برزیل

رئیس‌جمهور برزیل که در تلاش برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ است، گفت که سه گزینه در مقابل خود دارد و آن این است که زندانی یا کشته شود و یا در انتخابات پیروز گردد.

به گزارش مشرق،   «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل که در تلاش برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ برزیل است، در دیدار روز شنبه خود با سران اوانجلیک گفت که در رابطه با این انتخابات در مقابل خود سه گزینه دارد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، وی اعلام کرد «من برای آینده خود سه گزینه دارم: دستگیر، کشته یا پیروز شوم.»

به نوشته خبرگزاری رویترز، با این حال، بولسونارو وعده داد که هیچ کس او را در میان ناآرامی‌های فزاینده در کشوری که وی به دلیل موضع و عملکردش در مقابله با کرونا مورد انتقاد و تحقیق قرار دارد، مرعوب نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور راست افراطی برزیل همچنین سیستم رای‌گیری الکترونیکی در این کشور را مورد تردید قرار داده و مدعی شده که احتمال تقلب در آن است و با همین استدلال گفته که این کشور از برگه‌های رای استفاده خواهد کرد.

اخیراً یوتیوب پرداخت دستمزد ۱۴ سازنده کانال را به دلیل اتهاماتی مبنی بر انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات ۲۰۲۲، که بسیاری از آنها حامیان بولسونارو هستند، تعلیق کرد.

به گزارش رویترز، دادگاه عالی انتخابات برزیل از ایده استفاده از آرای کاغذی در این کشور انتقاد کرده و قضات کنونی و سابق دیوان عالی اظهار کردند که هیچ تقلبی در سیستم رای‌گیری این کشور وجود ندارد.

روزنامه «نیویورک تایمز» هم گزارش داده «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس‌جمهور پیشین برزیل که در حال رقابت با بولسونارو است، گفته که وی سعی دارد با این ادعاهای انتخاباتی توجه مردم را از فقر و بیکاری در این کشور منحرف کند.

بر اساس نظرسنجی PoderData که اخیراً انجام شد، اگر قرار بود انتخابات ۲۰۲۲ برزیل امروز برگزار شود، بولسونارو ۵۲ به ۳۲ درصد در مقابل دا سیلوا شکست می‌خورد.

محبوبیت رئیس‌جمهور برزیل در ماههای اخیر به دلیل سوء مدیریت وی در بحث جلوگیری از شیوع کرونا و موج گسترده بیکاری در این کشور به شدت کاهش یافته است. هزاران نفر در دست‌کم دومین تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های بولسانارو در ماه میلادی سابق به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای وی شوند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور برزیل به شدت به دلیل کم اهمیت جلوه دادن شیوع کرونا و مخالفت با استفاده عموم مردم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته است.

همچنین پرونده بولسانارو در حال حاضر به دلیل فساد مربوط به خرید واکسن‌های هندی کرونا، در سنا مورد بررسی است.

فساد مربوط به واکسن‌های هندی در حقیقت به قرارداد ۲۵۰ میلیون یورویی با شرکت تولید واکسن کرونا کوواکسین در هند است مربوط می‌شود که ظاهراً بولسونارو از این فساد مالی در وزارت بهداشت مطلع بوده و با این وجود اقدامی علیه آن انجام نداده است.

چندی پیش، دیوان عالی برزیل، مجموعه‌ای از احکام قضایی را علیه لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس‌جمهور پیشین این کشور لغو کرد و پس از آن برآورد مؤسسات نظرسنجی نشان داد که در بین ۱۰ کاندید احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ برزیل، لولا داسیلوا از شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برخوردار خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس