کد خبر 1240175
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
نان نمایه نان فانتزی نمایه نان بربری

نان به طور معمول می‌تواند تا ۱ هفته تازه بماند، اما این مدت زمان بستگی زیادی به نوع نگهداری نان دارد.

به گزارش مشرق، نگهداری از نان یکی از کارهای چالش برانگیزی است که معمولا با شکست در آن مواجه می‌شویم. نان به طور معمول می‌تواند تا ۱ هفته تازه بماند، اما این مدت زمان بستگی زیادی به نوع نگهداری شما دارد.

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که در یک موقعیت حساس که عجله دارید به سراغ نان‌های خانه رفته باشید و با نان‌های کپک زده یا بیات رو به رو شده باشید، که شما را ناامید کرده‌اند. در ادامه ۵ روش برای تازه نگهداشتن نان را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. فریز کردن نان‌ها

منجمد کردن نان‌ها یکی از بهترین راه‌های نگهداری طولانی مدت از نان است که در هنگام مصرف و پس از یخ زدایی کیفیت اولیه خود را دوباره بدست می‌آورد. نان‌ها را به صورت برش خورده و یا کامل در کیسه فریزر قرار دهید و در کیسه را محکم ببندید.

برای یخ زدایی در دمای محیط بهتر است آن‌ها را شب از فریزر دربیاورید و با نایلون در یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در ماکرویو نیز یخ زدایی کنید تنها به یاد داشته باشید که در این مرحله آن‌ها را نایلون بیاورید تا یخ‌های موجود در نایلون موجب خیس شدن نان نشوند.

۲. نگهداری در پلاستیک ممنوع

نان تازه بهتر است ظرف ۲ تا ۳ روز خورده شود. برای نگهداری در این مدت زمان بهتر است آن را در کیسه‌های کاغذی و یا پارچه قرار دهید، زیرا نگهداری از نان تازه در کیسه پلاستیکی موجب بیات شدن و رشد سریع کپک در ان می‌شود.

۳. جعبه نگهداری نان

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای نگهداری طولانی مدت از نان در دمای اتاق جعبه‌های مخصوص نگهداری نان است. این جعبه‌ها حفره‌های ظریفی دارند که باعث می‌شود هوا به میزان کافی در جعبه جریان داشته باشد و علاوه بر این موضوع مانع از خشک شدن نان نیز می‌شود.

اگر تمایل دارید نان را در ظرف ضد هوا نگهداری کنید برش‌هایی را بر روی نان ایجاد کنید تا رطوبت در ظرف شما وجود داشته باشد و نان تازه باقی بماند.

۴. محل نگهداری نان

محل نگهداری نان به میزان نحوه نگهداری نان امری بسیار مهم است. برای مثال اگر نان خود را بالای یخچال نگهداری می‌کنید اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوید، زیرا بالای یخچال به دلیل گرمایی که از یخچال ساطع می‌شود می‌تواند باعث خشک و بیات شدن نان شود.

همچنین نگهداری از نان در کنار ماشین ظرفشویی بدلیل داشتن رطوبت زیاد می‌تواند موجب بیات و کپک زدن نان شما شود.

۵. استفاده از کیسه‌های چند بار مصرف

اگر به دنبال کم کردن هزینه خود در خرید نان هستید و به سلامت محیط زیست اهمیت می‌دهید بهتر است تا از کیسه‌های نان چند بار مصرف استفاده کنید و آن‌ها را با خود برای خرید نان ببرید. این کار علاوه بر تازه ماندن نان احتمال خرابی و پاره شدن نان کیسه‌های کاغذی و پلاستیکی را نیز کم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی خان IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 2
    ولی ی مورد را نگفتی باهوش که از خوردن نان بیات خوداری کنیم که با این میشه شش مورد .
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 0
      مثلا خودت هرروز نان تازه میخوری خانعلی؟
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    2 0
    در کل کیفیت نان نسبت به قبل وحشتناک پایین اومده. من یادمه قبلا تو روستا که بودیم به خاطر مسافت زیاد، زیاد می خریدیم تا کمتر رفت و امد بشه و با این وجود حداقل یک هفته تا ده روز تازه ی تازه می موند. اما باورتون نمیشه الان از خونه تا نانوایی سر کوچه ۳ دقیقه راه نیست یه وقتایی تا بخریم و بیاریم سر سفره تو همین ۳ دقیقه نمیدونم چرا زرد و سفت میشه و یه حالت که انگار هفته ها مونده پیدا میکنه!!!!
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    2 4
    یه سوال؟ چطوری پنج تا پنج تا یا زه تا ده نون می گیرید؟ خیلییی زود تموم میشه. آدم خسته میشه از نون گرفتن. من سی تا می گیرم فریز میکنم که به تدریج استفاده بشه. حال و حوصله اینهمه نونوایی رفتن ندارم. میدونم که نون تازه به چیز دیگه ست ولی واقعا خسته کننده ست که هی بری نون بگیری
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      6 1
      همه تنبل شدیم دلیلش نشستن پشت ماشین وموتور وعدم پیاده روی ونشستن پای فضای مجازی طولانی مدت که هم باعث رخوت وافسردگی بیشتر میشود.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    5 0
    چیز جدیدی نبود ممنون
  • Sasha IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 0
    اوت نانی که زود سفت میشه احتمالا آردش مرغوب نیست و به اصطلاح آرد شیشه قاطی داره و خطرناکه
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 0
      آردشیشه؟!چرندنگو
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 0
      منظورش از شیشه یعنی ناخالصی داره! کلا نامرغوبی نان به آردش مربوط میشه یعنی گند های آبی مرغوب ولاغر نیستن وآردشون دارای کیفیت عالی است ولی گندم های دیم استخوانی هستن وآردشون نامرغوب است ودرنتیجه نانی که ازاین گندم ها تولید میشه کیفیت ندارد.مثلاعمده گندمی که در استان فارس تولیدمیشه دارای کیفیت بالا وگندم های تولیدی استان چون کشت دیم هستند نامرغوب هستند.
  • سیمین IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    عزیزقدیما نون خشک میکردند همان روز مصرف خیس میکردند البته سه وچهار ساعت قبل بهترین راه نگهداری نان اینه تا یکی دو ماه هم میمونه
    • محمدیان IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 0
      متاسفانه کیفیت نان ها انقدرنامطلوبست جوش شیرین بکاررفته دران باعث ضرر مردم میشود اگر امکان داشت مردم نان نخورند ویاخودشان درمننزل نان پخت کنند باعث افزایش سلامتی میشد ایا کسی که بفهمد باید نان خوب وسالم دست مردم داد پیدابشود واین شرایط راتغییر دهدارزویش میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس