کد خبر 1236392
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان هندی از ۳۰ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ثبت بیش از ۵۴ هزار مبتلای جدید در کشور هند، شمار مبتلایان این کشور به ۳۰ میلیون و ۲۸ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۹ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۶۲۶ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فوت ۶۳۳۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته +جدول

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۶۴ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۴۳۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۱ هزار و ۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۰۳ مبتلا رسیده است. تاکنون ۶۱۷ هزار و ۸۷۵ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۵۴ هزار و ۳۹۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۲۸ هزار و ۷۰۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۳۹۰ هزار و ۶۹۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸۶ هزار و ۸۳۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۳۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۰۴ هزار و ۸۹۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و آرژانتین نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲، ۵ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۳۶، ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۹۱۹، ۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۸۸ و ۴ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۷۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۴ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۹۴ مبتلا و کلمبیا نیز با ۳ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۲۸ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۸۵۵، ۲۸ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۱۳۴ و ۱۶ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۸۴۷ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور هند ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس