دریافت نوبت اول واکسن کرونا توسط رهبر انقلاب

انتظار رهبر معظم انقلاب برای تولید واکسن ایرانی و استفاده از این واکسن مانند همه مردم و در نوبت مقرر ، بازتاب فراوانی در رسانه‌های منطقه داشت که در قالب ۱۰ پیام مورد بررسی قرار گرفته است.

سرویس جهان مشرق - دریافت دوز اول واکسن ایرانی ضد کرونا «کوو ایران برکت» توسط رهبر معظم انقلاب که بنا به تاکید خود ایشان همانند همه مردم و در نوبت مقرر انجام شد، از چند جهت بازتاب فراوانی در رسانه‌های جهانی و از جمله رسانه‌های منطقه داشت.

رسانه های عربی خاورمیانه از جمله طرف‌هایی بودند که با انتشار خبر دریافت واکسن ایرانی توسط رهبر انقلاب به بررسی و تحلیل آن پرداختند. شبکه‌های تلویزیونی عربی زبان المیادین، روسیا الیوم، الایام، آسیا، النجباء، الاتجاه، المنار، العهد، القرطاس این خبر را در همان ساعت‌های اولیه پوشش دادند.

پایگاه‌های اینترنتی انصارالله، العهد، الشرق الاوسط، لبنان ۲۴، المصری الیوم، الیوم السابع، البوابه، اللواء، النشره، الشروق، النهار، الاهرام، السیاسه یمن، خبرگزاری اسپوتنیک، الاخبار لبنان، الرای العام و رادیو النور نیز این خبر را بازتاب دادند و در عنوان‌های خود به ایرانی بودن این واکسن اشاره کردند.

روایت رسانه‌های عربی از ۱۰ پیام استفاده رهبر انقلاب از واکسن ایرانی +عکس

 شبکه المیادین در این زمینه با نشر خبر مذکور تاکید کرد، امام سید علی خامنه‌ای همانطور که خودشان فرمودند، حاضر به دریافت واکسن خارجی نبودند و تا زمان رسیدن واکسن ایرانی منتظر ماندند.

این رسانه افزود، رهبر معظم انقلاب ایران معتقدند تا زمانی که امکان پیشگیری و درمان در داخل خانه وجود دارد چرا نباید از آن استفاده کرد؟ ایشان همچنین هرگز حاضر نشدند که خارج از نوبت واکسن دریافت کنند و همانند همه مردم در نوبت دریافت واکسن ماندند.

المیادین با اشاره به اینکه رهبر انقلاب با اعتماد به علم جوانان ایرانی واکسن ایرانی را دریافت کردند، تاکید کرد ایران ششمین کشور جهان و نخستین کشور خاورمیانه است که توانایی تولید واکسن ضد کرونا را دارد. همچنین اثربخشی و نتایج مثبت این واکسن موجب شده تا استفاده گسترده و داوطلبانه از واکسن ایرانی در این کشور گسترش یابد.

پایگاه خبر العهد لبنان نیز از جمله رسانه‌هایی بود که این خبر را بازتاب داده و نوشت، ایرانی‌ها در تولید داخلی واکسن ضد کرونا توانایی خود را به اثبات رساندند و امام سید علی خامنه‌ای از ابتدا اصرار داشتند واکسن ایرانی دریافت کنند. امام خامنه‌ای همچنین هرگز فکر نکردند که واکسن ضد کرونا را خارج از نوبت دریافت کنند و مانند سایر مردم و زمانی که افراد بالای ۸۰ سال این واکسن را دریافت می‌کردند، اقدام به تزریق آن کردند. این موضوع همچنین تجربه موفق ایرانی‌ها در تولید واکسن را به عنوان نخستین کشور در منطقه غرب آسیا نشان می‌دهد.

روایت رسانه‌های عربی از ۱۰ پیام استفاده رهبر انقلاب از واکسن ایرانی +عکس

گزارشگر شبکه المنار نیز با انتشار تصاویر ویدئویی از دریافت واکسن ایرانی ضد کرونا اعلام کرد که امام سید علی خامنه‌ای واکسن تولید داخلی این کشور که به دست جوانان ایرانی به مرحله تولید رسیده را دریافت کرد. این امر شایستگی ایرانی‌ها در ارائه واکسن داخلی را نشان می‌دهد و این کشور را در جهان و در منطقه به ترتیب در رتبه اول و ششم کشورهایی که موفق به تولید واکسن ضد کرونا شده‌اند قرار داد.

گزارشگر المنار همچنین با تاکید بر توانمندی ایرانی‌ها در زمینه علمی و تولید واکسن ضد کرونا اظهار داشت که این موفقیت نتیجه تلاش‌های جوانان ایرانی است.

روزنامه لبنانی الاخبار نیز یکی از سرفصل‌های اخبارمهم خود را به انتشار خبر دریافت واکسن ایرانی ضد کرونا توسط رهبر انقلاب اختصاص داده و نوشت، این امر موفقیت دانشمندان ایرانی در رسیدن به فناوری تولید واکسن ضد کرونا را نشان می دهد.

علاوه بر رسانه‌های وابسته به مقاومت در منطقه، رسانه‌های مستقل و حتی معارض عرب زبان نیز از بازتاب خبر دریافت واکسن ایرانی ضد کرونا توسط رهبر انقلاب بازنماندند. در همین راستا پایگاه خبری عربی ۲۱ گزارش داد که رهبر انقلاب ایران واکسن تولید داخل این کشور را دریافت کرد.

عربی ۲۱ در ادامه با اشاره به اینکه ایران در جمع کشورهای جهان که موفق به تولید واکش ضدکرونا شده‌اند قرار گرفته است، اعلام کرد، ایرانی‌ها درحال تزریق دوز دوم واکسن ایرانی به مردم خود هستند. در شرایطی که ایران تحت محاصره و تحریم‌های شدید ایالات متحده در زمینه‌های مختلف قرار دارد، تلاش می‌کند تا واکش ضد کرونا ۸۳ میلیون جمعیت خود را در داخل تولید کند.

این رسانه تاکید کرد که رهبر انقلاب ایران، از ابتدای ۲۰۲۱ ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی به داخل ایران را ممنوع اعلام کرده و هشدار داد که این واکسن‌ها می‌توانند کشور را آلوده کنند. همچنین اغلب ایرانی‌های واجد شرایط دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و متخصصان این کشور درحال آزمایش روی ۴ نوع واکسن هستند تا به تولید انبوه برسانند.

روایت رسانه‌های عربی از ۱۰ پیام استفاده رهبر انقلاب از واکسن ایرانی +عکس

پایگاه تحلیلی-خبری العصرالدولیه نیز با ارائه یک گزارش تحلیلی از دریافت واکسن ضد کرونای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب ۱۰  دلیل برای اینکه ایشان واکسن ایرانی دریافت کردند و نیز پیام‌های این اقدام را به این شکل مورد بررسی قرار داد:

-اینکه امام سید علی خامنه‌ای منتظر تولید واکسن ایرانی ماند بیانگر اعتماد ایشان به علم جوانان ایرانی است.

-دریافت واکس ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب این پیام را به همه جهانیان مخابره می‌کند که ایران به سنگ‌بنای علم و فناوری لازم جهت خودکفایی در زمینه پزشکی رسیده است. همچنین اقدام مذکور رهبر انقلاب این پیام را به استکبار جهانی می‌رساند که زمان انحصار علم و فناوری توسط کشورهای بزرگ و استعمار گر به پایان رسیده و ایران در شرایط دشوار محاصره ناعادلانه غرب با استقلال کامل قادر به واکسینه کردن ملت خود است.

- اقدام امام خامنه‌ای در دریافت واکسن ایرانی پیامی به همه ملت این کشور است که به علم و فناوری جوانان کشور خود اعتماد کنند.

-اینکه رهبر بزرگ ایران در نهایت اعتماد و آرامش از واکسن تولید داخل استفاده می‌کنند مردم این کشور را به دریافت واکسن ایرانی تشویق می‌کند.

- این اقدام رهبر معظم انقلاب نشانه عشق به میهن و ملت است که با اعتماد به جوانان و دانشمندان ایرانی برای دریافت واکسن تولید داخل داوطلب شدند.

روایت رسانه‌های عربی از ۱۰ پیام استفاده رهبر انقلاب از واکسن ایرانی +عکس

-اقدامی که امام خامنه‌ای انجام داد موضوعی است که هیچ یک از رهبران جهان در کشورهای مختلف جرات انجام آن را نداشتند.

- این امر بیانگر معتبر بودن واکسن ایرانی است.

- استفاده رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی ایران از واکسن ایرانی انگیزه بزرگی برای کشورهای جهان جهت اعتماد به فناوری و واکسن ایرانی است تا هنگام واردکردن این واکسن‌ها هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

- کشورهای مختلف می‌توانند با اطمینان خاطر واکسن ایرانی را که خطر و هزینه کمتری نسبت به سایر واکسن ها دارد دریافت کنند.

-در زمانی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها تلاش می‌کنند با صادر کردن واکسن‌های نامعتبر و خطرناک به سایر کشورهای جهان، ملت‌ها و به ویژه مسلمانان را در معرض خطر قرار دهند، واکسن ایرانی به امید خداوند سهم بالایی در خنثی کردن این توطئه‌ها خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    فدای رهبر عزیز و پدر مهربان
    • محمد IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      56 8
      دقت کردین امام یا رهبر شیعیان می تونه حرکتهای عظیم اجتماعی ایجاد کنه؟ مثل اریعین یا انقلاب مردم ایران، یا نبرد یا داعش یا قیام یمن و....... راستی این قابلیت فقط در شیعیان هست!.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      71 12
      من تقریبا هرشب بعد از نماز عشا از خدا می خوام که از عمر من کم کنه و بر عمر ارزشمند آقای خامنه ای اضافه کنه تا ظهور دولت یار ان شاءالله
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      29 6
      من در تمام نمازها اگر قابل باشم برای ایشان دعا می کنم. وجود ایشان نعمتی هست که خیلی از ایرانیها قدرش را نمی دانند
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    سیاست مدار و خبره .باهوش . با صلابت
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    181 7
    بیهوده نیست که من دلداده این امامم . #جانم_فدای_سید_علی_خامنه ای
  • مجتبی از زنجان IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اینام از هر چیزی داستان میسازن میخوان بگن فلان و رحمان مگه اینجا هند هستش
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      31 20
      اونایی که از هر چیزی داستان می سازن حتی از محل فیلم برداری سریال نون خ احمق های درجه یکی مثل تو و رهبران نشسته در بی بی سی و سعودی و ... هستن. بسووووووز عزیزم. بسوز
    • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      9 2
      فلان وبهمان دانشمند نه فلان ورحمان
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      18 13
      شما ماستت رو بخور اگر الان یک وزیر در بورکینافاسو چنین کاری کرده بود، شماها چنان بر سر ملت خودتان میکوبیدید و داد خود تحقیری بلند میکردید که گوش فلک کر میشد
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      4 6
      اشتباه مثبت دادم
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      6 0
      فلان و بهمان صحیح است.
    • انرژی هسته ای IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      24 5
      پیشرفت کمی نیست کشوری که سالهای سال تحریم بوده و در حتی یک زمانی دکتر هم از هند وارد می کرده حالا تونسته واکسن کرونا بسازه چرا برجسته نکنیم این پیشرفت رو
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      6 4
      فلان و بهمان، نه رحمان، :))))))))))
    • جوادی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      18 5
      مگه هند چی داره که ایرانیا ندارند ؟ به استثنای جمعیت ملیاردی و بمب اتم ؟ بجاش ما رهبری داریم که به اندازه چند تا هند قدرت مدیریت و روحیه خود باوری اسلامی دارد و ما هم همه سربازش هستیم و در برابر هندو پرستان تا پای جان خواهیم ایستاد
    • شیرازی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      7 10
      اگر اینجا هند بود تو و اجدادت پرستیده میشدید
    • moslem IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 8
      ازنظر من شما فقط یک احمق هستی که مثل گاومیتونی تاییدکنی حرفای دیگران رو والا ازنعمت عقل و تفکر محرومی تو و هم عقیده هایت یک طعمه هستید که بعداز اتمام کارباشما مثل یک تیکه آشغال پرتتون میکنن تو سطل......
  • DE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    32 6
    ماشاالله به اُبهت حضرت آقا .
  • محمد علی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    27 11
    جانمان فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    9 1
    غرب آسیا درسته نه خاورمیانه وقتی غرب رو مرکز عالم می دونند اینجا یعنی غرب آسیا میشه خاورمیانه
  • محسن ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    15 7
    بنده اگر کاره ای بودم، زیباترین و خوش چهره ترین پرسنل بهداشتی را برای انجام این تزریق انتخاب می کردم تا زیباییِ این تصویر تاریخی کاملتر شود.
    • مهدی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      19 10
      زیبایی ونورانیت خود آقا کافیه.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      7 4
      یعنی چه مرد به اون نازنینی و مومنی تزریق کرده خیلی هم عالی بود نکنه برا مرجع تقلید تشیع و امام امت میخواستی یه خانم جوان بیاری برای تزریق واکسن !!!!!
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      6 6
      زيبايي ظاهري هيچ اهميتي نداره! ضمنا اون دو نفر خيلي هم خوش چهره هستند!
    • نیما IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      تمام چهره شون رو ماسک گرفته چیزی پیدا نیست که بگی زیبا نیستند.
  • خسرو GB ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    27 5
    فدایت شوم با این عمل تمام واکسنهای ایرانی معتبر ترین واکسنهای جهان خواهند شد پس دانشمندان قدر این موقعیت را بدانند
  • سید علی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    25 15
    درود بر رهبر عزیز تر از جان
  • حسین مهدوی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    10 10
    واکس حلال اکنون که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (دام ظله العالی) اعتبار واکسن کوو ایران برکت، یا همان اولین واکسن ایرانی برای مقابله با کرونا را - که من آن را "واکسن حلال" نامیده ام و در اولین فرصت خودم و خانواده ام از آن استفاده خواهیم کرد - مورد تأیید قرار داده اند، پیشنهاد می کنم که به همه مسلمانان هم پیشنهاد شود که به جای انواع واکسن های مشکوک غربی، از "واکسن حلال" استفاده کنند.
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    14 6
    درود بر رهبر بزرگ امام خامنه ای
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    10 6
    جانم فدای رهبرم
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    19 4
    الحمدالله
  • شاداب IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    19 6
    بر غم مدعياني كه منع عشق كنند جمال چهره تو حجت موجه ماست جانم فداي رهبر
  • احمد IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    12 3
    عالی بود
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    15 14
    باورمان شد
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      11 8
      آخی بیسواد باور کردن یا باور نکردن تو چه ارزشی داره؟
    • نیما IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      2 6
      بنده خدا چیزی نگفته که.!!!
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      5 6
      نمیخواد باور کنی فقط بسوززززز
  • کمالی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    18 10
    اگر مسئولین شیفته غرب هم کمی مشابه رهبر عمل می کردند، کشور این همه مشکلات نداشت.
    • مهدی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      10 5
      کاش فقط شیفته بودند ، مرعوب غرب هستند.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    16 4
    خدا حفظت کنه رهبرم
  • مهدی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    14 5
    واقعاً آقایی برارنده شماست
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    9 11
    اینهمه پیشرفت، اما رشد اقتصادی متوسط ۱۵ سال اخیر، صفر، رشد صنعتی منفی. دست از تبلیغ بردارید.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      واقعاً، تو همه زمینه‌ها تو اخبار اولیم، ولی تو عمل روز به روز عقب‌تر
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    9 16
    تو آلبانی فقط نان مزدوری تان از اسرائیل جنایتکار را بخورید و هی چرند بنویسید. از این همه رذالت و وطن فروشی و ابزار دست دشمن بودن احساس شرم نمی کنید.
  • عاصمی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 10
    سلام این است نتیجه اعتماد به جوانان جانم فدای رهبری که به عمل اعتماد به دانشمندان ایرانی نشان می دهد نه به حرف
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    8 9
    جانم فدای رهبرم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 2
    مشرق جان این خبر رو زود از اخبار روز سایت بردی کاش کمی بیشتر میماند.
  • فاطمی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    6 3
    به لطف خداوند علیم و همت جوانان این سرزمین همیشه پرچم ایران عزیز بالاست./. یا علی
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    8 6
    درودخدا برنخبگان ودانشمندان ایران عزیز که مایه افتخارهستند ای کاش مامردم هم نسبت به مصرف جنس ایرانی بیشترتعصب داشتم وسازنده هم بیشتردرکارش مثل سازندگان واکسن صداقت بکارببرندتااعتمادمردم بیشترجلب شود پاینده باد ایران عزیزمان وناخدای بی همتای ان سید علی وکور شورهرانکس که پیشرفت وترقی ایران رانمیخواهد... الهی امین
  • محسن سرحدی ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 13
    آقا جان دنیا فدای شما انشاالله سایه شما روی سر ما مستدام باشه .من خودم خاک پای مقام معظم هستم ... بخدا نمیدونم چرا اشکام میریزه ... لعنت خدا بر کسانی که آقا رو دوست نداشته باشن ... آقا جان آرزوی من اینه که شما رو از نزدیک زیارت کنم
  • سعید IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 11
    خدا حفظش کنه یه دونه عشق رو
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    6 4
    جانم فدای رهبر
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 4
    درد و بلای آقا بجانم
  • حمید IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 4
    فدات بشم اقا
  • ایرانی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 2
    درد وبلای رهبر بخوره تو سر بدخواهان ایشان
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 7
    واکسن ایرانی بهترینه. ایران باید بهترین باشه و بدرخشه. خودکم بینها ی الکی ملی گرا! برین سرمشق بنویسین. ایرانی می تواند و سرامد است!!!!!!
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    خیلی مونده تا خیلی ها بفهمند عشقی که این آقا در دلهای بسیاری از آحاد جامعه دارد و بُروز نمی دن تا به روزش، عشقی الهی و شعله ور است که اگر با دستوری این عشقها را آزاد کنند هر عشقی به اندازه یک بمب اتم عمل خواهد کرد بد خواهان هرگز این را درک نخواهند کرد و بدون تردید در هیچ جامعه ای اینگونه عشق رهبر در دل مردمش موج نمیزنه
  • امیر IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 1
    ما آسوده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست
  • سید حبیب IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 1
    رسانه های داخلی مدعی انقلابی لطفا از رسانه های عرب زبان عزیز یاد بگیرید که چطور شأن و جایگاه امام خامنه ای رو میدونن و هرجا خواستن اسمی از ایشان ببرند با خطاب امام خامنه ای بود متاسفانه رسانه های انقلابی و مدعی انقلابی هیچ فهمی از این موضوع ندارند نمیدونن کلمه امام بار معنایی داره و همه جهان اسلام رو حول یک محور یعنی امام قرار میده و این اتحاد و حول یک محور قرار گرفتن استکبار رو نابود خواهد کرد و همین مقدمه ی خواهدبودبرای پذیرش امام اصلی یعنی حضرت حجت عج جانم فدای رهبر عزیزم امام خامنه ای عزییییییییییییییییززززززززززززز که چطور به ایران واسلام عزت داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس