کد خبر 1239348
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵

به گزارش مشرق سید امیر سیاح در توئیتی نوشت: 

سوال اساسی: نظام‌ اسلامی تا کجا ثروتمندی اشخاص را مجاز میداند و تحمل میکند؟

پاسخ: درنظام اسلامی، خلق ثروت عبادت است، هر چه بیشتر بهتر!

اما ثروتمندی، بایدها و نبایدهایی دارد:

بایدها:

پرداخت سهم فقرا

نبایدها:

۱.نفوذ در سیاستمداران

۲.فخرفروشی

۳.ایجاد انحصار وهرنوع ضربه‌زدن به کشور

منبع: گفتمان اقتصادی ولایت فقیه

۲ نکته:

نکته۱: قانون شدن بایدها و نبایدهای ثروتمندی لازم است تا همه (چه مسئول و مامورحکومت، چه ثروتمندان بالفعل وبالقوه)حقوق و تکالیفشان را بدانند.

نکته۲: طی ۴۲سال گذشته، افراط  و تفریط برخی مسئولان دراین مساله، خسارتهای عمیقی به اقتصاد ایران زده و میزند.

نظر جمهوری اسلامی درباره کسب ثروت چیه؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    پس چی شد اون مانورهای اول انقلاب روی این سخن امیرالمونین که هیچ ثروت انباشته ای را تدیدم مگر این که در کنارش حقی ضایع شده باشد.و اصلا اگر اقتصاد سالم باشد یک نفر در بازار چطور می تواند از کار و کسب با سود حداقلی تریلیاردر بشود و خیر بشود و خشت طلا نذر کند؟ مگر این پولها واقعا حلال است که جنس, به قیمت یک تومان را انبار کنی تا صد تومان بفروشی و زمین های بزرگ بخری و به قیمت چندین برابر بفروشی و خمس و زکاتش را هم حتی بدهی و سود کلانش را حلال فزض کنی
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    فکر کنم جای باید ها و نبایدها رو عوض کنین، به واقعیت نزدیکتر میشیم.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    متاسفانه پولدارها به خاطر داشتن قدرت اکثرا انحصار گرا هستن. و اجازه استفاده از امکانات و ایجاد ثروت رو به طق مختلف به بقیه مردم نمی دن و این اصلا اسلامی نیست.
  • DE ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    موضوعی که لازمه به مردم ایران رسانه ها و علمای دینی محترم آموزش مناسب بدن اینه که مدیریت ثروت چیه و اینکه درچه مسیر خیری میشه فرد برای خودش و برای خانواده وبرای رفع فقر مردم از ثروت به بهترین زیباترین ابزار کمکی و گره گشا استفاده کنه بیان وتشریح و تعلیم داده بشه. موضوع مهم دیگر تعلیم مال حلال و مال حرام و عواقب اخروی طبق فرایند معاد. بطورمثال چگونگی کسب ثروت حلال و دوری از مال حرام که برکت رو می بره. اینکه با این درامد حلال یک فرد میتونه تحصیل ودانش کاربردی خوبی کسب کنه و برای خودش و مردم مفید باشه. دوما با ثروت اش میتونه یک فرد برای چند نفرکارافرینی کنه ومشکل چند تا خانواده روحل کنه وگره گشای مردم باشه و خودش هم درشغل اش و در رشد معنوی رشد کنه. سوما بجای دچار شدن به افت اشرافی گری و ولخرحی میتونه ثروت اش رودرراههای تجاری مردمی صرف کنه که برای خودش هم مفیده. چهارما بخشی از درامدش وثروت اش به خیرات حسنات ابدی اختصاص بده مثل ساختن مدرسه ، مدارس فنی و حرفه ای ، تقبل هزینه تحصیل ایتام ، ایجاد کارگاه تولیدی برای جوانانی که شغل وکار ندارند ، نذر درخت میوه و کاشت اون برای عموم مردم . کمک به بیماران کم درامدی که توان تهیه دارو و درمان ندارند. بطور مثال مرحوم فیروز ابادی بیمارستانی تاسیس کرده که چندین نسل مردم از حسناتش بهره مندند. این حسنات بعنوان ذخیره اخرت ، میتونه اخرت یک ادم رو اباد کنه و موقع مرگ با روحی شاد دنیا رو ترک کنه. پنجما پیروی وشیعه مولی علی (ع) بودن بعنوان یک مدال افتخارامیز برای هر شیعه مومن. امام علی (ع) برای مردم چاه اب درست میکردند و یا مزارع درخت خرما برای عموم مردم می ساختند. لازمه رسانه ها کارنامه اهل بیت وامامان رو دراین مورد بشکل فیلم وداستان مدام نقل وبیان بفرمایند. بطورمثال نمونه های عملی شیعیان معتقد امام موسی صدر وشهید چمران بودندکه در جنوب لبنان برای کودکان یتیم که پدرانشان دریورش های وحشیانه و جنگ های تحمیلی کشته می شدند ، مدرسه و مراکزخدمات رسانی و شغلی آموزی ساختن. رسانه ها و علمای دینی محترم در تربیت وهدایت مردم به مسیر خیر که خواست خداست نقش کلیدی دارند. بطور مثال اقای قرائتی بعنوان یک عالم دوست داشتنی و مردمی کار تعلیم وتربیت بسوی خیر رو به زیباترین صورت انجام میدن. به ایندسته علمای معلم وتربیت کننده رسانه ای بیشتر نیاز داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس