وزیر خارجه رژیم صهیونیستی وارد امارات شد

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی عصر روز سه شنبه در اولین سفر یک مقام بلندپایه اسرائیلی به امارات از زمان عادی سازی روابط ابوظبی- تل آویو وارد خاک این کشور عربی شد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «یائیر لاپید» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی روز سه شنبه وارد خاک امارات متحده عربی شد. این سفر نخستین دیدار یک مقام بلندپایه رژیم اشغالگر قدس از یک کشور حاشیه خلیج فارس از زمان امضای «توافقنامه آبراهام» توسط مقامات ابوظبی و تل آویو است.

یائیر لاپید در مراسم گشایش سفارت رژیم صهیونیستی در شهر ابوظبی خطاب به دیپلمات‌های حاضر در این مراسم مدعی شد که این یک «لحظه تاریخی است!»

وزیر خارجه اسرائیل در ادامه مدعی شد: «خاورمیانه خانه ماست و ما اینجا هستیم تا بمانیم. بنابراین از تمام کشورهای منطقه می‌خواهیم تا آن [حضور اسرائیل] را به رسمیت شناخته و بیایند و با ما صحبت کنند!»

گزارشها حاکی از آن است که لاپید قرار بود با وزیر خارجه امارات در ابوظبی دیدار کند و در مورد موضوعات مختلف از جمله تهدید ادعایی ایران با وی بحث و گفتگو کند.

به موازات حضور لاپید در ابوظبی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده نیز از گشایش سفارت اسرائیل در شهر ابوظبی استقبال و در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گشایش سفارت اسرائیل» و دیدار لاپید از این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس «برای اسرائیل، امارات متحده عربی و منطقه فراتر از آن مهم و قابل توجه است».

بلینکن در ادامه ادعاهای واهی و فریبکارانه خود افزود: «ایالات متحده به همکاری با اسرائیل و امارات ادامه خواهد داد تا از این رهگذر علاوه بر تقویت تمام وجوه شراکتمان، برای خلق آینده‌ای مسالمت آمیزتر، امن تر و شکوفاتر برای تمام مردم خاورمیانه فعالیت کند».

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس