کد خبر 1238608
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

به گزارش مشرق محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: بی صداقی و مسئولیت ناپذیری، به شاخصه مهم برخی مدعیان "اصلاحات و اعتدال" تبدیل شده است. آنها روی عدم مشارکت ۵۱ درصدی در انتخابات و نیز ۳.۷ میلیون رای باطله مانور می دهند تا حماسه دشمن شکن انتخابات را کم فروغ کنند. این آخرین خدمتی است که قبل از تحویل دادن دولت، به دشمن می کنند.

قبلا درباره میزان مشارکت، یادداشت مفصل و مستندی را با عنوان "معیار ها و کمیت‌ های مهم در ارزیابی میزان مشارکت" منتشر کرده ام.

اولا این جماعت، در انتخابات نامزد داشتند، دسته جمعی هم حمایت کردند و از تخریب رقیب با انواع تهمت و ترور شخصیت دریغ نکردند؛ اما بیش از ۲.۴ میلیون رای (۷ درصد کل آراء ماخوذه و ۴ درصد کل واجدان حق رای) کسب نکردند.

ثانیا درباره افرادی که به علل مختلف «نخواسته‌اند رای بدهند»، نمی‌توان ذهن خوانی و ادعای بی‌سند مطرح کرد و کسانی که عمدا چنین کاری بکنند، در واقع مرتکب «رای دزدی» (نظر دزدی/ تصمیم دزدی) می‌شوند. در همه کشورها، 15 تا 30 درصد شهروندان در هر صورت، به انتخابات اهمیت نمی‌دهند.

ثالثا باید همه قصور و تقصیر ها و اختلال و اخلال هایی را که روز رای گیری در برخی شعب اخذ رای داخل کشور و همچنین برخی کشورهای غربی انجام شد، مد نظر داشت.

رابعا کارشناسان جهانی معتقدند موضوع نگرانی از کرونا، موجب کاهش مشارکت 10 تا 20 درصدی در انتخابات کشورهای مختلف طی دو سال اخیر شده است. نظرسنجی‌ها در کشور ما هم قبل از انتخابات نشان می‌داد که نگرانی از کرونا، موجب کاهش 10- 11 درصدی نرخ مشارکت خواهد شد. 

اما از همه اینها مهم تر و موضوع محوری در کاهش مشارکت، نارضایتی از شرایط دشوار اقتصادی و بر عکس از آب درآمدن وعده‌های دولت است. این واقعیت، یک علت عمده دلخوری و نارضایتی طبقات ضعیف جامعه و افول میزان مشارکت بوده است.

این سوء مدیریت عجیب، دقیقا پرکننده پازل و نقشه ای است که دشمن برای ایران داشت و ائتلاف اشرافی مدعی اعتدال و اصلاحات، در این میان در نقش پادوی میدانی غرب عمل کرد.

روح الله زم، مدیر کانال آمدنیوز، رابط سرویس های جاسوسی غرب با برخی از همین مدعیان اعتدال و اصلاحات  بود و در انتخابات چهار سال قبل، تمام قد در خدمت پروژه ویرانگر آنها قرار داشت. او در گفت و گو با یکی از فعالان ضد انقلاب، نقشه کلی غرب را این گونه بازگو کرد:

«ما در انتخابات 96 تحلیل داشتیم. این جور نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاح‌ طلبیم، یا عاشق روحانی هستیم. مجموعه ما، تحلیل امنیتی داشت. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی

که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ما بر اساس تحلیل امنیتی به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر فردی مثل روحانی. الان هم از کاری که در انتخابات کردیم، دفاع می‌کنم. چون با تحلیل این کار را کردیم. کشور باید به نقطه جوش می‌ رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سر کار می‌ آمد، کار به نقطه جوش نمی‌رسید»

طبق این نقشه، ایران باید در اثر سوء مدیریت منفجر و منهدم می شد و چیزی از امید ملت ایران باقی نمی ماند. انتخابات اخیر با وجود آن نقشه بزرگ و خیانت های انجام شده، یک حماسه بزرگ و دشمن شکن است.

در این میان، روی کار آمدن رئیس جمهوری که کارآمدی اش مایه نگرانی دشمن بوده، می تواند سرآغاز احیای دوباره امید و اعتماد و نشاط در ملت بزرگ ایران باشد.
 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • گشتاسب IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    6 1
    احتمال اینکه آرای باطله و عدم شرکت ۵۰درصدی از شیطنت اصلاحات و اعتدال هست و هنوز هم علیه مشارکت و منتخب حرافی میکنند .اینها هدفشان بدست گرفتن قدرت و ثروت است خدمت و پیشرفت و رفاه کشور و ملت منظور و هدفشان نیست موج سواری میکنند از سفره کشور مفتی استفاده کرده و میکنند بررسی بشود مولتی میلیادرند.
  • حسین IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 1
    متاسفانه توی جامعه آماری کسی نمیاد آمار بستریان در مراکز درمانی. تیمارستانها و افراد معلول و مسنی که در گوشه خانه ها افتاده اند و زندگی نباتیگونه دارند را از آمار کل رای دهندگان کسر کنه و بعد درصد مشارکت بگیره مادر و پدر من 85 سالشونه و قادر به رای دادن نیستند برادر 40 ساله ام هم عقب مانده ذهنیه اینا رو چه جوری تو آمار میارن
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    7 2
    ولی ملتی که به خاطر کنسرت رآی دادن و کلا اشتباه رای دادن باید جبران کنن وگرنه حق ندارن حرف از دموکراشی بزنن
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      اصولگرایان هم نباید آزادی های مردم رو محدود و تنگ نظرانه رفتار کنند چون نتیجه عکس خواهد داشت و باعث کدورت جامعه و ملت از حاکمیت ...
  • DE ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    6 0
    بدنه اصلاحات که همان مردم عادی هستند سالها با رای خود اصلاحات را یاری کردند که گرهی از مشکلاتشان بگشاید ولی با چشم خود سالها دیدند که اصلاحات تمام پست ها و درآمدها و بخور بخور ها را بین خودشان و برو بچ و رفقا تقسیم میکنند و چیزی به رای دهنده غیر از تماشا نمیرسد. اصلاحات این اواخر دیگر مستقیم دست در جیب و سفره مردم نمود زیرا چیری دیگر باقی نمانده بود لذا سیلی محکمی از بدنه اصلاحات خورد و بدنه اصلاحات یعنی همان میلیونها رای سیلی محکمی بر گوش سران پرخور و کمدان اصلاحات نواخت و آنها را تنها گذاشت و جبران مافات نمود .چون بدنه اصلاحات اینبار حاضر نشد با رای خود به اصلاحات باز برای خود و بقیه مردم بدبختی و فقر به ارمغان بیاورد لذا بایستی از آنها که اینبار با عدم رای خود به اصلاحات آنها را سرجایشان نشاندند تشکر نمود .
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 1
    فتنه گرها غلط کردند، اینها خناسند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس