کد خبر 1236152
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
هواپیماهای اروپایی

بحران کرونا موجب غیرفعال ماندن بیش از سه هزار هواپیما در فرودگاه‌های اروپا شده و مقام‌های اروپایی هم همچنان نگران شیوع ویروس هندی در این اتحادیه هستند.

به گزارش مشرق، در آستانه آغاز سفرهای تابستانی شیوع انواع ویروس های جهش یافته به ویژه نوع هندی دردسرهای زیادی را برای شهروندان اروپایی ایجاد کرده است.

تداوم روند کاهشی ابتلا به کرونا در اروپا

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای ۴۵۵ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده و ۷۷ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر به ۸ نفر رسیده است.

مقامات انگلیسی از پایبندی به طرح لغو محدودیت ها با وجود افزایش آمار مبتلایان خبر می دهند

وزیر بهداشت انگلیس هم اعلام کرده که طرح لغو محدودیت ها در این کشور که برای ۱۹ جولای در نظر گرفته شده و یک بار به تعویق افتاده همچنان برقرار است. همچنین انگلیس در راستای لغو محدودیت های سفر به اروپا برای شهروندانی که کاملا واکسینه شده اند تلاش می کند.

هشدار درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی در آلمان

دبیر کل انجمن ایمن شناسی آلمان هم درباره گسترش ویروس جهش یافته هندی و دشوار شدن دست یابی به شرایط ایمنی گله ای در این کشور هشدار داده است.

در ایتالیا هم از دوشنبه آینده استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز لغو می شود.

نخست وزیر ایتالیا و صدر اعظم آلمان هم در آستانه دیدار سران اتحادیه اروپا در بروکسل که در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود در برلین با هم دیدار کردند. در این دیدار به مسائل مهمی از جمله توافق پناهندگان با ترکیه، بحران کرونا و همچنین برگزاری فینال مسابقات جام قهرمانی اروپا در لندن پرداخته شد.

درخواست مرکل برای رعایت جوانب احتیاط

مرکل در بخش دیگری از سخنانش به مسئله بحران کرونا پرداخته و با وجود کاهش آمار مبتلایان جدید در این کشور خواستار رعایت جوانب احتیاط شده و در عین حال درباره بهبود شرایط کرونایی ابراز خرسندی کرده و گفت: اما ما می دانیم که این پیشرفت ها تا چه اندازه شکننده است.

وی افزود: میزان واکسیناسیون در کشور البته افزایش پیدا می کند، اما ما همچنان به وضعیت ایمنی گله ای در برابر کرونا نزدیک نیستیم. ما مستعد درگیر شدن به انواع جهش یافته این ویروس هستیم. ما در انگلیس و پرتغال می بینیم که چقدر با سرعت نرخ مبتلایان جدید افزایش می یابد. بنابراین ما باید موارد را با دقت دنبال کنیم.

مخالفت ایتالیا با برگزاری فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در لندن

دراگی هم تاکید کرد که مناسبات بین آلمان و ایتالیا از طریق بحران کرونا تنگاتنگ تر شده است. وی از آلمان بابت کمک هایش به ایتالیا در موج اول کرونا قدردانی کرده و با توجه به شرایط حاد کرونایی در انگلیس اعلام کرد که می تواند انتقال محل برگزاری فینال مسابقات قهرمانی اروپا از لندن به رم را تصور کند.

دراگی در این باره گفت: فینال نمی تواند در کشوری که میزان مبتلایان به کرونا در آن به سرعت در حال افزایش است برگزار شود.

دراگی در حالی این پیشنهاد را داده است که مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان مونیخ را به عنون مکان مناسبی برای انتقال محل برگزاری این فینال معرفی کرده است.

در لندن در ۱۱ جولای فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا برگزار می شود و این در حالی است که ویروس جهش یافته هندی به شدت در این کشور در حال شیوع است.

کم اهمیت شدن مسئله تغییرات آب و هوایی در دوران کرونا از نظر شهروندان آلمانی

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که در بحران کرونا علایق شهروندان آلمانی به عواقب تغییرات آب و هوا وگرم شدن کره زمین کاهش پیدا کرده است.

یکی از محققان این نظر سنجی در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است: آگاهی های زیست محیطی در بین شهروندان آلمانی مرتبا در حال کاهش است.

بیش از ۳ هزار فروند هواپیمای مسافربری اروپا غیر فعال هستند

به دلیل بحران کرونا همچنان حدود ۳۴۰۰ فروند هواپیمای مسافربری در اروپا روی زمین هستند. بر اساس ارزیابی سازمان هواپیمایی Eurocontrol این تعداد هواپیمای در زمین مانده بیش از دو برابر تابستان قبل از بحران کرونا در سال ۲۰۱۹ است. در نقطه اوج اولین قرنطینه در فصل بهار ۲۰۲۰ به صورت میانگین در هفته تقریبا حدود ۷۲۰ فروند هواپیما غیر فعال بودند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۴۸۷ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۰,۶۳۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۴۹۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت ۲۳۶۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۷۵۷,۷۹۸ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۰,۷۷۸ هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۶۴۰,۵۰۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۹۸۱ هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۵۳,۴۶۰ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۲۹۱ هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۷۶۴,۶۵۱ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰,۶۸۹ هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۳۰,۵۹۹ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۱,۰۰۷ در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس