کد خبر 1238543
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
مصرف آب ۲۰ درصد شهروندان تهرانی بالاست/ ۳۰۰ شهر کشور در وضعیت تنش آبی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: مصرف آب ۲۰ درصد از شهروندان تهرانی بالاست به‌همین خاطر شهر تهران در زمره شهرهای پر مصرف آب قرار گرفته است.

به‌ گزارش مشرق به نقل از پاون، قاسم تقی‌زاده خامسی در خصوص وضعیت تنش آبی و کم آبی اظهار کرد: منظور از تنش آبی، قطعی آب نیست، ما وقتی از تنش آبی حرف می‌زنیم یعنی چنانچه مصرف در مقابل تامین آب  افزایش پیدا کند، آب دچار افت فشار می‌شود.

به‌گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران، در حال حاضر ۳۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر کشور در وضعیت تنش آبی (نقطه سر به سر) قرار گرفته‌اند.

وی ظرفیت مخازن آب سدهای کشور را حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرده و گفت: ظرفیت مخازن پشت سدهای کشور درمقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است.

تقی‌زاده خامسی در ادامه از مصرف کنندگان آب در بخش خانگی، رستوران‌ها و غیره دعوت کرد برای گذر از تنش آبی طی تابستان امسال در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به ضرورت اصلاح شبکه‌های فرسوده آب، تصریح کرد: امسال برای اولین بار در کشور اعتبارات خوبی از محل تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش آب پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    این عمو هم که شلنگ آب را برداشته و خیابان را با آب و صابون میشوره اونهم با آب شرب.
  • امت بیدار IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    آب منطقه خلیل آباد تبریز از دیروز یکشنبه ۶ تیر قطع شده و همچنان قطعی آب تا ساعت ۲۳:۱۲ امروز روز دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد. و آنچه که در این میان ناراحت کننده است هیچ مقامی برای این قطعی پاسخگو نیست. و نگران کننده تر اینکه مشخص نیست این مشکل تا کی ادامه خواهد داشت.
  • امت بیدار IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ساعت 5:26 صبح روز سه شنبه 8 تیر 1400 آب منطقه خلیل آباد تبریز و انتهای خیابان انقلاب همچنان قطع است این در حالی است که اینجا شهر است و در اطراف به شعاع چند کلیومتر نه چشمه ای وجود دارد نه رودی و... و مغازه ها هم بسته هستند تا آب معدنی تهیه شود. هیچ مقام پاسخگویی هم وجود ندارد. صل ا... علیک یا ابا عبدالله الحسین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس