کد خبر 1238939
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

به گزارش مشرق محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: جو بایدن ۷۸ ساله، متهم است به این که هوش و حافظه درستی ندارد. او با صدور دستور حمله هوایی به مواضع "گروه های مقاومت مردمی ضد تروریسم" در مرز عراق و سوریه، پا روی پوست موز گذاشت.

بایدن قرار بود خبط و خطاهای ترامپ را تکرار نکند و اصلا بخشی از رای او به این خاطر بود که تلاش شد وی نماد عقلانیت، در قیاس با حماقت ترامپ باشد.

مرز سوریه و عراق، منقطه استراتژیکی است که با وجود کارشکنی نیروهای آمریکایی آزاد شد و ضمن قطع ارتباط گروه های تروریستی، کریدور اتصال تهران تا دمشق و بیروت و مدیترانه را فراهم کرد.

در حمله جنگنده های نظامی آمریکایی به سه نقطه مرزبانی متعلق به نیروهای کتائب سید الشهداء و کتائب حزب الله، ۴ عضو بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

پس از این حمله، جو بایدن در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی گفت "حمایت من از اسرائیل آهنین است. من دستور حملات هوایی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران را صادر کردم".

نیروهای مقاومت در اولین واکنش به جنایت تروریست های اشغالگر، پایگاه آمریکا در شرق سوریه (دیرالزور) را مورد حمله قرار دادند. بنا بر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، دست کم ۷ نظامی آمریکایی مجروح شدند.

قطعا این پیش درآمد انتقام بزرگ تر است. رویداد مهم این است که مقاومت اعلام کرده از این پس آسمان عراق برای هیچ هواپیمای نظامی آمریکا امن نخواهد بود.

احتمالا حافظه بایدن یاری نمی کند که چرا سفر ترامپ به عراق چند بار به تعویق افتاد؟ و چرا دی ماه ۹۷ هم که توانست برای سه ساعت به عراق سفر کند، دزدکی رفت و هواپیمای چراغ خاموش او به جای بغداد، در پایگاه نظامی عین الاسد فرود آمد؟

ترامپ، چندین بار از این ماجرا به تلخی یاد کرد. او گفت "هنگام فرود آمدن، تمام چراغ‌های هواپیما را به دلایل امنیتی خاموش کردند. فکر کنید! ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم و نمی‌ توانیم با چراغ‌های روش واردش شویم! چقدر بد است".

ترامپ نوبت بعد گفت: "خیلی غم انگیز است که هفت تریلیون دلار هزینه کنی، اما برای رفتن به آنجا ناچار باشی سفرت را تا این حد فوق العاده سرّی نگه داری و هواپیماها و بزرگترین تجهیزات (اسکورت) دور و برت باشند و هر کاری بکنی تا سالم به مقصد برسی. در این سفر نگران ریاست جمهوری و ملانیا بودم".

این گزارش تلخ، مربوط به سه سال قبل است. اما حالا خط قرمز برداشته شده و بسیج مردمی رسما اعلام کرده که انتقام جنایت را از هواپیماهای نظامی اشغالگران خواهد گرفت.

اگر مقاومت مظلوم و محصور یمن می تواند پیشرفته ترین پهپاد های آمریکا را ساقط کند، حتما مقاومت عراق که حالا یک ارتش کامل است، به طریق اولی قادر است هواپیماهای تروریست های

اشغالگر را رصد کند و هدف قرار دهد.

زمانی که ایران، هواپیمای جاسوسی فوق‌مدرن «گلوبال‌ هاوک» ارتش آمریکا را به‌خاطر تجاوز به حریم هوایی خویش ساقط کرد، همزمان می‌ توانست هواپیمای نظامی سرنشین‌ دار را ساقط کند.

 ترامپ با وجود تحقیرشدگی، مجبور شد تشکر هم بکند. او در جمع خبرنگاران گفت «در جریان حادثه پنج‌شنبه هفته گذشته که ایران به یک پهپاد آمریکایی در دریای عمان شلیک کرد، یک هواپیما با ۳۸

سرنشین نیز در تیررس بوده، اما ایرانی‌ها تصمیم گرفتند به آن شلیک نکنند. ما بابت اینکه به هواپیمای (جاسوسی) سرنشین‌دار ما شلیک نکردند، از آنها متشکریم».

واقعیت این است که امروز توانمندی های نظامی در سراسر جبهه مقاومت ارتقاء یافته  و همرسانی و هم افزایی می شود. چنان که آنتونی بلینکن، به نمایندگان کنگره گفت "ارزیابی ما نشان می دهد اکثر موشک‌هایی که حماس به اسرائیل شلیک کرد، در غزه ساخته می‌شوند، هر چند پشتیبانی ایران قابل توجیه نیست".

حالا آمریکایی ها هر لحظه باید منتظر اسقاط هواپیماهای نظامی پیشرفته خود در آسمان عراق باشند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا فهیمی راد DE ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    10 3
    من اگر جای جیش الشعبی بودم اگر قرار بود هزینه ی سنگینی هم بدم عزتمندانه میدادم ولی هر کاری از دستم توی عراق بر میاومد بر علیه آمریکاییها چه نظامی چه غیر نظامی انجام میدادم پوستشان را کنده کاه پر کنید و برای بایدن کم حافظه نفهم میفرستادم تا بداند دنیا دست کیست .
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      اولا برادر، حشد الشعبی دوما برادر، شما جوشتو بزن، اونا خودشون عقل دارن و نیازی به توصیه شما ندارن.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 2
    دیگه مدارا به هیچ عنوان جایر نیست. باید با این تروریست های امریکایی به زبان خودشون حرف زد.
  • DE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 0
    اقای بایدن یانکی این حمایت اهنین شما خیلی وقته آهنش زنگ زده وخبر نداری! بزودی وقتی موج مقاومت منطقه ازش ابکش ساخت بردار بذار رو سرت تازیر باران خیس نشی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس