تلویزیون نمایه

تهیه کننده برنامه «پنجره» گفت: بیشترین درخواست هایی که از سوی مخاطبان افغان دریافت می کنیم، مربوط به آثار نمایشی ایرانی است. فیلم ها و سریال های قدیمی هم طرفداران خاص خودشان را دارند.

به گزارش مشرق، «پنجره» از همان ابتدای تاسیس کانال جدید «آی فیلم۲» در مجموعه «آی فیلم»، عضو ثابت جدول پخش کانال تخصصی فیلم و سریال ایرانی برای تاجیکستانی ها و افغانستانی ها بوده است.

حالا دیگر نادیا پروانی و سیدبشیر موسوی دو مجری شناخته شده افغانستانی، چهره های ثابت برنامه «پنجره» هستند و «پنجره» هم به نوعی به نشان هویتی کانال آی فیلم۲ تبدیل شده، برنامه ‌ای که برای ارتباط مستقیم با مخاطبان آی ‌فیلم ۲ و مختص فارسی زبانان مخاطب این شبکه در منطقه ساخته می شود. در این برنامه نظرات مخاطبان شنیده، عکس‌ها و ویدئوهای ارسالی به نمایش درآمده  و اطلاعاتی راجع به برنامه‌های در دستور پخش از آی فیلم ۲ ارائه می ‌شود.

بیشتر بخوانید:

میلیاردرهای خسارت‌دیده در سینمای کرونازده

معرفی برنامه های در حال پخش، معرفی اشتراکات فرهنگی و هنری فارسی ‌زبانان دنیا، معرفی مناطق دیدنی ایران، افغانستان و تاجیکستان،  پخش موسیقی‌های محلی و بومی افغانستانی و ایرانی و معرفی هنرمندان، دیگر بخش های برنامه پنجره آی ‌فیلم را تشکیل می دهند. در این برنامه، همچنین در کنار سریال های در حال پخش، هنرمندان و هنرپیشگان این سریال ها نیز به تماشاگران کانال معرفی می شوند.

تهیه کننده این برنامه عاطفه خالدی درباره ساختار برنامه به خبرنگار فارس گفت: «پنجره» برنامه ای کاملا تعاملی است و با هدف برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان به ویژه افغانستانی های بیننده آی فیلم۲ روی آنتن می رود. در این برنامه، علاوه بر معرفی جدول پخش و برنامه های در حال پخش و در نوبت پخش آی فیلم ۲ به انعکاس پیام ها، درخواست ها، پیشنهادها و انتقادات مخاطبان شبکه می پردازیم. همچنین اماکن گردشگری و تاریخی ایران، افغانستان و تاجیکستان را معرفی می کنیم. بینندگان پنجره آی فیلم با مشاهیر این کشورها نیز آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید:

پخش ۷ سریال جدید در تابستان/ مسابقات المپیک روی آنتن شبکه سه و ورزش

او ادامه داد: چهار روز در هفته برنامه داریم و برای تعامل با مخاطبان، تمرکز اصلی مان بر فضای مجازی است. پیام مخاطبان را از طریق صفحات برنامه در شبکه های اجتماعی رصد و دریافت می کنیم. بینندگان برنامه همچنین می توانند برای ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود به سایت شبکه نیز مراجعه کنند.

تهیه کننده «پنجره» با یادآوری آن که تا به امروز بیش از ۷۰۰ قسمت از برنامه پخش شده است، از تغییراتی سخن گفت که در پنجره آی فیلم رخ داده است: به خاطر شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که به وجود آمده، بخش گردشگری مجازی را به آیتم های برنامه اضافه کرده ایم. همچنین قبل تر، بخش معرفی مشاهیر را هم نداشتیم که به تازگی افزوده شده است. یک سری آیتم ها مانند نظرسنجی، دیدگاه و گزارش ارسالی از کابل را نیز به مرور به برنامه افزوده ایم.

خالدی همچنین توضیح داد که موضوعات برنامه چگونه انتخاب می شوند: موضوعات بر اساس مسائل روز جامعه و مناسبت ها انتخاب می شوند. به عنوان مثال، در ماه مبارک رمضان تمام آیتم های برنامه مرتبط با این مناسبت بود. از رسم و رسوم و آداب و سنن در کشورهای مختلف در این ماه گرفته تا اعتماد به نفس و خودباوری و اثرات مثبت روزه بر جسم و جان. در این ماه، با روزه دارانی از کابل که کارآفرین هم هستند، ارتباط گرفتیم و با آنها گفت و گو کردیم.

او در پاسخ به این سوال که  قصد اضافه کردن آیتم های جدید به برنامه را ندارید؟ ابراز کرد: از آنجایی که زمان برنامه بسیار کوتاه است، دستمان برای تغییرات اساسی خیلی باز نیست. «پنجره» یک برنامه تعاملی است و بیشتر وقت برنامه به بازتاب درخواست ها و نظرات مخاطبین در طول هفته اختصاص دارد. حتی چون زمان تیتراژ برنامه نیز طولانی است، در حال ساخت تیتراژ کوتاه تری هستیم که فضای بیشتری برای گپ و گفت با مخاطبان و پخش آیتم های برنامه باز شود.

 تهیه کننده برنامه عنوان کرد: نادیا پروانی و سیدبشیر موسوی از همان ابتدا اجرای برنامه را بر عهده داشته اند و من هم پس از انتخاب به عنوان تهیه کننده جدید، همکاری با این دو مجری را ادامه دادم.

خالدی اظهار کرد که با واکنش ها و بازخوردهایی از سوی مخاطبان برنامه مواجه بوده است: استقبال از پنجره آی فیلم خیلی بالا بوده و صفحه برنامه در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۱۲۰ هزار دنبال کننده دارد. مخاطبان افغانستانی شبکه آی فیلم ۲  از میان گونه های مختلف فیلم ها و سریال های ایرانی سریال های طنز و کمدی را دوست دارند و بیشترین درخواست هایی که خالدی و همکارانش از سوی مخاطبان دریافت می کنند، مربوط به این دسته از آثار نمایشی ایرانی است. فیلم ها و سریال های قدیمی هم طرفداران خاص خودشان را دارند.

آن طور که تهیه کننده «پنجره» می گوید این برنامه فعلا که تا پایان سال ادامه دارد. در مناسبت های مختلف هم ویژه برنامه های مفصلی خواهد داشت.

یکی از جاذبه های این برنامه، پخش آثار ارسالی تماشاگران است. خالدی دراین باره گفت: برای پخش از آنتن، فیلم و عکس های دریافتی از مخاطبان، از اولویت خاصی برخوردار است. در هر برنامه بنا به فراخور موضوع از مخاطبین درخواست ارسال عکس و فیلم داریم و آثار ارسال شده را برای بینندگان پخش می کنیم.

او اضافه کرد: «پنجره» یک برنامه تعاملی با بینندگان شبکه بوده و احترام به مخاطب و تامین خواسته و توجه به ذائقه او از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است. کلیپ ها، موسیقی و تصاویر همه از افغانستان و مرتبط با این کشور است. این موضوع به خصوص در بخش گردشگری برنامه خیلی لحاظ می شود و بر روی آن حساسیت وجود دارد.

برنامه «پنجره» روزهای یک شنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت ۲۰:۴۵ به وقت تهران و کابل و ۲۱:۱۵ به وقت دوشنبه تاجیکستان از آی فیلم ۲ پخش می شود.

این برنامه پل ارتباطی کانال آی فیلم۲ در شبکه آی فیلم، با مخاطبان فارسی زبان منطقه به ویژه بینندگان افغانستانی این کانال است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    29 18
    چون رایگان بهشون میدیم
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      27 36
      نه که شما برای سریالهای ترکیه ای و .... ماهواره پول پرداخت می کنی؟!!!!!!
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      10 6
      الان تو تلوزیون میبینی پول میدی باقالی؟ فیلم های خارجی رو نگاه میکنی، پول میدی؟ به کی میدی؟ برو یکی دیگه رو سیاه کن ما خودمون زغالیم! جواب سوال این مطلب هم معلومه، چون زبان فیلم فارسیه، خب معلومه فیلمای فارسی رو بیشتر دوست دارن تا فیلمایی که تو زیر زمین توسط 2 تا بچه دوبله شده یا زیر نویس شده.
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      9 5
      حسود پلاستیکی نباشیم:)
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    16 25
    دمشون گرم
  • امین IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    14 6
    باید چند تا شبکه برای هر کدوم از کشورها به هزاران دلیل بسازیم هزاران دلیل
  • ناشنلس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    9 60
    چون خنگن
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      22 35
      نه برادر من اونها خنگ نیستند واز ما ایرانیها خیلی سخت کوش تر وخیلی کاریتر هستند .زندگیشون رو با هیچی میسازند ومثل ما فقط غر نمی زنند .اما از بد روزگار سالیان سال هست که دولت مقتدری ندارند وجنگ واختلافات قومی بیچارشون کرده.فیلمهای ایرانی هم دوست دارند چون از نظر فرهنگی وزبانی به اونها نزدیک هست .
    • محسن IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      23 38
      خجالت بکش، اونا هم برادران و خواهران ما هستند
    • FR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      18 4
      چقدر بی تربیتی واقعا.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      13 6
      خیلی خری ! افغان و تاجیک، هم زبان، هم ریشه و با ما یکی هستند و تو... حتما علامه دهری!
    • به تو چه که مه کیم IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      12 0
      میشه یه چی بهت بگم ببخشیدا اما یک ذره اندازه نخود مغز و منطق نداری
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      9 0
      الان به ایرانی ها توهین کردی یا افغانی ها؟ بیتربیت
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      5 0
      انسانیت خوب چیزیه.
  • مسعود IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    41 7
    سریالهای چرت وپرت که همش خودنمایی و حرافی تجملات و خودبرتربینی طبقه اشراف هست.موسسات نظرسنجی هم کاملا وابسته هستند.ملت رو احمق گیر آوردند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    90 5
    بدهید بعد اونا آب به روی مردم سیستان ببندند.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      57 3
      حرف حساب زدی ، بقول معروف حرف حساب جواب ندارد ! افغانستان یک کشور جنگ زده است که سالها و دهه هاست رنگ و بوی آرامش و صلح به خودش ندیده متاسفانه ایرانستیزی در افغانستان بین اقوام پشتون بیشتر از هر قوم دیگری است .. با پیشروی طالبان افراطی و پشتون در افغانستان احتمالا این مشکلات بیشتر هم خواهد شد ..
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    11 33
    افغانستان اب رو سیستان نبسته حکومت دست نشانده انگلیس امریکا بست در قدیم و جدید
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      7 8
      70 تا 80 در صدشون بدجنس ودشمن ایرانی.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 1
      باید واقع بین باشیم هم میهن گرامی ام ! بله حکومت فعلی افغانستان دست نشانده آمریکا و غرب ولی این چیزی رو عوض نمی‌کند مردم افغانستان موافق اینکار اشرف غنی بودند .. بستن آب روی مناطق مرزی ایران تاثیرات مخربی گذاشته دولت ما باید از ابزارهایی که در دست دارد استفاده کند و منافع ملی ایران رو پیگیری کند ..
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 1
      افغانستان آب رو روی ایران بسته پس لطفا" سعی نکنیم توجیه الکی بتراشیم دوست عزیز ! دولت ایران باید منافع ملی ایرانیان رو با قدرت و با تمام ابزارهایی که در دست دارد بدون تعارف پیگیری کند !
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      2 1
      سلام.کاملا حق با شماست. منتها بخشی از این + - مثبت و منفی از کمپ ها سلطنت طلب ها و عقده ای و کینه ای هاست.پول میگیرین که نژاد پرستی و نژاد گرایی و ستیزی و .. این رفتار ها قرون وسطایی رو ایجاد کنند تا مسلمون ها به جون هم بی افتن! امریکا یک گوشه وایسه! و از کشته شدن مسلمان و جنگ و .. لذت ببره! لذا فریب این مثبت و منفی رو نخورید . اگر یک سر به سایت ها دیگه بزنید،مشابه این دیدگاه طوطی بار رو خواهد دید..
  • جنوب IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    5 3
    چرا ایرانیا ارزش همه چی رومیارن پایین نظرات رونگاه کردم بیشترسرکوفته چرا نمیگین چون زبان وفرهنگمون نزدیک به همه ،همه مرغ همسایه غازه
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    13 2
    افغانستان جگر گوشه ایران بود مردم عزیز همزبان هم فرهنگ باید به آغوش ایران برگردند
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      9 1
      پس کشورشون هم باید ضمیمه دوباره خاک ایران بشه وتابع قانون کشور ایران شوند.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      7 9
      افغانی ها از شما نفرت دارند
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      4 2
      تو برو افغانستان خودت زیادی مهمان دعوت میکنی.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      5 3
      خخخ اره حتما
    • سمر قندى IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      و بهمين دليل منتظر هستند صادرات واكسن كروناى ايرانى شروع شود و واكسن كروناى ايرانى بزنند. از واكسن هاى أسترا زينكا و مدرنا هوششان نميايد
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    5 2
    ایران و افغانستان و بعضی دیگر از کشورهای اطرافمان مانند یک خانواده بزرگ با میراث بزرگ هستند که وقتی پدر (قدرت مرکزی و مورد قبول همه) از بین رفت فرزندان ارث را تقسیم کردند و برای خود مرز بندی های جدید انجام شد و باعث جدایی از هم شدیم ،به همین خاطر میراث مشترک داریم سعدی و فردوسی و سنایی غزنوی و بو علی سینا و ... متعلق به همه ماست ولی دشمنانمان هرگز نمیخواهند ما افکار و اندیشه مان به هم نزدیک باشند.
  • قدیر IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 2
    کی میگه دوس دارن اصلا توی کدوم شبکه شون فیلم ایرانی میذارن
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    7 2
    شمایی که طرفدار اینایی پات اونجا برسه سرت میذارن رو سینه ات جناب با دیپلمتها چه کردن.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    7 1
    کافی بود این آوارگی برای ما اونجا بود بعد میفهمدید چقدر مهربانند.خدا تو شاهدی دل رحمتر از مردم ایران نداریم.
    • علی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      8 2
      باید افغانستان دوباره ضمیمه خاک ایران بشه تا هم آرامش داشته باشه و هم سیستان آباد بشه
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      4 2
      درود بر شما ... سخن کاملا" منطقی و صحیحی فرمودید دوست گرامی ..
  • مجتبی از زنجان IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 1
    افغانستان هم زبان ایران هستش درسته داخل افغانستان نژادهای مختلفی هستش اما باید همیشه ایران و افغانستان و تاجیکستان دوست فراتر از دوست
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      5 0
      بیش از 150 سال افغان ها بازیچه استعمارگران غربی هستند نمی توان در چنین جو و شرایطی از افغان ها توقع دوستی و برادری داشت .. بله روزگارانی نه چندان دور ما یک ملت و یک کشور واحد بودیم .. ولی سالها و دهه ها از آن زمان گذشته و استعمار مانع از دوستی ها و نزدیکی این دو برادر بوده و هست .. باید واقع بین باشیم ..
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      2 3
      مشخصه در مورد تاجیکستان و افغانستان هیچ اطلاعاتی نداری افغانستان و تاجیکستان ایران رو دوست نمی دونند برعکس دشمن می دانند
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 1
    هیچ وقت دیلمات هاراافغانهاشهیدنکردن این کارسیاست مدارای پاکستان بودطالب یعنی پاکستان
  • خراسان IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    افغانستانی وجود نداشته بلکه این کشور قسمتی از خراسان بزرگ بوده که استعمار جدایش کرده
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    تعمیق ارتباطات فرهنگی زمینه ساز گسترش روابط امنیتی و اقتصادی نیست؟
  • سنجاقک IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 1
    دوست دارن ببینن آیا فضلوشان هستید ؟؟ میشه سرتون تو کار خودتون باشه ؟ از ایران و سلبتریتی گذشتین رسیدین به اون ها ؟؟ به جای این حرفا که سلیقشون چیه و چیکار میکنن به بچه هاتون یاد بدید به ملیت ها احترام بزارن
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 1
    چون بدبختیشون گرفته
  • ایرانی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    افاغنه جمع افغانستانی درسته و کوتاه تر هم هست .
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    ترکیه و.میت در روی مهندسی اجتماعی ایرانیان ( حتی فارسها و.کوردها ) کار میکنه اما ایران هیچ شبکه ای مخصوص ترکیه و باکو.و.کشورهای دیگه تورک نداره .. عجیب نیست ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس