حمید عسکری نگین پارسا - محو - محو

مسیری که در دولت یازدهم پایه‌ریزی شد در دولت دوازدهم ادامه پیدا کرد و خوانندگان زن آلبوم‌هایشان را در داخل کشور تولید و تورهای سراسری کنسرت‌هایشان را در خارج از کشور دنبال می‌کردند.

 سرویس فرهنگ و هنر مشرق - با استقرار دولت یازدهم، مباحثی همچون برجام و رفع تحریم‌ها آنچنان بر سایر مطالبات عمومی سایه انداخت که  بسیاری از مرزبندی‌های دولت یازدهم و دوازدهم از میان رفت.   با امضای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، مدیریت وقت فرهنگی علی‌الخصوص معاونت‌های زیرمجموعه وزارت ارشاد چنین استنباط کردند که با استراتژی جدید دولت که صورت نمادین آن پیاده‌روی جان کری و محمد جواد ظریف وزرای وقت امور خارجه دو کشور ایران و آمریکاست، فرصت خوبی برای همسان سازی فرهنگی در قالب پروژه نرمالیزاسیون پدید آمده است.

 اگر کارنامه عملکرد معاونت هنری وزارت ارشاد دو دولت حسن روحانی را در حوزه موسیقی بررسی کنیم، می‌توانیم به ثبت رخدادهای پرحاشیه فراوانی بپردازیم.

 اواخر آبان ۱۳۹۲ هنوز چند ماهی از انتصاب مرحوم علی مرادخانی در مقام معاونت هنری نگذشته بود که پلیس نیویورک اعلام کرد ۳ نفر به اسامی آرش و سروش فرازمند و علی اسکندریان به قتل رسیده‌اند و جوان دیگری نیز زخمی شده است. آرش و سروش فرازمند سال‌ها در نیویورک زندگی می‌کردند. این دو از فعالان موسیقی زیرزمینی در ایران بودند که به دلیل فعالیت‌های زیرزمینی و غیرقانونی تحت عنوان گروه «سگ‌های زرد» هیچگاه نتوانستند مجوز از وزارت ارشاد برای انتشار آلبوم و موسیقی‌هایشان کسب کنند و به خارج از کشور مهاجرت کردند اما نکته حائز اهمیت این است که اجساد آنها با هزینه وزارت ارشاد به ایران منتقل و در قطعه ۸۸ بهشت زهرا که هنرمندان ایران در آن خاکسپاری می‌شوند، دفن شد.

با دفن اجساد در قطعه هنرمندان این سوال مطرح می‌شود که اگر فرازمندها هنرمند به شمار می‌آیند که باید در کشور به فعالیت می‌پرداختند و مجوز کار از وزارت ارشاد دریافت می‌کردند اگر هنرمند به شمار نمی‌آیند پس چرا اجساد آنها در قطعه هنرمندان جای گرفته‌ است؟

مروری بر عملکرد معاونت هنری وزارت ارشاد دولت یازدهم و دوازدهم/ اجرای پروژه‌های همسان‌سازی فرهنگی همزمان با مذاکرات سیاسی +عکس

 اجساد باید از خارج از کشور و از قاره‌ای دیگر به ایران منتقل می‌شد. سه‌شنبه (۲۸ آبان ماه) اجساد در قطعه هنرمندان دفن شد و عصر روز خاکسپاری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمدرضا جعفری جلوه به منزل فرازمندها رفت و ضمن عیادت از خانواده  برای بازماندگان آرزوی صبر و شکیبایی و سلامتی داشت و حضورش در خانه فرازمند را رسانه‌ای کرد و رئیس سازمان سینمایی  وقت هم با خانواده این دو فعال موسیقی دیدار کرد.

وزارت ارشاد برای تعدادی از هنرمندان به دلیل کمبود فضا در قطعه هنرمندان اجازه دفن- با وجود تقاضاهای ارائه شده از سوی خانه سینما - نمی‌دهد و تعدادی از هنرمندان را در قطعه نام‌آوران دفن می‌کنند، اما این دو فعال موسیقی نیویورکی با تصمیم معاون هنری در قطعه هنرمندان جای گرفتند. چندی بعد اخباری رسمی در رسانه‌های منتشر شد که  هزینه حمل اجساد که بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان (به سال 92) است توسط وزارت ارشاد از طریق خانه سینما پرداخت شده است.

 اما در دوره مدیریت مرحوم مرادخانی حواشی معاونت هنری در حوزه‌های تمام ناشدنی بود. شیوه‌نامه نانوشته معاونت هنری وقت اصرار به تک خوانی بانوان داشت. هنوز از روی کار آمدن دولت جدید زمان زیادی نمی‌گذشت که  حاشیه‌ها آغاز شد. داریوش پیرنیاکان در  روز جشن خانه موسیقی خواستار آزادی صدای زنان شد که اعضای هیات‌مدیره این مرکز اعلام کردند که سخنرانی او در روز جشن نظرات شخصی بوده و مفاد آن سخنان قبلا به اطلاع هیچ‌یک از اعضا نرسیده است. هرچند عده‌ای بر این باور بودند که در این جشن حضور معاون هنری وزیر ارشاد و عدم پاسخگویی مهر تاییدی بر همراستایی سیاست‌های معاونت هنری وقت با اظهارات پیرنیاکان است.

مروری بر عملکرد معاونت هنری وزارت ارشاد دولت یازدهم و دوازدهم/ اجرای پروژه‌های همسان‌سازی فرهنگی همزمان با مذاکرات سیاسی +عکس

 حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مدت زمان کوتاهی به اظهارات پیرنیاکان پاسخ داد و  گفت: عده‌ای آمده‌اند و در مغالطه‌ای آشکار گفته‌اند که فقها دلیلی ندارند برای این که صدای زن نباید پخش شود و چرا علما و فقها می‌گویند خواننده زن نباشد؛ این طرز سخن گویی جسورانه سابقه ندارد.

مروری بر عملکرد معاونت هنری وزارت ارشاد دولت یازدهم و دوازدهم/ اجرای پروژه‌های همسان‌سازی فرهنگی همزمان با مذاکرات سیاسی +عکس

این مرجع تقلید در ادامه گفت: افرادی که جسور شده و مدعی شده‌اند که فقها دلیل خود را بر ممنوعیت پخش صدای خوانندگان زن بگویند، خبر ندارند که یک طلبه بیست سال درس می‌خواند تا به مرحله اول اجتهاد برسد و یک مرجع تقلید نیز سی یا چهل سال باید تلاش کند تا به این مرحله برسد، حال یک خواننده و نوازنده بیاید و از خود فتوایی بدهد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: ما در شرایطی که مشغول مذاکره با خارجی‌ها هستیم، باید در داخل متحد باشیم و بدانیم ایجاد اختلاف در داخل در این شرایط به مصلحت کشور نیست. وزارت فرهنگ و ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می‌شود مردم فاصله بگیرند.

مروری بر عملکرد معاونت هنری وزارت ارشاد دولت یازدهم و دوازدهم/ اجرای پروژه‌های همسان‌سازی فرهنگی همزمان با مذاکرات سیاسی +عکسهنوز  از این ماجرا نگذشته بود که کنسرت گروه «ماه» که خوانندگی آن را بانوان به عهده دارند، برنامه‌ای در تالار وحدت برنامه اجرا کردند و این اجرا  به یکی از پرحاشیه‌ترین کنسرت‌های دولت یازدهم تبدیل شد. شایعات بر این اساس بود که در این کنسرت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشته و در حضورش مهدیه محمدخانی یکی از خوانندگان گروه مجید درخشانی آهنگساز برجسته اقدام به تکخوانی کرده‌ است. این خبر  با واکنش وزیر ارشاد مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

هر چند بابک دربیکی مشاور وزیر در رسانه‌ها این مطلب را تکذیب کرد.

مروری بر عملکرد معاونت هنری وزارت ارشاد دولت یازدهم و دوازدهم/ اجرای پروژه‌های همسان‌سازی فرهنگی همزمان با مذاکرات سیاسی +عکس

۴اجرای «اپرای عاشورا» یکی از تازه‌ترین آثار ارکستر سمفونیک تهران در هفته آخر مهرماه با تک‌خوانی خواننده زن این گروه روی صحنه رفت. معاونت هنری در حالی به تک‌خوانی زن در اپرای عاشورا مجوز داد  که چندی قبل با پاسخ آیت الله مکارم شیرازی مواجه شده بود، اپرای عاشورا حرکت رو به جلوی معاونت هنری ارشاد بود تا قطار هنجارشکنی‌اش از ریل خارج نشود و البته برای پیش رفتن در این مسیر  مرتکب اشتباه بزرگ‌تری شد.

بیشتر بخوانید:

حامی شماره یک تک‌خوانی زنان برای چه ماموریتی به ایران بازگشت؟ +تصاویر

با این حال مسیری که در دولت یازدهم پایه‌ریزی شد در دولت دوازدهم ادامه پیدا کرد و مهدیه محمدخانی آلبوم‌هایش را در داخل کشور تولید می‌کرد و تورهای سراسری کنسرت‌های خود را در خارج از کشور دنبال می‌کرد.

مروری بر عملکرد معاونت هنری وزارت ارشاد دولت یازدهم و دوازدهم/ اجرای پروژه‌های همسان‌سازی فرهنگی همزمان با مذاکرات سیاسی +عکس

عدم نظارت دفتر موسیقی با شیوه دیگری در کنسرت حمید عسگری خودنمایی کرد و نگین پارسا به صورت مستقل روی صحنه یکی از قطعات حمید عسگری را اجرا کرد. با این حال باب گشوده شده دولت‌های یازدهم در مطالبه‌گری برای تک خوانی زنان در مستند حلال ممنوعه به کارگردانی حسین شمقدری اخیرا در مسیر حمایت از این سیاست حاشیه ساز دولت‌های یازدهم و دوازدهم ساخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • سید IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    42 16
    اباحه گری، ول انگاری و ترویج فساد یکی از اساسی ترین اهداف و تلاش های فرقه های غرب پرست و از جمله اصلاح طلبان در ایران است! شما هرگز در رسانه ها و روزی نامه های اصلاح طلبان تهوع آور مطلبی و نقدی علیه کشف حجاب رضاخان و یا انقلاب ششم بهمن محمدرضاشاه که از زمینه های ترویج فساد توسط زنان در جامعه ایران بود نخواهید یافت! چرا ؟!؟!
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      8 14
      خدا شفات بده. حرف خوبی زدی اما به خوبی حرف نزدی
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      20 2
      مگر قرآن نمی فرماید «الا انهم هم المفسدون» چرا بهشون میگیم اصلاحات ؟!!!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      16 3
      کشور مگه دادگاه و دادستانی نداره که اعلام جرم باید می کردن علیه این مجوز دهندگان؟ کجا بودن و یا هستند مقامات قضایی؟
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    18 5
    اتصال فرهنگ و هنر به گرایشات اصلاح طلبانه دهه های اخیر و دولت های آقایان هاشمی و خاتمی و روحانی و بروز ابتذال روز افزون در عرضه محصولات فرهنگی اعمم از روزنامه و کتاب و فیلم و نقاشی و حتی شعر کار را به جایی رسانده است که امروز مردم گرایش بی حد و مرزی به کانال های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی و محصولاتشان پیدا کرده اند . و این امر اصلا، چندان تعجب بر انگیز نیست . تقدم مردم در انتخاب ابتذال آنور آبی ها به ابتذال به ظاهر هنرمندان کنونی بیانگر این نکته است که سقوط کار را به جایی می رساند که مردم ناگزیر به انتخاب بین بد از بدتر شده اند و وای بر آنوقت که بگندد نمک . نفوذی ها اینجا هم وظیفه خودشان را خوب انجام داده اند و باز هم هنرمندان حقیقی خواب آلود دنبال قافله رفته می گردند .
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      19 2
      اگر در مقابل این غربزده ها و مزدوران اجنبی وا بدیم کار به ازدواج! با محارم و حیوانات و اشیا و همجنسگرایی هم خواهد کشید.
    • DE ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      12 4
      خدا امام خمینی ق فرستاد و ظلم و فساد و بی بندوباری را ۴۰ سال پیش از بین برد و خاتمی و روحانی با لباس روحانیت و به اسم اصلاحات دوباره ترویج کردند اگر عمدی بود خدا از سر تغصیراتشان نگذره
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    11 3
    ما باید روی فرهنگ جهاد از دید تشیع کار کنیم و این ربطی به سختگیری مذهبی ندارد
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    30 34
    برو عامو داریم از گشنگی میمیریم بذارین مردم شاد باشن نکنه میترسین از شادی مردم ؟؟؟؟ شما هنوز گیر اینی که با پای چپ یا راست برم توالت اونوقت زنی که تا کمر رفته توی سطل آشغال رو میبینی به جاییتون بر نمیخوره ؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی جالبه...
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      21 6
      تو برو برای اونیکه تا کمر رفته تو سطل اشغال برقص مادرتم ببر براش بخونه خواهی دید که شاد نمیشه حالا یه سکه طلا بهش بده ببین بال در میاره
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      11 8
      دقیقا
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      22 9
      واقعا چرا شادی شما همیشه مساوی گناه است؟ یعنی هیچ چیزی غیر از گناه و فسق و فجور شما را شاد نمی کند؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      12 7
      واقعا خیلی جالبه .... یک آلبانی نشین یا آلبانی نشین صفت یک نظر چرتی میده؛ لشکر مریم قجرعضدانلو ابریشمچی رجوی سریع پشتش میان مثبت میدهند .... آن مثبت دهنده ها مفلوک ترند
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      11 6
      اگر میبینی کسی تا کمر در سطل اشغال خم شده، باز هم مقصر تویی که به ول انگاری و اشرافیگری رای دادی!! وقتی تمام دغدغه ات مانتو جلو باز شد، نتیجه این میشه!!
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      10 6
      فحشا گرسنگیت رو رفع میکنه ؟ اونقدر برجام برجام کردید که فکرتون هم جام کرده
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      6 4
      هم سطل آشغال و هم آشغال غنا هر دوش مال خودتونه و زنها رو با هر دو نابود کردید
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      10 5
      مسئله اقتصاد سر جای خودش. حجاب و حیا هم سر جای خودش، اتفاقا نگاه به انتخاب های گذشته و فساد های گذشته نشان داده اون دسته از افرادی که زیاد روی بی حجابی و حجاب آزاد تکیه کرده اند در اقتصاد حرفی برای گفتن ندارند و اکثرا اهل فساد اقتصادی بودند از این جهت با دست گذاشتن روی امیال جنسی جوانان سعی کردند حواس مردم رو از بحث اقتصاد و فسادهای اقازاده هاشون پرت و به سمت همین مسائل بی بند و باری بکشانند. با بررسی جنگ های صلیبی به نظر بنده خیلی راحت میشه نتیجه گرفت ترویج اباحه گری و بی بند و باری مقدمه فساد اقتصادی و بی کفایتی های اقتصادی و سیاسی و نظامی خواهد بود.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      5 5
      مشکل شما اینه که فکر میکنین با آلبانی نشین و دار و دسته مریم جوی گفتن به مخالفینتون میتونید هنوز دور و بریهاتون رو حفظ کنید. این 28 میلیون رو هم دارید از دست میدید.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      5 2
      اونی که تا کمر رفته سطل آشغال دردش رقص نیست،فقره، نیاز به درآمد داره، نه ساز و آواز
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      6 2
      برو عامووووو من نه آلبانی نشینم نه طرفدار مریم رجوی ولی شما پیرو اونید چون اونم تندرو بود مثل شما من ایرانیم و از تندروی بیزار ترکیه هم اقتصاد نداره ولی یادگرفته هر سنی یه اقتضایی داره تویی که به من تهمت میزنی و دم از دین و دنیا میزنی مطمئنم باغچه خودت از همه کرمو تره خدا همه امونو به راه راستین هدایت کنه .... اول منو بعد تویی که تا نظر مخالفت هست با تهمت و افترا بی ابرویی می کنی
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      4 1
      عرضه برطرف کردم مسایل اقتصادی رو که ندارین حداقل شادی در حد عرف رو نمیتونی بگیری از مردم
  • US ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    7 13
    حالا یه کار خوب کردن تو بیا بهش گیر بدع
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      3 6
      وقتی بدی رو برات خوب جلوه دادن بعدش دیگه میخای چیکار کنی ؟ مطابق میل و هوا و هوس بودن یعنی خوب ؟ رشته هیولایی هوس چی برای اربابای مفسدان گذاشته که شما طالبشی ؟
  • اسی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 6
    ای بابا حالا همه مشکلات فرهنگی حل شد فقط مونده تک خوانی زنان ؟؟ بنظرم اگر واقعا دلسوز مشکلات فرهنگی هستیم باید اولویت بندی کنیم ریشه مشکلات فرهنگی مشکلات اقتصادی و اجتماعی هست مشکلات اقتصادی که حل نشدنیه اما در حوزه اجتماع مهمترین عوامل فساد و بی بندی باری اعتیاد و طلاق هست که به فحشا و فرار دختران و تن فروشی و هزار فسق و فجور دیگه ختم میشه بنظرم هر وقت اینها حل شد میتونیم ادعا کنیم که دیگه اولویتی نداریم و حالا میخواهیم به موضوع آزادیهای نامشروع مثل تک خوانی زنان گیر بدیم
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      2 0
      امثال شما بزرگترین معضل فرهنگی ایران هستند. کسانی که همواره از هر کار مثبتی جلوگیری می کنند به بهانه اینکه کارهای مهمتری هست. خیر. همینکه که گتاه علنی شد دیگر در همه زمینه ها علنی می شود. همین تک خوانی یعنی ریختن قبح نمایش زنان یعنی افزایش تن فروشی زنان دیگر
  • رضا IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    11 2
    اصلاح طلبان غربزده طلبکار هم هستند و به آزاد سازی حنجره های شیطانی افتخار هم می کنند.
  • GB ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    9 10
    سال هاست با سلیقه مردم و نگاه فرهنگی مردم جنگیدید آخرش هم شکست خوردید!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      4 2
      سلیقه مردم ؟! این مردم نبودند که انقلاب کردن ؟ شر گروهکهای گوناگون رو رفع کردن ؟ ۸ سال جنگ تحمیلی توام با تحریم رو با عزت تبدیل به ارتقای دفاعی و استقلال اون کردن ؟ با بی حیایی بدست آمد ؟
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 1
      سلیقه مردم فحشا و زنازادگی و فساده؟ یا اینها کار عمال شیطان و چند درصد شکم چران و بیدرد و بیغیرته؟ که تحمیل میکنند به جامعه؟
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    اخوت فساد مالی و فرهنگی چه خوب عیان شد
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 0
    بدترین جنایتها گرو گرفتن نیازهای غریزی و انحراف اونها برای صندلی چار روزه
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    کاش جوونهایی که حیثیت و هویتشون پایمال شده به خودشون بیان و شکایتی دسته جمعی علیه همه کلان دروغگویان کلاش سیاسی طرح و دنبال کنند و تا نتیجه از پا نایستند
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 1
    اقتصاد که درست نکردند ولی خوب اعتقادات ، غیرت ، حیا ، صفا ، مردانگی و ... را قلع و قمع کردن !
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    وقتی یک دولت عرضه مدیریت اقتصادی نداشته باشد مجبور است برای فرار از وضع موجود با دور زدن اجرای قانون، ژست مردم فریب آزادی اجتماعی بگیرد
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 2
    خشک و تر رو نباید با هم سوزاند همونطور که یک مرجع چهل سال درس میخواند که مرجع بشه یک موسیقی دان مثل استاد پایور یا شهناز یا کسایی و ...هم صدها سال طول میکشه تکرار بشه نباید به واسطه یک افیونی زپرتی گند بزنید به هنر اصلی و دارای علم و شعور
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      3 2
      چرا اکثریت این هنرمندها از همین نوع و قماش هستند؟
  • علی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 3
    از این دولت شیخ حسن کذاب بی دین و ناموس انتظاری بیشتر از این نیست
  • فرشید IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 1
    من از طرفداران سرسخت رهبریم و خیلیم انقلابی..ولی حالم بهم میخوره از کسایی که تا نظر مخالف میشنون سریع میگن اینا البانی نشینن!!!این ینی جهل این ینی کم سوادی..واقعا متاسفم واسه کسایی که خودشونو انقلابی میدونن ولی به این راحتی به همه تهمت میزنن..با این طرز حرف زدن حتی یه نفرم نمیتونین جذب خودتون کنین
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    وقتی مدیر دولت عرضه مدیریت اقتصادی نداشته باشد مجبور است برای جبران وضع موجود، در اجرای قوانین اجتماعی سهل انگاری کند و این می‌شود بد از بدتر
  • حامد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    لطفا این‌قدر از رهبری مایه نگذارید وقتی توجهی به نظرات‌شون ندارید
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 6
    واقعا خاک بر سرتون با این دغدغه هاتون
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 1
    در حوزه فرهنگ خیانتها و فسادها و دشمنی‌های بی حد و حسابی بطور زیرزمینی و زیرکانه صورت میگیره که شما اونها رو ندید گرفتید و حالا همه رو تقلیل دادید به یک کنسرت و صدای زن!؟ این مسئله که طبق قانون قابل پیگیری است! ولی خبر ندارید بطور مستقیم از انگلیس در چه موارد از حوزه‌های فرهنگی تصمیم گیری و دخالت میشه یا صرف نمیکنه خبردار بشید؟ من به چشم دیدم که پیشنهاد انتخاب و ترجمه کتاب از انگلیس می‌آمد. اما به واقع اینها که مهم نیست، فقط ظاهر حفظ بشه، همه چیز حله!! علی برکت الله
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      می دانی چرا فقرا صورت را با سیلی سرخ می کنند؟ چون می دانند آبرو و حفظ ظاهر از شکم مهمتر است. آخر کتاب را چند نفر می خوانند؟ مگر ایرا چقدر سرانه مطالعه دارد؟ اما رفتارهای الگو سازی و مد سازی و گناه به سرعت علنی می شود. هر گردی گردو نیست اما هر گردویی گرد هست.
  • مهدی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    همه ی دوسداران انقلاب باید برای عرصه ی فرهنگی کاری بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس