کد خبر 1236447
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
ایمنی‌زایی ۹۳.۵درصدی واکسن برکت در فاز دوم/ ۱۲ کشور برای خرید درخواست دادند

مدیر پروژه تولید واکسن «کوو ایران برکت» گفت: در فاز دوم خون افرادی که به آن‌ها واکسن تزریق شده بود، به‌میزان ۹۳.۵درصد قدرت خنثی‌کردن ویروس کرونا را دارد.

به گزارش مشرق، حسن جلیلی، درباره واکسن «کوو ایران برکت» اظهار داشت: نتایج فاز یک این واکسن نشان داد ایمن است و نتایج فاز دوم در سنین ۱۸ تا ۷۵ سال نشان داد که سرم خون افرادی که به آن‌ها واکسن تزریق شده بود، به‌میزان ۹۳.۵ درصد قدرت خنثی کردن ویروس کرونا را دارد و بنابراین ایمنی‌زایی این واکسن نیز در سطح بسیار خوبی است و میزان اثربخشی واکسن برکت پس از پایان فاز سوم مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تاریخ انقضای واکسن برکت چقدر است؟

جلیلی گفت: واکسن «کوو ایران برکت» را روی واریانت انگلیسی تست کردیم که نشان داد این واکسن روی ویروس جهش‌یافته انگلیسی نیز مؤثر است.

برکت به‌زودی در سبد واکسیناسیون کشور قرار می‌گیرد

مدیر پروژه تولید واکسن «کوو ایران برکت» افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به داده‌های حاصل از فاز ۱ و ۲ مجوز مصرف اورژانسی داوطلبانه را به این واکسن کرونا داده است بنابراین این واکسن به‌زودی در سبد واکسیناسیون کشور قرار خواهد گرفت.

درخواست یک کشور اروپایی برای خرید واکسن کوو ایران برکت

جلیلی ادامه داد: تاکنون ۱۲ کشور جهان از جمله کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی و یک کشور اروپایی از ما درخواست کرده‌اند به آن‌ها واکسن صادر کنیم اما سیاست صادرات واکسن برکت را وزارت بهداشت ترسیم می‌کند و ما مطیع سیاست این وزارتخانه در زمینه صادرات هستیم.

نتایج واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نتایج واکسن کوو ایران برکت به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود تصریح کرد: ما در حال آماده‌سازی مدارک و مستندات موردنیاز برای سازمان جهانی بهداشت نیز هستیم اما مدارک نهایی وقتی ارسال خواهد شد که داده‌های فاز سوم مطالعه بالینی ما تکمیل شود بنابراین در زمان حاضر ما داده‌های فاز یک و دو را مطابق درخواست سازمان جهانی بهداشت تنظیم می‌کنیم و به‌محض این‌که فاز سوم به‌طور کامل به پایان رسید این نتایج را به سازمان جهانی بهداشت ارائه خواهیم کرد.

گفتنی است در زمان حاضر واکسن کوو ایران برکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد و تمام ۲۰هزار داوطلب این فاز، حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و پس از بررسی این واکسن ایرانی کرونا در کمیته بالینی و اخلاق، وزارت بهداشت مجوز مصرف اورژانسی این واکسن کرونا را صادر کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    19 8
    درود بر پزشکان کشورم، کاش علاوه صنایع دفاعی و پزشکی، در صنعت خودروسازی هم از نخبگان استفاده شود ضرر نمی کنیم.
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      3 3
      مشکل خودروسازی مافیاست. درضمن در موشکی هم با دولت روحانی دچار مشکل شدیم و نخبگان زیادی از این صنعت خارج شدن و یا به بخشای غیر تخصصی رفتن مثل کارشناسی اوقاف ، یا از مملکت رفتن یا دارن یونولیت و ... تولید میکنن. همین بلا سر هسته ای هم تو این دولت اومده . مستند فروشنده 2 رو ببینید حتما . مشرق لطفا انتشار
  • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    14 11
    آقا دمتون گرم!
  • بابک IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    12 8
    انشالله تنایج فاز سوم واکسن برکت هم بسار عالی خواهد بود انشالله.....
  • کاکا FR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    16 5
    من بعد از تایید سازمان بهداشت جهانی تزریق میکنم انشااله نتایجش رو بدن بدون درد سر و ترس از سیاسی کاری واکسن بزنیم
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    9 2
    دارو سازی برکت برای کیه ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      3 1
      داروساززی برکت نیست.شفا فارمده
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 0
      برای ایران
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      دولتیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس