لبنان|درخواست حزب‌الله برای اصلاح ساختار اقتصادی و بانکی/ سفر هیئت روسی به بیروت

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد خواستار تشکیل دولتی برای اصلاح ساختار اقتصادی و بانکی شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، حاج «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در سخنانی درباره بحران سیاسی این کشور اظهار داشت که حزب‌الله و طرفداران مقاومت مشتاق تشکیل دولتی هستند که ساختار دولت و نظام اقتصادی و بانکی را اصلاح کرده و با توانایی کامل در برابر چالش‌های کشور بایستد.

درخواست حزب‌الله برای تشکیل دولت نجات

این نماینده حزب‌الله خطاب به لبنانی‌ها گفت، شما مردم اهل راه‌حل هستید و به دنبال ایجاد مشکل نیستید. کسانی که برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند طرف‌هایی هستند که در حالیکه صف‌های اتومبیل را جلوی پمپ بنزین‌ها مشاهده می‌کنند و در حالی که داروخانه‌ها و انبارها و بیمارستان‌ها از دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران خالی شده باز هم با یکدیگر مشاجره می‌کنند و حاضر نیستند از مطالبات خود کوتاه بیایند.

بیشتر بخوانید:

بحران اقتصادی و امنیتی لبنان، عوامل و اهداف پشت پرده

وی افزود، هیچ کس انتظار ندارد دولت فرشتگان نجات در لبنان تشکیل شود و دولت آینده نیز چالش‌هایی خواهد داشت؛ اما این دولت نباید خواسته‌های ساده مردم را پیچیده کند. از طرف‌های مربوطه برای تشکیل دولت باید بپرسیم که درباره چه چیزی مشاجره می‌کنند و چرا با یکدیگر به توافق نمی‌رسند.

محمد رعد تاکید کرد، از برخی طرف‌ها می‌خواهیم تا دروغ گفتن به لبنانی‌ها را با این مضمون که می‌گویند تنها مشکل و مانع تشکیل دولت اختلاف در نامگذاری دو وزیر است تمام کنند. در این میان کسانی وجود دارند که نمی‌خواهند تشکیل دولت بدهند و محافل سیاسی این طرف‌ها را می شناسند. این افراد به دنبال این هستند که در این مرحله جنگ انتخابات پارلمانی را آغاز کنند، در حالی که می‌دانند حدود ۱۰ ماه تا زمان برگزاری این انتخابات باقی مانده است.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد، به نظر می‌رسد که این افراد مشکلی با گرسنگی مردم و ورشکستگی کشور و تحقیر لبنان در برابر جامعه جهانی ندارند و درحالی که مدعی تلاش برای تشکیل دولت هستند برای انتخابات پارلمانی برنامه‌ریزی می‌کنند.

محمد رعد تاکید کرد که میثاق‌های ریاست جمهوری می‌روند و نمایندگان و اعضای پارلمان نیز رفتنی هستند؛ اما ملت و فرزندان لبنان باقی می‌مانند. بنابراین مقامات باید در این مرحله به کشور اهمیت بدهند و برای تشکیل دولت عجله کنند، زیرا دولت و تشکیل آن دروازه رسیدگی به مشکلات و بحران‌هاست.

وی اظهار داشت، اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که برای مقابله با آن‌ها به یک دولت قدرتمند نیاز داریم . اگر قدرت و مرکزیت کشور تضعیف شود هرج و مرج ایجاد شده و گروه‌های مافیا قدرت بیشتری نسبت به مسئولان پیدا می‌کنند و در این شرایط فساد و غارتگری نیز بیشتر می‌شود.

نماینده حزب‌الله در پایان تاکید کرد که ما به دلیل این همه بحران‌های پیچیده که در کشور وجود دارد بسیار متاسف و ناراحتیم و از همه شما می‌خواهیم برای تشکیل دولتی که دروازه ورود به برگزاری انتخابات پارلمانی است تلاش کنید و بدانید که اگر دولت اکنون تشکیل نشود هیچ کس نمی‌تواند تشکیل آن را در مرحله آینده تضمین کند.

تشکیل دولت در دوره کوتاه منتفی است

از سوی دیگر منابع وابسته به کاخ ریاست جمهوری لبنان اخباری که درباره احتمال توافق برای تشکیل دولت در روزهای آینده بعد از دیدار «سعد حریری» نخست وزیر مکلف پس از بازگشت از خارج با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان منتشر شده را تکذیب کردند.

این منابع اشاره کردند که طرف‌های مربوطه برای تشکیل دولت به سرانجام رسیدن این پرونده در دوره کوتاه را منتفی می‌دانند، این در حالی است که کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد اما طرف‌های مربوطه در تلاش برای شکست دادن یکدیگر هستند.

منابع آگاه گزارش دادند که احتمالا سعد حریری طی ساعات آینده از پاریس و آنکارا برمی‌گردد ؛ اما هیچ فرقی هم ندارد چرا که همان مواضع قبلی خود را تکرار خواهد کرد. در واقع حریری قبل از برگزاری جلسه با «نبیه بری» رئیس پارلمان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و بارها تاکید کرده که ابتکار عمل هنوز در دست رئیس پارلمان است.

سفر هیئت روسی به لبنان

منابع لبنانی همچنین گزارش دادند که امروز یک هیئت روسی برای ارائه پیشنهاداتی درباره پرونده برق و نفت و بنادر بیروت و طرابلس به لبنان سفر می‌کند.

 بُزدزدی صهیونیست‌ها در مرز با لبنان

منابع لبنانی همچنین در یک زمینه دیگر اعلام کردند که عناصر دشمن صهیونیستی روز گذشته بعد از این که نتوانستند«حسن زهره» چوپان لبنانی را بازداشت کنند ۳۵۰ راس بز را در منطقه «الشحل» در شبعا دزدیدند.

اوایل ژانویه سال جاری میلادی نظامیان صهیونیست حسن زهره، چوپان لبنانی را به اتهام عبور عامدانه از مرزها ربوده و بازداشت کردند. به دنبال آن لبنان علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شکایت کرد و این چوپان لبنانی پس از ۳ روز آزاد شد.

این نخستین بار نیست که صهیونیست‌ها با تجاوز به مرزهای لبنان معیشت مردم این مناطق را هدف می‌گیرند.

چند ماه قبل نیز نظامیان رژیم صهیونیستی با تجاوز به مرزهای لبنان ۷ راس گاو فربه را در نزدیکی رودخانه «الوزانی» واقع در جنوب لبنان به سرقت بردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس