اعلام ریز آراء ۲۰۷۲ کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: دستگاه‌های که در حال حاضر برای اخذ رای الکترونیکی وجود دارد به روز نیستند و تاریخ گذشته‌اند و وزارت کشور هم توانایی به روز کردن آنها را ندارد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا، از تشکیل کارگروه‌های برای آسیب‌شناسی انتخابات صورت گرفته خبر داد و گفت: قرار است این کارگروه‌ها بررسی‌های درباره موضوع انتخابات از جمله  ثبت‌نام‌ها، بررسی‌ صلاحیت‌ها و نحوه برگزاری انتخابات داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آرای باطله؛ ‌ رای بی‌سر، رای‌دهنده بی‌نامزد

وی با بیان اینکه در هیئت مرکزی در حال بررسی شکایت‌های واصله درباره انتخابات اخیر هستیم، ادامه داد: شکایت‌های متعددی درباره نحوه برگزاری انتخابات از جمله درباره نحوه برگزاری الکترونیک انتخابات به هیئت مرکزی ارجاع شده است که در حال بررسی آنها هستیم.

نماینده پلدختر در مجلس با اعلام اینکه گروه های بازرسی برای بررسی شکایت‌های واصله نیز به مناطق مختلف اعزام شدند و گزارش‌های نیز به هیئت مرکزی ارائه کرده‌اند، اضافه کرد:باید این گزارشات بررسی شود تا مشخص شود تخلفات صورت گرفته به چه میزان بوده تا پس از آن تصمیم‌گیری شود که آرای حوزه‌ای ابطال شود یا خیر؟

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درباره بازشماری آرا در برخی از حوزه‌ها، افزود: در برخی از حوزه‌ها به مانند آبادان و اهواز به صورت رندومی این شمارش انجام شده است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها درباره انتقادات برخی از نمایندگان درخصوص نحوه عملکرد این هیئت، عنوان کرد:نمایندگانی که انتقاداتی داشتند باید مصادیق را به هیئت انعکاس بدهند تا آنها را بررسی کنیم، حتی در موضوع استعفای تعدادی از نمایندگان از هیئت‌های مرکزی که شائبه‌های ایجاد کرد علتش دخالت‌های وزارت کشور در بحث تائید صلاحیت ها بود.

کاظمی درباره مشکلات ایجاد شده در بحث برگزاری انتخابات الکترونیک در روز رای‌گیری، گفت: به اعتقاد بنده دستگاه‌های که در حال حاضر برای اخذ رای الکترونیکی وجود دارد  به روز نیستند و تاریخ گذشته‌اند و وزارت کشور هم توانایی به روز کردن آنها را ندارد.

وی ادامه داد:در حال تدوین گزارشی درباره اشکالاتی که در نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود داشت هستیم تا به مجلس ارائه کنیم و در دوره‌های آینده نیز از این دستگاه‌ها استفاده نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    الان یعنی چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس