کد خبر 1239939
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۱
ثروت نمایه پول نمایه

ما در این گزارش سعی بر آن داشتیم که اسامی پنج شخص ثروتمند جهان را برای شما به نمایش بگذاریم.

به گزارش مشرق، جدیدترین آمار  ثروتمندان دنیا منتشر شد، شما می توانید با مطالعه این گزارش با پنج نفر اول این لیست آشنا شوید.

جف بزوس (Jeff Bezos) کارآفرین و تاجر آمریکایی با تأسیس فروشگاه اینترنتی آمازون و شرکت هوافضای بلواوریجین، اکنون ثروتمندترین فرد جهان است.

به گونه ای که  با دارایی خالص ۱۷۳ میلیارد دلار در رتبه برتر لیست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا Forbes در فهرست فوربس در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت اما اکنون مطابق اطلاعات منتشر شده از   مجلات میلیاردرهای جهانی ۲۰۲۱، مجموع ارزش سرمایه او به  ۱۹۹ میلیارد دلار نیز می رسد.
 

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

جف بزوس (Jeff Bezos)

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk) مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو ده شخصیت تأثیرگذار در فناوری به حساب می آید. همچنین  وی به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود لازم به ذکر است او بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس است همچنین مطابق اطلاعات بدست آمده مجموع در آمد او به ۱۸۷ میلیارد دلار می رسد .
 

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk)

برنارد آرنو (Bernard Arnault)  جزو بازرگان، کارآفرین، سرمایه‌دار و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی به حساب می آید. بر پایه رتبه‌بندی مجله فوربز، دارایی خالص آرنو در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۸۶.۳ میلیارد دلار است همچنین در تاریخ ۲۵ مه ۲۰۲۱ با رشد سهام لویی ویتون وی با کنار زدن جف بزوس توانست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کند. از طرف دیگر در حال حاضر مجموع سرمایه او ۱۷۳ میلیارد دلار می رسد.

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

برنارد آرنو (Bernard Arnault)

ویلیام هنری گیتس ( William Henry Gates ) کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی، که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد .

گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال ۲۰۰۰ برای مدت ۲۵ سال، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد و تا سال ۲۰۱۴ در مجموع ۳۹ سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. او در مارس ۲۰۲۰ از هیئت مدیرهٔ این شرکت کناره‌گیری کرد،گیتس کماکان با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ درصد از سهام این شرکت، سهام‌دار عمدهٔ مایکروسافت است اما از طرف دیگر نیز با در دست داشتن ۱۴۵ میلیارد دلار جایگاه چهارم را در بین بزرگ ترین ثروتمندان جهان به خود اختصاص داده است.

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

ویلیام هنری گیتس ( William Henry Gates )

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانهٔ «اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکوویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس این وبگاه کرد. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند همچنین ناگفته نماند که مجموع سرمایه او در سال ۲۰۲۱ ،۱۳۲ میلیارد دلار بوده است.

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    34 2
    اگر قانون انحصار در حمایت از سرمایه داران در آمریکا نبود اینها یک هزارم این ثروت فعلی را هم نداشتند
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      7 1
      اگرقانون لوندادن مسئولین توایران نبودالان ازشخص اول تاشورای روستایی هیچی نداشت
    • مهندس نفت IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      14 3
      بیل گیتز .... نیکوکار ! .... نیکوکار کی بودی دلبندم؟!!! شما قاتل هستی و یکی از اتهامات شما راه اندازی بنیادهای به ظاهر خیریه ولی در اصل برای کاهش جمعیت دنیا هست .... حالا نمردیم و معنای نیکوکاری را فهمیدیم ..... البته درست نوشته نیکوکاری . منتها نیکوکاری برای کمپانی های داروسازی که از قبل خبر داشتند! و قیمت سهامشون بالا رفت . برای وزاری دولت بنفش هم خوب نونی داشت. برای اینها هم نیکوکاری کردی بیلی... اینا بچه سرراهی بودن . خرج زن و بچه هاشون درنمیومد . ولی توی نیکوکار قاتل به اینها کمک کردی !
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 0
      یه حرفی نزنید که مردم فکر کنن همیشه در حال مزخرف گویی هستید
    • مهندس نفت IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 3
      پاسخ به 20:00 .... صاحب شرکت سیستم عامل، چه ربطی میتواند به انستیتوی کنترل جمعیت داشته باشد؟! این را توضیح میدهی؟ بیست میلیون دلار ناقابل، تخصیص بودجه از طرف صاحب شرکت ویندوز به انستیتوی پزشکی که کارش "کنترل جمعیت" هست .... میگن کسی که خواب هست میشه بیدار کرد. اما کسی که خودش رو زده به خواب نمیشه !
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 1
      بیل گیتس عامل تولید کرونا در دنیا هست
  • حسين DE ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    19 8
    اسامى پاره اى از آقازاده هاى ايرانى و همچنين فرزندان شيخ مغروق و برادران دالتون و برادران رئيس جمهور و معاون اول وى لطفاً فراموش نشود.
    • FR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 0
      من همين را نوشتم سانسور كردن ولي اسم داده بودم روحاني برادران دالتون يا همان لاريجانى وووو تازه اينها ايران را دومين كشور ربا خوار جهان كردند (اوليش ارژانتين)
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 0
      دارایی اقایون اصولگرا اعلام شه خارجیا به گرد پاشونم نمیرسن.
  • رضا IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    20 2
    از کشور ماهم چند نفر میتونن رتبه اول قرار بگیرند که یکیشون چند سال پیش تو استخر فوت کرد
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 14
      حاضری به این تهمت در اون دنیا جواب بدی؟
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      15 1
      تو هم حاضر از هستی به خاطر حمایت از مفسیدن و منافق ها در ان دنیا جواب بدی
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      نوش جونش بر بدخواهش لعنت
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    12 3
    قارون های زمانه
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      14 3
      هیچکدمشون اختلاس نکردند، دلالی نکردند، ظلم نکردند و مال مردمو نخوردند، فقط از نبوغشون استفاده کردند. جامعه ای بوده که به این ایده ها اهمیت داده زمینه داده تا رشد کنند. اگر در کشور ما هم زمینه باشه کم نیستند از نوابغ کار آفرین.
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 4
      جف بزوس نابغه است؟؟؟ برو تاریخچه و مراحل رشد آمازون رو بخون ببین چند ده هزار کاسبی خُرد رو نابود کرده
  • علی خان IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    6 2
    تو شهر ما ی غلام خان زندگی میکنه ی زمین ۱۲۰ متری را پارسال ۳۵ میلیون تومان خریده الان ۲ میلیارد هم نمیده ، اگه این پنج نفر چنین توانایی دارن ؟
    • پدرام IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      7 0
      ایناازطریق تکنولوژی هزارهزاربرابراون ادمیکه تومیگی ثروت زایی کردن غلام خان کیه دیگه
    • علی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      تو ۲ میلیارد رو با ۱۸۷ میلیارد دلار مقایسه می‌کنی!!!!!؟ اونم دو میلیارد تومان!!!!! ک هر دلار الان ۲۵ تومنه، اصن بگیریم ۳۰ تومن ۲ میلیارد تومنش میشه ۶۶ هزار دلار اصن ۷۰ هزار دلار حتی یک صدم سرمایه اونام نمیشه . سرمایه هیچکدوم ازونا
  • FR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    هيچ كدام حتي ان يهودي بيل گيت ربا خواري را رسم و رسوم نداد هيچ كدامشون هم در لباس مقدس روحانيت شيعه بهايي نبودند به كام و ضرر اسلام
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 2
    ثروت اصلی که متعلق به زمینه، اینها که می گزارند روی زمین و خودشان میروند زیره زمین.
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 0
      ولی تو زندگیشون بیشترین حال رو میکنند تازه کلی هم به خیریه کمک میکنند.
    • افشین IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 2
      هیچوقت اخوی حسرت زندگی دیگران رو نخور.خدا بده سلامتی جسم و روح رو باهم. باور کن دیدم که میگم.این میلیاردرها یه دردهای بی درمان روحی و خانوادگی دارند که من و شما اگه یکیش رو داشته باشیم روزی سه بار باید شکم خودمون رو پاره کنیم.البته حال کردن هم معنی خودش رو برای هر کسی داره. اینا جای حسرت خوردن ندارن. قناعت بهترین روش برای بی نیازی هست. من دیر فهمیدم شما زود بفهم.
  • افشین IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    10 0
    کو پس اسم من؟؟؟ دیروز یارانه گرفتم اونم سه نفره.الان چندم میشم با این ثروت؟؟ شکر خدا در ایران از اینا زیاد داریم.یعنی اغلب مردم ای،آن در این لیست ميگنجن. از وقتیکه آنچنان ررررونق اقتصادی دولت تدبیر و امید با فرجام جاری کرد روغن ما هم درآمد و لیتری آنچنان گران فروختیم که نگو و نپرس.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 2
    مفتخورای کشورهای عربی پس کو؟
  • آرمین IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    خدایا این همه پول دار چی میشود منم پولدار بودن
  • فرزادبحتیاری IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    سلامتی بزرگترین ثروته چون اگه این چند نفر پولدار که دیدیم اگه مثلا سرطان بگیرن حاظرن همه پولشون رو خرج کنن تا یک روز بیشتر زنده بمونن،،،،،،،البته صدقه هم پس انداز ابدی انسان هست پولی که تو دست داری نابود میشه و آخرشم انسان خودش میزاره و میمیره اما اگه بخشیدی به فقیران و مستمندان اونوقت اون میشه پس انداز واقعی
  • حسام IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 0
    چقدر تو کامنت ها چرط و پرت میگید تلاش کردن پولدار شدن شما ها دارید از چی میسوزید وا
  • معراج AF ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    هرکسی میخواهد سرمایه گذاری کند پس افغانستان نیمروز سرمایه گذاری کند معادن پول بدست میاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس