کد خبر 1098041
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

به گزارش مشرق، یک‌ فعال توییتری نوشت: سازمان ملل گفته ۲۶ نفر، نصف ثروت جهان رو در اختیار دارن! نتیجه‌ی لیبرال سرمایه‌داری همینه فقرا از گرسنگی می‌میرن و ثروتمندا روزبه‌روز فربه‌تر میشن چون خدا منابع رو به اندازه نیاز انسانها آفریده، نه بیشتر بنابراین اسلام میگه اموال مازاد بر نیازت، سهم فقراست و امانت در دست تو.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    34 82
    فقرا اگر عرضه داشتن میرن سهمشونو می گیرن وگرنه باید تو سری خورباقی بمونن
    • روح اله IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      62 6
      فکر میکنی همین ثروت مندای عزیز چطوری ثروت مند شدن یکیش با همین فورمول شما
    • US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      26 10
      یعنی تو چقدر حال به هم زنی. خداییش موندم چطور میشه امثال تو را از نزدیک دید و ......
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      17 2
      اینطور ابراز عقیده واقعا تنفر انگیزه یاد عدد ۶۶۶ رو زنده میکنی !
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      10 1
      عه مگه جنگل هم اینترنت داره داداش چطور نظر فرستادی ؟!
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      1 0
      اگه امثال شما دزدها بزارن و به حق خودشون راضی باشن و دست تو جیبشون نکنند.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    63 9
    اما اصلاح طلبا جوجه ها رو می کشن تا قیمت ها پایین نیاد! شیخ مغروقشون معتقد بود برای رسیدن به ثروت باید عده ای رو زیر دست و پا لِه کرد.
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      0 0
      کشتن جوجه ها رو هم سیاسی کردی؟؟؟ آدم منفعت طلب چپ و راست داره؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    21 2
    این لیست ها شامل سیاسی ها و اعضای خانواده های سلطنتی نمیشه
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    35 17
    بله کینز ها, راکفلر ها, ادلسون ها و امثالهم لعنت خدا بر صهیونیسم. ان شالله نابودیشون نزدیکه
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    10 18
    ثروت وسیله آزمایش الهی است.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    6 24
    با این منطق احمقانه باید هنوز در غار می زیستی و گوشت خام می خوردی . چون دیگه کسی برای بهتر شدن وضع موجود تلاش نمی کنه . البته شاید لیاقت سوسیالست هایی مثل تو بیش از نباشد . از شوروی به شوروی دیگر . یک بار به اسم عدالت یک بار اسم اسلام . دفعه بعدی چی ؟ دیگه چطور می شه کلاه فقرا برداشت . دیگه چه مخدری غیر از شعار درمانی برای فقرا دارید ؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      5 3
      چرا سریع توهین میکنین در اون مورد هم اسلام گفته همه باید تلاش کنند و پیامبر خودش گفته از جوان بیکار بدم میاد (اگه اشتباه نگفته باشم) و همین طور که مردم رو تشویق به انفاق میکردن از اون طرف هم همیشه توصیه میکردن که تا جای ممکن صدقه نگیرند و خودشون پول در بیارن مگر این که وضع خیلی سختی داشتند. در ضمن همون فرد پولدار مگه همه پولش رو خودش در آورده ؟ همه ما فقیریم در مقابل خدا ، از همین بدن که به ما داده تا اسباب و وسایل دیگه حالا گفته در عوضش حواستون به همنوعانتون هم باشه ( حتی تو این جا هم تو آیات قرآن چند بار گفته شده که زیاد از حد انفاق نکنید که برای خودتونم مشکل پیش بیاد )
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      1 0
      بهتر کردن وضع موجود دقیقا چه ربطی به تو شیشه کردن خون مردم داره؟ اگه این مغالطه ها رو نمیکردین که نمیتونستین با هزار دوز و کلک و رانت، کرور کرور پول حروم و حق بقیه رو، روی هم تلنبار کنید
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      4 0
      در اقتصاد سرمایه داری سرمایه دار ارباب و کارگر برده هست. اقتصاد سوسیالیستی هم که کلا مالکیت و سرمایه شخصی رو نفع میکنه ولی در اقتصاد اسلامی هم سرمایه مهمه و هم کار. یعنی در یک کار مشترک سرمایه گذار و کارکننده سهمی متناسب و عادلانه نسبت به سرمایه گذاری و کارشون میبرن. نتیجه اقتصاد سرمایه داری: ابر سرمایه دارهایی که خدارو بنده نیستن و مردم فقیر تحت سلطه نتیجه اقتصاد سوسیالیستی: فساد دولتی, رانت و عدم پیشرفت و انگیزه برای نیروی کار و اعضای جامعه نتیجه اقتصاد اسلامی: پیشرفت عادلانه و توزیع متناسب ثروت التماس مطالعه!
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      2 1
      کی گفته به شما که لیبرال سرمایه داری باعث پیشرف علمی و مادی بشر شده؟! لیبرال سرمایه داری اتفاقا علم دنیا رو برای منافع خودش به بردگی گرفته و از قبل این بردگی هزاران بمب اتم به وجود اومده!
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      5 2
      چرا اینقد صفر و صدی قضیه رو نیگا میکنی؟؟؟فرمایشات رهبری درباره اقتصاد اسلامی موجوده.اینکه فعالیت اقتصادی در اسلام آزاده و ... .جامعه اسلامی جامعه ی کمونیستی بدون طبقه نیست.اسلام همانقدر به کار و تلاش توصیه میکنه همانقدر هم روی خمس و زکات مانور میده تازه همونی که اسلام و قرآن رو برات فرستاده میگه خمس رو در راه من بده ، دوباره جاشو برات پر میکنم. مراجعه کن به سخنان آیت ا... جوادی آملی یا شهید محمد باقر صدر درباره اقتصاد اسلامی. آیت ا... جوادی میگه فقرزدایی امری عقلانیه و همه حکومت ها چه اسلامی و چه غیر اسلامی انجام میدن اما اسلام برای کمک به حکومت در فقر زدایی صدقه و سایر مستحبات رو حکم کرده. اسلام همه چیزش سر حساب و کتابه الکی که نیست.
    • وطن پرست DE ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      4 2
      ابله صحبت از عدالت اجتماعی و جلوگیری از استضعافه نه حرف از سوسیالیزم. صحبت اینه وقتی اموزش و پرورش و امکانات ارتقاع فقط در انحصار یک قشر محدود واقع بشه در نهایت باقی جامعه توانایی بروز توانایی های خودشون رو نخواهند داشت. دقیقا مثل حالت کنونی دولت روحانی که بدلیل عدم عدالت اموزشی نفرات برتر فقط از مدارس غیرانتفاعی هستند و قشر ضعیف دسترسی به اموزش پرورش دست دوم دارند.
  • صدای حق IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    4 1
    البته همین سرمایه داران و افراد موفقی همچو بیل گیتس و وارن بافت تمام سرمایه شان را تحت عنوان بنیاد خیریه در اختیار عموم مردم قرار دادهاند. البته جدیدا افشا شده بیل گیتس از چیزی که به عنوان کمک یاد می کند چیزی جز سوءاستفاده از نام خود و خیریه در جهت منافع صهیونیست نیست و از مردم آفریقا به عنوان موش آزمایشگاهی سوءاستفاده می کنند. هر چند غلط ولیدر راستای منافع حکومت خود گام برمی دارد.
  • نصرا... IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    5 2
    این 26 نفر همان سران صهیونیست هستند که با سیاست های پشت پرده رئیس جمهورونخست وزیران خیلی از کشور ها مثل امریکا -فرانسه- انگلیس-المان و.... را تعین و آنها را وادار میکنند تا سیاست های خود را در جهان پیش ببرند وبا ایجاد جنگ و ترور جهان را در راستای منافع آنها پیش برده و کارخانه های اسلحه و مهمات سازی آنها را رونق بخشند وبا چاپ دلارهای تقلبی نیمی از ثروت دنیا را داشته باشند و اسرائیل هم دفتر کار آنها در خاور میانه است و الا انها هیچ اعتقادی به خدا و دین یهود حضرت موسی هم ندارند و از یهودیان دنیا بعنوان شهروندان درجه 3در مقابل حملاتی که ممکن است به انها شود استفاده میکنند.در اصل از دین یهود بعنوان پوششی برای دفاع از خود استفاده میکنند.یکی از راه های مقابله با آنها اگاهی دادن به مردم کشور های مادر صهیونیزم است که چگونه از بیخبری آنها استفاده میکنندوهمچون برده ای از قبل کار و زحمت انها و غارت دیگر کشور ها به ثروت های آنچنانی دست پیدا میکنند.و یا با چاپ دلار های تقلبی و جنگ افروزی در کشور های دیگر برای خود کسب ثروت میکنند.و همچنین با انداختن شعله های آتشی که آنها در دنیا ایجاد کرده اند به خانه های امن خودشان شرشان را به خودشان برگرداند.حمایت از قیام های مردمی در این کشور ها ، وکمک به قیام هایی که اکنون در این کشورها است نباید گذاشت اتش انتفاضه آنها خاموش و سران صهیونیست خواب راحت به چشمانشان برود ،همان گونه که سالهاست خواب راحت را در خاورمیانه و دیگر کشور های مستضعف جهان از مردم گرفته اند.
  • FR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    4 1
    یکی از بزرگان خاندان روچیلد میگه : ثروت خاندان ما بالغ بر ۲۰۰ تریلیون دلاره ! یعنی بیش از دویست هزار میلیارد دلار !!! نمیدونم چه عددی میشه ولی این ثروتی است که میشه باهاش تمام بدهی آمریکا رو چندین بار پرداخت. درسته تو محله فوربز هر ساله اسامی پولدارارین ها رو اعلام میکنه مسل بزوس و بیل گیتس و بافت اما اینها خود رو نشون نمیدن و عنوان براشون اهمیتی نداره. یهودی هستند خاندان روچیلد و هر روز قیمت جهانی طلا توسط این خانواده اعلام جهانی میشه! بزرگترین حامی اسرائیل بوده و اغلبشون هم فراماسون هستند و البته صهیونیست.
  • Aa IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    3 1
    شکم شما هم سیر است ما این سخن را به از شما مسلمان تر گفتیم حتی واضح تر جواب این بود ملاحظه شد
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      3 1
      رو زبان زیبای فارسیت کار کن.
  • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    منبع این خبررامستند اعلام میکردید همینکه سازمان ملل گفته یعنی چی کدام بخش ازسازمان ملل ودرکجا ودرچه تاریخی
  • یوسف IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 1
    به نظر من اگه این ثروتمندان کارآفرین نباشند جهان از گرسنگی و فلاکت نابود می شود
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    شکم سیر خبر از گرسنه ندارن از قدیم خیلی قدیم یهودیها دنیا را غارت کردند الان هم هنوز در خیلی از جاهای مختلف جهان اب را گلالود میکنند وثروت جمع میکنند جالب اوجاست سروت مندان رحم شان خیلی کم است نسبت به فقرا
  • CH ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    باید در جهان قوانینی وضع بشه تا انسانها نتوانند از حد معینی ثروت بیشتری کسب و انباشت کنند چون درسته ثروت متعلق به ان فرده ولی از منابع زمین که متعلق به همه هست کسب شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس