کد خبر 1241404
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
تلفات کرونا در برزیل به بیش از ۵۲۴ هزار نفر رسید

آمارهای وزارت بهداشت برزیل نشانگر افزایش چشمگیر تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت بهداشت برزیل روز یکشنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷۷۸۳ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۳۰ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۱۸ میلیون و ۷۶۹ هزار نفر در برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد تلفات این بحران بهداشت و سلامتی نیز به بیش از ۵۲۴۴۱۷ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

عبور مبتلایان کرونا از ۱۸۴ میلیون نفر +جدول

در حالی که برزیل دومین آمار بالای تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان را پس از آمریکا در اختیار دارد، روز شنبه هزاران نفر از معترضان با برپایی تظاهرات در خیابان های این کشور خواستار استیضاح جایر بولسونارو رئیس جمهور و واکسن بیشتر برای مقابله با پاندمی کرونا شدند.

 تظاهرات گسترده مردم برزیل در شرایطی برگزار شده است که روز جمعه دیوان عالی این کشور با تحقیق و تفحص درباره کوتاهی رئیس جمهور در قرارداد خرید واکسن کرونا موافقت کرده است.

عملکرد دولت برزیل در خریداری و توزیع واکسن کرونا با انتقادات شدید و گسترده داخلی روبرو شده است.

این تظاهرات گسترده در بیش از ۱۳ ایالت و ۳۱۵ شهر برزیل برگزار شده است. معترضان در این تظاهرات رئیس جمهور برزیل را به بی کفایتی متهم کردند.

رئیس جمهور برزیل با اتهامات قانون شکنی در خصوص قرارداد ۳۱۶ میلیون دلاری در ماه فوریه برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن هندی از شرکت بیهارات بیونتک روبرو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس