کد خبر 1236621
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
رزمناو انگلیسی

رسانه‌های خبری در زمینه حادثه بین ناوهای جنگی انگلیس و روسیه گزارش کردند که کشتی انگلیسی به طورعمدی وارد قلمروی دریایی شبه جزیره کریمه شد.

 به گزارش مشرق، به دنبال نقض حادثه بعد از ظهر چهارشنبه در شبه جزیره کریمه، خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی تایید کردند که در این حادثه ناو انگلیسی حریم دریایی روسیه در شبه جزیره کریمه را نقض کرد.

خبرنگار شبکه خبری «راشاتودی» در توییتی به نقل از خبرنگار شبکه خبری «بی‌بی‌سی» مستقر در رزمناو «اچ ام اس دیفندر» نوشت که این کشتی به طور عمدی  وارد آب‌های شبه جزیره کریمه شد.

خبرنگار بی‌بی‌سی تایید کرده که به دنبال این ماجرا  بود که جنگنده‌های روسیه مزاحم رزمناو انگلیس شدند.

خبرنگار راشاتودی نوشت که با توجه به گزارش‌های خبرنگار بی‌بی‌سی، بیانیه وزارت دفاع انگلیس در خصوص این ماجرا دروغ است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در نشست خبری تصریح کرد مسکو ورود ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه در دریای سیاه را اقدامی تحریک‌آمیز می‌داند و قصد دارد سفیر انگلیس را احضار کند.

زاخارووا گفت: «وزارت دفاع کشور در خصوص اقدام خطرناک ناوشکن نیروی دریایی انگلیس در دریای سیاه بررسی‌های لازم را انجام داده است. مایلم این را اضافه کنم که ما این اتفاق را یک اقدام تحریک‌آمیز آشکار از سوی انگلیس می‌دانیم که مغایر با قوانین روسیه و قوانین بین‌المللی است. این را هم به اطلاع می‌رسانم که سفیر انگلیس به وزارت خارجه‌مان احضار خواهد شد.»

رسانه‌های بین‌المللی ساعاتی قبل‌تر گزارش دادند یک ناو روسیه‌ای برای بیرون راندن یک فروند ناوشکن انگلیسی از آب‌های سرزمینی روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه مجبور به شلیک اخطار شده است.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرده است که کاردار نظامی انگلیس در مسکو را برای اعتراض به مانور ناوشکن انگلیسی احضار کرده است.

بعد از جنگ سرد این نخستین بار است که روسیه برای جلوگیری از پیشروی یک کشتی جنگی ناتو گلوله جنگی شلیک می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس