کد خبر 1337268
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
سقوط بی‌سابقه دارایی خارجی بانک مرکزی کویت

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی کویت در بولتن ماهانه آمار خود، دارایی‌های خالص خارجی این بانک شاهد بیشترین کاهش سالانه در تاریخ این کشور بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از عرب نیوز، بر اساس داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی کویت در بولتن ماهانه آمار خود، دارایی‌های خالص خارجی این بانک شاهد بیشترین کاهش سالانه در تاریخ این کشور بوده است.

در دسامبر ۲۰۲۱، دارایی‌های خالص خارجی بانک مرکزی کویت که عمدتاً شامل دارایی‌های ارز خارجی و سپرده‌های این بانک در بانک‌های خارجی می‌شود، به میزان تقریباً ۳۹۰ میلیون دینار (۱.۲۹ میلیارد دلار) کاهش یافت و کاهش سالانه سال ۲۰۲۱ را در مجموع به ۱.۷۹ میلیارد دینار رساند.

این رقم به عنوان "بزرگترین کاهش خالص سالانه" از سال ۱۹۹۲، اولین دوره ای که داده ها ثبت شده است، محسوب می‌شود.

سقوط دارایی‌های خالص خارجی بانک مرکزی کویت در ماه دسامبر بر اساس ارزش، دومین افت شدید پس از ماه مارس محسوب می‌شود. در ماه مارس ۲۰۲۱، دارایی های خالص خارجی این بانک ۸۲۱ میلیون دینار کاهش یافته بود.

در سال ۲۰۲۱، دارایی‌های خالص خارجی بانک مرکزی کویت شش ماه شاهد کاهش بود در حالی که در سال ۲۰۲۰ این رقم سه بار کاهش یافته بود.

از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۱ دارایی های خارجی جدید این بانک تنها سه کاهش سالانه را ثبت کرده است: کاهش ۴۳۸ میلیون دیناری در سال ۱۹۹۳، ۴۲۱ میلیون دیناری در سال ۲۰۰۲ و کاهش ۷۹۷ میلیون دیناری در سال ۲۰۱۵.

از سوی دیگر، طبق جدیدترین داده های وزارت خزانه داری ایالات متحده، دارایی‌های ساکنان کویت در خزانه داری آمریکا از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ تغییرات قابل توجهی نداشته است و ارزش آنها در محدوده ۴۵ تا ۴۷ میلیارد دلار متغیر بوده است.

تراز مالی کویت در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ (اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱) به شدت با کسری ۱۵.۴ درصدی بدتر شد که دلیل آن کاهش درآمد نفتی، اقدامات حمایتی مالی برای کاهش اثرات همه‌گیری کرونا و رکود اقتصادی بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس