ورود یک ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه

نخست وزیر انگلیس گفت: ناوشکن ما در آب‌های بین المللی به صورت قانونی عمل کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز گفت: ناوشکن  اچ ام اس دفندر «HMS Defender» که روز چهارشنبه وارد آب‌های بین المللی شد، به طور قانونی عمل می‌کند.

نخست وزیر انگلیس به رسانه‌ها اعلام کرد: «من فکر می‌کنم استفاده از آب‌های بین المللی کاملا قانونی بود. نکته مهم آن است که ما الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم».

بیشتر بخوانید:

ناوشکن انگلیسی با شلیک اخطار روسیه از آب‌های کریمه دور شد

سرگئی ریابکوف، معاون  وزارت خارجه روسیه  در این باره گفت: ورود ناوشکن انگلیسی به دریای سیاه، اقدامات  روسیه و ناتو را زیر سوال می‌برد. او همچنین هشدار داد: هر کشوری که تحرکاتی شبیه ورود ناوشکن انگلیسی در آب های سرزمینی ما انجام دهد باید منتظر جواب سخت و عواقب ناگوار باشد.

مسکو در پاسخ به سوال سیاستمدار حزب کارگر انگلیس که از او خواست تا توضیح دهد که واقعا در دریای سیاه چه اتفاقی افتاده است، گفت:  پس از ورود ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به آب‌های سرزمینی روسیه، شاهد شلیک‌های هشداردهنده از سوی این ناوشکن بودیم.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ناوگان دریای سیاه و نیروهای امنیتی مرزی، ناوشکن انگلیسی را به بیرون از آبهای سرزمینی روسیه هدایت کردند.

در عین حال وزارت دفاع انگلیس گزارش روسیه درباره این حادثه را رد کرد و مدعی شد: این مناطق دریایی یک گذرگاه مسالمت آمیز هستند و هیچ شلیکی صورت نگرفته است.

روز گذشته، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نزدیک شدن ناوشکن انگلیس به مرزهای این کشور در دریای سیاه گفت: ما آنچه اتفاق افتاده را یک تحریک آشکار می‌دانیم. انگلیس مغایر با قوانین بین‌المللی و قوانین روسیه رفتار کرد. وزارت خارجه روسیه سفیر انگلیس را احضار خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    مسیر حرکت این ابله را هم بمباران کنند، شاید گوشی دستش بیاد که مطلب چیه.
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    خخخخخ روسیه خوب تحقیرتان کرد امار کشته های کرونایی امریکا بیشتر از ۷۰۰۰۰۰ هزار نفر.....
  • US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    چین و روسیه باید همکاری نظامی خود را برای جنگ احتمالی باآمریکا و اروپا افزایش دهند این جنگ به احتمال زیاد اتفاق خواهد افتاد و کشوری برنده هست که هم از لحاظ تجهیزات نظامی قدرتمند باشه هم از لحاظ نیرو و متحدان کلیدی
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    انگلیس خیلی ترسو هست برای همین با دو تا موشک دمش رو رویکولش گزاشت و در رفت تا تو باشیوارد قلمرو شیر نشی دفعه بعد خورده میشی
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    دفاع جانسون منجر به گل به خودی شد اونم از راه دریایی دوری !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس