تأخیر در دوز دوم واکسن سینوفارم تا ۹۰ روز مشکلی ایجاد نمی‌کند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تا زمانی که ازدحام وجود دارد نمی‌توانیم پیامک برای حضور افراد دیگر صادر کنیم.

به گزارش مشرق، بابک عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی که دوز اول واکسن را در یک مرکز تزریق کرده‌اند، می‌توانند دوز دوم را در مرکز بهداشت دیگری دریافت کنند، اظهار کرد: مناطق تحت پوشش دانشگاه‎ها مشخص است و دانشگاه علوم پزشکی ایران در مناطق ۲، ۵، ۶، ۹، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ مرکز بهداشت دارد و اگر دوز اول در یکی از مراکز بهداشت یک منطقه تزریق شده باشد دوز دوم می‌تواند در مرکز دیگری در همان منطقه تزریق شود.

بیشتر بخوانید:

چرا مراکز واکسیناسیون شلوغ شدند

وی افزود: دانشگاه تهران و شهید بهشتی نیز مناطق مختص خود را دارند و در کارت واکسیناسیون، این اطلاعات درج شده است.

عشرتی تأکید کرد: مردم از لحاظ تأمین واکسن کرونا نگران نباشند، واکسن به مقدار کافی وجود دارد؛ مردم توجه داشته باشند که اگر تزریق دوز دوم واکسن کرونای سینوفارم تا ۹۰ روز نیز به تأخیر بیفتد مشکلی برای افراد پیش نمی‌آید.

اختلال در نوبت دهی به مردم در پی ازدحام در مراکز بهداشتی!

وی درباره علت تجمع سالمندان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون و مراکز بهداشتی تصریح کرد: مشکل ما این است که افرادی که قبلاً دز اول را تزریق کرده‌اند، منتظر پیامک برای تزریق دوز دوم نمی‌مانند و به‌صورت حضوری به مراکز مراجعه می‌کنند. تا زمانی که این ازدحام وجود دارد نمی‌توانیم پیامک برای حضور افراد دیگر صادر کنیم زیرا تجمع مردم باعث می‌شود ما مجبور باشیم به افرادی که به صورت حضوری مراجعه کرده‌اند واکسن بزنیم. ما پیامک را بر اساس ظرفیت تزریق‌مان ارسال می‌کنیم بنابراین اگر افراد حضوری مراجعه ‌کنند ما گاهاً مجبور میشویم برای رفع ازدحام، به افرادی که خودسرانه و بدون دریافت پیامک مراجعه کرده‌اند واکسن کرونا را تزریق کنیم که این مسئله باعث می‌شود در روند واکسیناسیون اختلال و بی نظمی ایجاد شود و امکان ارسال پیامک برای تزریق واکسن فراهم نشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: ما در سیستم خود اسامی افراد را ثبت کرده‌ایم و به افرادی که دوز دوم را هنوز تزریق نکرده‌اند بر اساس تاریخ تزریق اولشان به ترتیب نوبت دهیم اما متأسفانه تجمع و ازدحام، باعث بی‌نظمی در روند واکسیناسیون شده است.

عشرتی گفت: افراد بالای ۷۰ سال که در اولویت تزریق دوز اول واکسن کرونا هستند نیز برای ثبت نام به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    عجیب تا ۹۰ سال چ طور...
  • سرهمی های دولت IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    ۳روز از تاریخ تزریق دز دوم‌گذشت خبری نشد
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    چرا واکسن بشدت خطرناک استرازنکا وارد شد و استفاده شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس