کد خبر 1239861
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
عبدالله: جنگ به دروازه شهرهای افغانستان رسیده است

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به افزایش درگیری‌ها در این کشور گفت که جنگ به دروازه‌های شهر رسیده است بنابراین درباره این وضعیت نمی‌توان خاموش ماند.

به گزارش مشرق، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با تاکید بر وحدت همه اقشار در این کشور اظهار داشت که اولویت‌ها باید مشخص شوند، هیچ کسی طرفدار جنگ نیست اما در برابر این وضعیت نمی‌توان خاموش ماند.

وی افزود که اکنون جنگ به دروازه‌های شهرها رسیده است. این واقعیت باید درک شود و نباید در برابر آن بی‌تفاوت بود.

بیشتر بخوانید:

آیا می توان جلوی سقوط کابل را گرفت؟

عبدالله با اشاره به اختلاف‌ها داخلی در دولت افغانستان گفت که ممکن است در صف جمهوریت اختلاف‌هایی وجود داشته باشد اما وقتی بحث بقای کشور مطرح است، باید همه با اتحاد چنین وضعیتی را جدی بگیرند.

صبح کابل نیز نوشت که رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین خطاب به طالبان گفته است: این گروه فکر نکند که فرصتی فراهم شده است و می‌تواند از راه نظامی حاکم شوند، هیچ کسی این اجازه را به طالبان نمی‌دهد بنابراین جنگ ادامه می‌یابد.

وی پیش‌تر نیز در واکنش به گزارش‌هایی از احتمال سقوط کابل ۶ ماه پس از خروج کامل نیروهای خارجی گفته بود که تصرف نظامی افغانستان توسط طالبان «غیرممکن» است.

عبدالله تاکید کرده بود که «طالبان ممکن است تلاش کنند و موفقیت‌های فوری یا میان مدت هم داشته باشند، ما ممکن است با عقب‌گردهایی مواجه شویم، اما اگر طالبان گزینه پیروزی نظامی را انتخاب کند این اشتباه بزرگ محاسباتی آن‌ها است».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    وقتی دست نشانده های امریکا بیان تو راس امور کشور باید هم فقر و فلاکت و حقارت مستولی بشه. از طالبان خوشم نمیاد اما باید دم مزدوران رو بکیره و پرتشون کنه پیش ارباب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس