کد خبر 1236316
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
تهرانی‌ها تا ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تهرانی‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری آب مصرف می کنند گفت: متوسط مصرف آب هر شهروند ۲۴۰ لیتر در شبانه روز است که این رقم در کشور ۲۰۰ لیتر است.

به گزارش مشرق، محمدرضا بختیاری اظهار داشت: این افزایش مصرف به خاطر دلایل مختلف است.

 وی ادامه داد: ۵۰ درصد مردم تهران کمتر از حد نرمال که ۱۴ مترمکعب است، آب مصرف می کنند۳۰ درصد تهرانی ها کمی بیش از الگوی مصرف و ۲۰ درصد مصرف غیرمتعارف دارند.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب در روز گذشته در تهران به سه میلیارد و ۶۲۰ میلیون لیتر رسید گفت: ای رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: از روز گذشته برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف اخطار ارسال شده است و در صورت تداوم افزایش، محدودیت مصرف را اعمال خواهیم کرد.

وی افزود: الگوی مصرف آب برای هر واحد مسکونی در شهر تهران در یک ماه ۱۴ هزار لیتر (۱۴مترمکعب) آب است واحدهای مسکونی که تا ۲۸ هزار لیتر (۲۸ مترمکعب) آب در ماه مصرف کنند جزو پرمصرف‌ها و گروهی که بیش از ۲۸ مترمکعب آب در ماه مصرف کنند در رده بدمصرف‌های آب استان تهران قرار خواهند گرفت.

بختیاری با اشاره به اینکه سناریوهایی برای روزهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است گفت: اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف‌ها و بدمصرف‌های خانگی خواهد بود در همین راستا با هماهنگی‌های انجام‌شده با استانداری تهران، تمامی ادارات و نهادهای دولتی این استان مکلف خواهند بود تا مصارف خود را ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

وی تاکید کرد: از اسفندماه سال ۹۸ تا کنون روزانه بیش از سه میلیون متر مکعب مصرف آب در سطح استان مصرف شده است که این رقم بی سابقه بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه دلایل مختلفی باعث افزایش مصرف آب شده است گفت: امسال به لحاظ وضعیت بارندگی بدترین سال در ۵۰ سال اخیر بوده است و شاهد کاهش ۳۵ درصد میزان بارندگی در کشور و ۳۷ درصدی استان تهران هستیم.

وی بیان داشت: وضعیت ذخایر سدهای ۵ گانه سال گذشته بیش از یک میلیارد متر مکعب بوده که امسال به حدود۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب به اندازه حجم ۲سد ماملو و لتیان کاهش منابع آبی داریم.

بختیاری خاطر نشان کرد: البته وضعیت کرونا و افزایش دما نیز در افزایش مصرف آب تاثیر بسیاری داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مصطفی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام تهرانی دیگه نمونده از اصل دولت تا آخر تهرانی نیستند تهرانی ها پرچم هاشون تو بهشت زهرا باد میخوره تهرانی باغیرته
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 0
      بابای تهرانی بابا تهرانی ما همه دهاتیم با اینکه تو تهرانیم
    • DE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      کشورهای دیگه هم وقتی بارندگی کم دارند و با کمبود اب مواجه اند. مجبورند از اب چند باره استفاده کنند. بطور مثال در شهر نیویورک اب رو چهار با تصویه و مصرف می کنند. پس اونا باید چیکار کنند؟
  • DE ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    در مناطق 22 گانه تهران مخازنی هم برای ابهای خاکستری درست بشه تا ابهای خاکستری درهر منطقه جمع و تصویه وبرای ابیاری درختان و فضای پارک ها صرف بشه. 20 درصدی هم که غیر متعارف اب شرب تصویه شده هدر میدن اخطاریه اب براشون صادر بشه تا باعث کمبود اب دیگر شهروندان نشن درصورت سرپیچی جریمه نقدی بشن. در صورت تکرار مکرر اب شون برای مدتی قطع بشه تا رعایت کنند. صدا وسیما به خانواده ها روش جمع اوری واستفاده از اب خاکستری رو اموزش بدن که جطور با این اب خاکستری میتون برای باغجه ، شستن خودروشون ، شستن جلو در و نظافت پله ها استفاده کنند تا با این روش کلی دراتلاف اب شرب شون هم صرفه جویی بشه و مشکلی هم نداشته باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس