پنتاگون احتمال سقوط دولت افغانستان بعد از خروج آمریکا را تکذیب کرد

در حالی که روند خروج نظامیان آمریکایی نسبت به گذشته کندتر شده است، برخی رسانه‌ها از احتمال ادامه حضور این نیروها در ماههای آینده خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که به احتمال بسیار صدها نظامی آمریکایی برای محافظت از فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» و همچنین کمک به نظامیان ترکیه در کابل خواهند ماند.

بیشتر بخوانید:

آیا می توان جلوی سقوط کابل را گرفت؟

برخی از مقام‌های آمریکایی به «اسوشیتدپرس» گفته‌اند که خروج بیشتر نظامیان آمریکایی تا دو هفته دیگر انجام خواهد شد اما در حدود 650 نظامی این کشور برای تامین امنیت دیپلمات‌های این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

همچنین بر اساس این گزارش، چند صد نظامی دیگر آمریکایی نیز احتمالا تا ماه سپتامبر برای محافظت از فرودگاه بین‌المللی کابل و همچنین کمک به نظامیان ترکیه، در پایتخت افغانستان باقی می‌مانند.

این در حالی است که طالبان بارها با حضور نظامیان خارجی تحت هر شرایطی مخالفت کرده‌ و نسبت به ادامه حضور این نظامیان هشدار داده است.

«میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌ خواه در سنای آمریکایی روز گذشته در دیدار با اشرف غنی اظهارداشت که امیدوار است «جو بایدن» روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را به تاخیر اندازد.

مک کانل همچنین تاکید کرد که طالبان با عقب نیشینی نظامیان خارجی جسورتر شده است و باید جلوی این کار گرفته شود.

شورای مصالحه افغانستان نیز در بیانیه‌ای گفته که مباحث صلح و تحولات امنیتی از موارد مهم گفت‌وگو بین سیاستمدارن آمریکایی با هیئت افغانستان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس