کد خبر 1238920
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۱۸۲ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ثبت بیش از ۳۱۶ هزار مبتلای جدید در سراسر جهان, شمار مبتلایان کرونایی از ۱۸۲ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۸۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۹۰۱ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۶۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۶۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۱۱ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۶ هزار و ۹۵۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۳۶ مبتلا رسیده است. تاکنون ۶۱۹ هزار و ۳۹۵ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح دورکاری در تهران/ موج پنجم در استان‌های کرمان و فارس آغاز شد +نقشه و نمودار

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۷ هزار و ۵۶۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۸۹۷ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۳۹۷ هزار و ۶۶۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۷ هزار و ۸۰۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۰۲ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۱۴ هزار و ۲۰۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، روسیه, ترکیه، انگلیس و آرژانتین نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۵۳۰, ۵ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۴۱, ۵ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۱۰, ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۷۸ و ۴ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۶۲۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۴ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۵۶ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۱۹۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۲۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۰۱, ۲۸ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۸۴۹ و ۱۶ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۳۲۹ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس