کد خبر 1239058
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

به گزارش مشرق نورنیوز در توئیتی نوشت:

 اهداف آمریکا از حمله به مرز عراق و سوریه:

1.انتقام‌ از عراق: شنبه 5 تیرماه نخستین رژه نظامی نیروهای الحشد الشعبی با حضور مقامات عراق برگزار شد و سناریوی آمریکا در تروریستی خواندن حشد را برهم زد. این حمله را می‌توان ناشی از خشم آمریکا از پیوند دولتمردان عراق و حشد دانست.

2.حمایت از تروریسم: با توجه به دستاوردهای اخیر عراق و سوریه در مقابله با گروه‌های تروریستی، بمباران بوکمال را می‌توان حمایت عملی آمریکا از تروریست‌ها دانست.

3.فریب افکار عمومی: آمریکا و متحدانش طی ماه‌های اخیر با شکست‌های سنگینی در افغانستان، فلسطین، عراق، یمن و نیز تحریم انتخابات ایران مواجه شده‌ و ادعای احیای جایگاه جهانی آمریکا توسط بایدن زیر سوال رفته است که موجب شده واشینگتن بدنبال برجسته‌سازی مبارزه ادعایی با تروریسم باشد.

4.زمینه‌سازی برای اجلاس رم: برگزاری ناگهانی اجلاس به اصطلاح ائتلاف ضد داعش در رم به ریاست بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیازمند ارائه کارنامه‌ای درباره مبارزه با تروریسم است و این حملات ظاهرا جهت کارنامه‌سازی انجام شده است.

اهداف آمریکا از حمله به مرز عراق و سوریه
 

اهداف آمریکا از حمله به مرز عراق و سوریه

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    این حرکت آمریکا یک اشتباه راهبردی بود یعنی به تمام معنا خریت محض ... به مقاومت حمله کنی اونم فیلمش را راست راست توی فضای مجازی پخش کنی ..... از فرداست که سربازاتون سر سیخ آویزون بشوند همانند 3000 هزار تایی که بعد از سقوط صدام تا برپایی دولت عراق از شما تلفات گرفتن.منتظر باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس