کد خبر 1239212
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
جرایم نیروهای مسلح کشور ۱۰ درصد کاهش یافت

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: با انجام برنامه‌های مبتنی بر پیشگیری در متن نیروهای مسلح سال گذشته میزان وقوع جرایم در بین نیروها ۱۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸خرداد اظهار داشت: عملیات روانی و توطئه‌های دشمنان برای ناامیدکردن مردم در پای صندوق‌های رای انتخابات اخیر، در طول دوران انقلاب بی‌سابقه بود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات اخیر زیر سنگین‌ترین هجمه‌های دشمنان حماسه‌ای ماندگار خلق کردند، افزود: ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای، دشمن را خشمگین و ناامید کردند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: متاسفانه در مناظرات برخی از کاندیداها با طرح اظهاراتی قابل تامل همچون "نگذارید ۲۸خرداد به ۲۸مرداد تبدیل شود"، تعجب همه را بر انگیختند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود پیشگیری از وقوع جرم را جزو رسالت و برنامه‌های اولویت‌دار سازمان قضایی نیروهای مسلح خواند و گفت: در این سازمان اقدامات کاملا پیشگیرانه بوده و در همان ابتدا با پدیده جرم برخورد نمی‌کنیم به یک معنا جنبش آگاه‌سازی بین همکاران راه انداخته‌ایم.

حجت‌الاسلام بهرامی از کاهش ۱۰درصدی وقوع جرائم علی‌رغم همه سختی‌ها، تنگناها، سختی دوری کارکنان از خانواده و مشکلات اقتصادی در سال گذشته خبر داد و افزود: براساس اعلام معاون راهبردی قوه قضائیه، سازمان قضایی در کاهش پرونده‌های قضایی نیز پیش‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه هم و غم‌مان پیشگیری از وقوع جرم است،  عنوان کرد: اگر در سازمان قضایی نیروهای مسلح کسی مرتکب جرم شود با اقدامات اصلاحی و یا احیانا تحمل مجازات او را به بدنه سازمان برگردانده و آخرین مرحله تصمیم برخورد قضایی است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه کار نیروهای سازمان قضایی از جهاتی سخت‌تر از دادگستری است، ادامه داد: ما در این سازمان با جرائم و محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده که حتی در برخورد و احضار فرماندهان نیازمند مجوز مقام معظم رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم‌مان این بوده که جرمی اتفاق نیفتد، اذعان کرد: حتی نیروهای عادی که مرتکب جرم می‌شوند از طریق فرمانده آن ارگان احضار خواهند شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان داشت: برخورد قضایی با نیروها ظرافت خاص خود را می‌طلبد چراکه اگر روانشناسی نیروهای مسلح رعایت نشود، مشکلاتی به دنبال خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه فرماندهان همراه نیروهای مسلح هستند، گفت: تا دوسال گذشته متصدی امر پیشگیری از وقوع جرم بودیم و چهار برنامه ۵ساله را پیش‌بینی و تدوین کرده اما در برنامه جدید و سال‌جاری پیشگیری را به بطن نیروهای مسلح برده‌ایم.

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ستاد کل نیروهای مسلح با همراهی سازمان قضایی متصدی امر پیشگیری از وقوع جرائم است، افزود: الان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مرتبا اقدامات خود را به این سازمان گزارش داده تا جرمی اتفاق نیفتند که خوشبختانه این برنامه جزو بهترین برنامه‌هاست.

وی‌ توجه و اجرای برنامه‌های فرهنگی را ‌جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان قضایی دانست و اظهار کرد: برگزاری نماز جمعات و کلاس‌های آموزشی و اخلاقی ویژه سربازان و پرسنل از جمله اقدامات این حوزه بوده تا جرائم همواره کاهش یابد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه این سازمان اخلاق‌محور و روز به روز به سمت پیشرفت، تعالی و موفقیت پیش خواهد رفت، یادآور شد: این سازمان براساس افق ۱۴۰۴ تشکیلات سرآمدی خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    تشکر می کنم ولی اکبر طبری اندازه کل مردم ایران خلاف و جرم کرده ده درصد ازش کم بشه خیلی خوبه ولی وای به روزی که ده تا دیگه مثه اون باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس