کد خبر 1236443
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
تاریخ انقضای واکسن برکت حداقل ۶ ماه است/ دانش فنی واکسن برکت صد درصد ایرانی است

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت با بیان این‌که واکسن کوو ایران برکت تا حداقل ۶ ماه می‌تواند نگهداری شود، گفت: دانش فنی واکسن برکت صد درصد ایرانی است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا جمشیدی، با بیان این‌که فاز یک کارخانه تولید واکسن کوو ایران برکت در حال تولید است، اظهار کرد: فاز یک، ظرفیتی بین سه تا چهار میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و در حال حاضر حدود یک میلیون دوز واکسن تولید شده است.

بیشتر بخوانید:

پاسخ به سوالاتی درباره قیمت واکسن ایرانی

وی افزود: خط دوم تولید، با بیورآکتور ۱۳۰۰ لیتری ظرفیتی معادل تولید ۶ تا ۸ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد که امیدواریم بتوانیم از مرداد ماه این خط تولید را نیز راه‌اندازی کنیم و خط سوم تولید با بیورآکتور بیش از ۳۰۰۰ لیتر ظرفیت تولید این مجموعه را به بالای ۲۰ میلیون دوز در ماه خواهد رساند و امیدواریم تا پایان مرداد نیز تجهیزات این خط نصب شود و از شهریور آمادگی تولید پیدا کند.

جمشیدی درباره روند تحویل واکسن ایرانی کرونا به وزارت بهداشت بیان کرد: پس از تولید واکسن کوو ایران برکت، مطابق استانداردها باید به مدت ۱۴ روز تست‌های مختلفی روی آن انجام و پایداری آن قطعی شود و پس از این مدت، تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود تا بارکد اصالت روی واکسن کرونا درج و سپس در مراکز بهداشتی توزیع شود.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در پاسخ به این سؤال که تاریخ انقضای واکسن کوو ایران برکت چه قدر است، تصریح کرد: از روزی که این واکسن تولید می‌شود در مخازن خاصی قرار می‌گیرد و مرتباً تست می‌شود و حداقل ۶ ماه می‌تواند نگهداری شود و با گذشت زمان و انجام تست‌های بیشتر مشخص می‌شود که تاریخ انقضا تا چه مدت قابل افزایش است.  

دانش فنی واکسن برکت صددرصد ایرانی است

وی در پاسخ به شایعات مطرح شده در فضای مجازی تأکید کرد: واکسن «کوو ایران برکت» صددرصد ایرانی است و ما مطلقاً دانش فنی این واکسن را از هیچ کشور دیگری نگرفته‌ایم و دانش فنی واکسن بر مبنای ویروس کشته شده، کاملاً ایرانی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 2
    برو باو.۶ ماهه گرفتین مارو
  • محسن IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    فقط دروغ ایا خسته نشدید؟
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    وطن فروشان خائن وبی غیرت چشم دیدن پیشرفت ایران و ایرانی را ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس