کد خبر 1241515
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کم آبی تهران وارد وضعیت نارنجی شد/ قطع آب بدمصرف‌ها از مرداد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ورود استان تهران به وضعیت نارنجی یعنی هشدار کم آبی خبر داد و گفت: قطع آب مشترکان بدمصرف از مردادماه در دستور کار خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمد رضا بختیاری با اشاره به اینکه امسال ظرفیت بارندگی استان تهران نسبت به ۵۰ سال گذشته بسیار بد است افزود: امسال در استان تهران ۲۹۰ میلیمتر بارندگی رخ داده و این در حالی است که سال گذشته این رقم ۴۴۰ میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید:

سایه سنگین خاموشی روی زندگی مردم و حیات صنایع

وی با اشاره به شرایط سخت سدهای تهران گفت: امسال ۷۹۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای تهران ذخیره شده در حالی که این رقم سال گذشته در مدت مشابه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب بوده است و این به معنای کسری ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان تهران است.

قطع آب بدمصرف‌ها از مرداد

بختیاری با اشاره به برخورد جدی و قطعی آب برای مشترکین بدمصرف از مردادماه ادامه داد: هم اکنون برای ۱۷۰ هزار مشترک بدمصرف تهرانی که تا ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف کرده‌اند یعنی (دوبرابر الگوی مصرف) هشدار قطعی آب صادر شده است که اگر روند مصرف خود را اصلاح نکنند در مرداد ماه روزانه ۴ تا ۵ ساعت آب این مشترکین خانگی قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در این شرایط سخت ما آب شرب باکیفیت و پایدار برای مشترکین تأمین می‌کنیم افزود: در این شرایط سخت از مشترکین توقع داریم در میزان مصرف با رعایت الگوی مصرف با ما همکاری کنند که البته برخی از این مشترکین اصلاً به شرایط بحرانی کشور به لحاظ کمبود آب توجهی ندارند.

۸۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مشترکین الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند گفت: ۱۵ درصد از مشترکین آب تهران پر مصرف هستند و ۵ درصد از این تعداد بد مصرف هستند که این ۵ درصد ۱۰ تا ۱۵ درصد آب تولیدی در تهران را مصرف می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مشترکین خانگی در شمال غرب تهران و برخی در جنوب و حتی شهرستان‌های استان تهران هستند که از آب شرب برای آبیاری باغچه استفاده می‌کنند.

بختیاری افزود: استان تهران ۲۵ درصد و شهر تهران ۱۷ تا ۱۸ درصد از آب شرب کشور را مصرف می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 0
    الحمدالله قطعی آب هم در پیش رو داریم
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 0
    چرا اداره آب قدرت جلوگیری از پر کردن استخرها را با آب شرب ندارد؟باید هلاک شوند مردم تا بخود بیایید
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    5 0
    باید به زودی پناهنده بشیم به شعب ابی طالب.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    لطف میکردن هندوانه را هم کنسل میکردن امسال حداقل بسیار کمک بزرگی بود. ما نمیخوریم کشورهای حوزه خلیج فارس هم وبا بخورن.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 0
    به به وقتی می گن ایران رو جهنم کردین همینه کشاورزی فرسوده قدیمی اونم نه به سبک عاقلانه اجدادمون با چاه های که اسرائیل به پهلوی جهت خشک کردن ایران پیشنهاد داد هیچی دیگه از اون بر هم آب پشت سد دم آفتاب گرم نگه دارید اکو سیستم پایین سد رو نابود کنید که در اصل طبیعت هست یک خط انتقال درست همین آب هم نداشته باشید کشاورز بدبخت رو هم وسط زمین و آسمون نگه دارید از اون بر مجوز غیر مجاز بدید هی چاه بزنن هرچی سفره زیر زمینی آب رو هم نابود کنید که صدماتش وحشتناکش بماند که نشست زمین هست و ویرانی خانه های اون منطقه رو سر مردم یکیش هست خوب شما دقیقا از بیت المال حقوق چی رو می دید مفت خوردن و خوابیدن عده ای رانتی؟!! مردم نباید از این وضعیت عصبانی باشن یک مشت کشورک حاشیه شاخاب پارس آب شور رو شیرین می کنن با قیمت کم می دن به مردمشون بعد کشور به این بزرگی از یک طرف به دریای مازندران از اون طرف از شاخاب پارس به اقیانوس از این بر بالاترین علم همین موضوع فناوری هسته که بهترین و برترین روش شیرین کردن آب هست بعد می گن آب ندارم واقعا شما رو به هرجا صادر کنن 2 روز موتور اون مملکت پیاده شده یک مشت مفت خور بی عرضه تنبل نمی تونید کار کنید برید کنار کار بلد ها بیان جاتون فسیل شدید بخدا اون جوجه رانتی زاده ها رو هم با خودتون ببرید شکلی جوان اما عقل و دل پیر .
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 2
    مرگ بر اسلاحات مرگ بر خاتمی و روحانی و عمله هاشون
  • متین IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 0
    مملکت در حال انفجار ..گرونی .کرونا .قطعی اب و برق ...خدا یا ایران رو نجات بده
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    فکر می‌کردید با انتخاب بد رئیس جمهور، امکان قطعی آب و برق و ... وجود خواهد داشت؟
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 3
    با امدن اقای رئیسی همه چیز گل و بلبل می شود. کمی صبر کنید!
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    روحانی بالکل دولت و کشوز رو ول کرده به امان خدا. هر بچه ای اینو میفهمه.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    کشوری که تا این حد معزل آب داره نمی فهمم چراشهرداری ها مجوز ساخت استخر در خانه ها و اپلرتمان ها و برجها میده‌ جوری شده هرجا واسه خونه میری طرف اولین چیزی که میگه یا میپرسه اینه که استخر هم داره؟!!! اینا کار بسیار غلطی. شده تجملات و زندگی تشریفاتی
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    اخه حتی سیلاب از اسمون بیاد انقدر تن پرورید و آب به هدر میره باز کاسه چه کنم چه کنم ، خشکیم بی ابیم به دست می گیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس