چند نکته درباره رهبر معظم انقلاب و واکسن ایرانی

روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی واکسن کوو برکت را تزریق کردند. ایشان تاکید داشتند که صبر می‌کنند تا واکسن ایرانی به نتیجه برسد. ایشان هنگام دریافت واکسن فرمودند؛ منتظر واکسن ملی ماندم.

به گزارش مشرق، محمد صفری روزنامه نگار یادداشتی درباره واکسن زدن رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

با اقتدار نشسته است، دستش را مقتدرانه بر روی زانو گذاشته و در اختیار پزشکان قرار داده است، در چشمانش امید و خرسندی موج می‌زند و با افتخار واکسن ایرانی را تزریق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چرا رهبر انقلاب واکسن ایرانی زدند؟

واکسن کرونا این روزها یکی از مولفه‌های قدرت و فخر فروشی در جهان تبدیل شده است هر کشوری که در این زمینه پیشرفت کرده است خود را پیروز این میدان و برتر از دیگران می‌داند و از این شرایط یک آپارتاید واکسن ایجاد شده است، اما تاکنون کدام کشورها توانسته اند واکسن کرونا را تولید کنند و علاوه بر مردم، سران و رهبران آن‌ها واکسن تولیدی خود را تزریق کرده اند؟

تاکنون ۶ کشور در جهان به فناوری ساخت واکسن ویروس کرونا دست یافته اند، چین، روسیه، آمریکا، انگلیس، آلمان و ایران.

اما چه واکسنی به سران و رهبران کشورهای تولید کننده واکسن کرونا تزریق شده است؟

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا واکسن مشترک شرکت‌های آمریکایی «فایزر» و آلمانی «بیون‌تک» را تزریق کرد.

در واقع بایدن واکسن انحصاری آمریکا را تزریق نکرده بلکه از یک واکسن مشترک استفاده کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واکسن اسپوتنیک وی که ساخت روسیه است دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

زبان بدن رهبر انقلاب در زمان واکسیناسیون

مرکل صدر اعظم آلمان واکسن آسترازنکا را تزریق کرده است، این واکسن ساخت مشترک دانشگاه آکسفورد و شرکت انگلستانی-سوئدی آسترازنکا است.

مرکل نیز واکسن ساخت کشور خود را دریافت نکرده است.

ملکه انگلیس نیز واکسن زده است، اما مشخص نشده که کدام یک از واکسن‌ها به او تزریق شده است. پنهان نگه داشتن نوع واکسنی که به ملکه تزریق شده شائبه ایجاد کرده است.

در این میان ایران که تحت تحریم‌های اقتصادی است و حتی خرید واکسن نیز در تحریم است، توانست واکسن تولید داخل خود را به ثبت برساند.

جمهوری اسلامی ایران از زمان بروز ویروس کرونا تاکنون بر روی ساخت واکسن سرمایه گذاری کرد چرا که هم می‌دانست کشورهای پیشرفته بی رحم‌تر از آن هستند که واکسن در اختیارش قرار دهند و هم نمی‌توان به محصولی که به ایران صادر می‌شود اعتماد کرد.

پس از مدت‌ها کار بر روی تولید واکسن کرونا در ایران، سرانجام تلاش داشمندان جوان کشور به ثمر رسید.

واکسن کوو برکت مجوز تزریق گرفت که از سوی دانشمندان کشورمان یکی از بهترین واکسن‌های تولید شده در جهان معرفی شده است که کمترین عوارض و بیشتر تأثیر را بر جلوگیری از بیماری دارد.

روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی واکسن کوو برکت را تزریق کردند. ایشان تاکید داشتند که صبر می‌کنند تا واکسن ایرانی به نتیجه برسد. ایشان هنگام دریافت واکسن فرمودند؛ برای پاسداشت افتخار ملی منتظر واکسن ایرانی ماندم.

ایران توانست با تولید واکسن کرونا خود را در باشگاه تولید کنندگان این واکسن قرار دهد همانگونه که توانسته بود به باشگاه هسته‌ای جهان نیز وارد شود.

براساس این گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز (جمعه) دُز اول واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند. این واکسن که محصول تلاش محققان و دانشمندان جوان ایرانی است به تازگی مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومی دریافت کرد و ایران به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    عشقه رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس