار اسد با تاکید بر اهمیت راهبردی روابط دوجانبه ایران و سوریه و تقویت محور مقاومت، عزم کشورش برای هماهنگی و همکاری با جمهوری اسلامی به منظور خنثی سازی تروریسم اقتصادی آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با هدف دیدار با مقامات عالی سوریه و بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل مرتبط با نشست روند آستانه و برگزاری کمیته قانون اساسی در تاریخ ۲۶ مرداد ۹۹ وارد دمشق شد.

بیشتر بخوانید:

دیدار دستیار ارشد ظریف با بشار اسد در دمشق

وی در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با بشار اسد با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس سوریه، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از ملت و دولت این کشور برای مقابله با تروریسم و تحریم های ناعادلانه علیه مردم سوریه تاکید کرد.

ببینید:

عکس/ دیدار دستیار ارشد ظریف با اسد

وی با توجه به برگزاری نشست مجازی سران آستانه در تهران و همچنین نشست های پیش رو در ژنو در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه، تداوم رایزنی و مشورت  دو کشور در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای را مهم برشمرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت و دولت سوریه بر اهمیت راهبردی روابط دوجانبه ایران و سوریه و تقویت محور مقاومت تاکید کرد و عزم کشورش بر هماهنگی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران به منظور خنثی سازی طرحهای تروریسم اقتصادی آمریکا و تحریم  را اعلام کرد.

علی اصغر خاجی همچنین در دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات مربوط به سوریه را مورد گفتگو قرار داد. 

بیشتر بخوانید:

مشاور بشار اسد: با اشغالگران آمریکایی صحبتی نداریم

طرفین در این دیدار با اشاره به تداوم اشغالگری و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه حقوق فلسطینی ها و کشورهای منطقه بر لزوم هوشیاری نسبت به طرحهای این رژیم تاکید کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اول اردیبهشت سفری یک روزه به دمشق داشت و با بشار اسد و ولید المعلم دیدار و گفت و گو کرد.

«گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه چهارم تیر ماه تلفنی با «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی، آخرین تحولات سیاسی، میدانی، برگزاری اجلاس مجازی آتی سران کشورهای ضامن روند آستانه، نشست بعدی کمیته قانون اساسی، آخرین وضعیت ادلب و جنوب سوریه و همچنین وضعیت اقتصادی و مشکلات ایجاد شده برای مردم این کشور در نتیجه تحریم‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی اخیرا هم در سفر به دوحه  با «سلطان المریخی» وزیر مشاور در امور خارجی قطر دیدار  و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    4 4
    تو این همه عرب مرد تویی و بس خداوکیلی
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      0 0
      واقعأ ، درد و بلات بخوره تو سر هرچی اماراتی، اردنی.... بعلاوهٔ اصلاحاتچیای خودمونه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس